• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف حول اتفاقات یکشنبه ۱ آبان

تذکری به خدا ندارید؟

  • کد خبر : 16237
  • 03 آبان 1401 - 9:19
تذکری به خدا ندارید؟
مسیر عقلانی و قانونی برای آن‌هایی که دنبال تغییر قانون هستند، مشخصا از تغییر قانون‌گذار می‌گذرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف حول اتفاقات یکشنبه، یک آبان، طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

 

در یک ماه اخیر شریف بستر اغتشاشات و اعتراضات مختلفی بود که با هر تدبیر و شیوه ای به دو هفته اخیر و شروعی فضایی آرام و نخبگانی برای گفت‌وگو و همفکری رسید.

 

در شرایطی که دانشگاه به سمت آرامش می‌رفت، معترضینی که رفته رفته مشخص شد خواسته اصلی‌شان نه حجاب است، نه گشت ارشاد؛ بستر جدیدی برای حضور و نمایش خود پیدا کردند.

 

ناظر به فضای این روزهای شریف، فقط باید تاسف خورد که اگر عده‌ای در آن، به جای گسترش مرزهای دانش و جستجو به دنبال حل مسائل کشور، نهایت دغدغه‌شان هم‌سُفرگی دختر و پسر باشد؛ آن هم در دانشگاهی که زمانی سمبل خرد و نخبگی بود…

 

اما اگر آن‌طور که از فهم و درک یک شریفی انتظار می‌رود، مسئله اختلاط سلف دانشگاه، صرفا بستری جدید برای اعتراضات قبل بود؛ باید چند نکته را متذکر شد:

 

اختلاط سلف دانشگاه، به وضوح طبق بند ۱۱ مصوبه ۶ مرداد ۱۳۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص قوانین دانشگاه، امری غیرقانونی بوده و متولی نظارت بر آن، دانشگاه و حراست آن است.

 

مسیر عقلانی و قانونی برای آن‌هایی که دنبال تغییر قانون هستند، مشخصا از تغییر قانون‌گذار می‌گذرد.

 

ولی خطاب به آن‌هایی که از طریق قانون‌شکنی و اغتشاش به دنبال مخالفت با قانون هستند، باید گفت که انتظار برخورد و پیگیری قضایی از جانب مجریان قانون، امری طبیعی است و خلاف آن، غیر منطقی.

 

اگر اعتراض به قانونی، با تجمع و شعار و هنجارشکنی قابل پذیرش باشد، بالتبع دفاع از قانون با تجمع و بدون خشونت، منطقی تر و مقبولتر بوده و اعتراض به این دفاع از اساس باطل است.

 

هییت رییسه دانشگاه نیز باید بداند مماشات با هرکدام از خشونت‌طلبانی که با سواستفاده اسم تجمع و اعتراض و با رفتارهایی غیر انسانی، برهم زننده نظم و آرامش دانشگاه شده‌اند، جفایی به عموم دانشجویان و ساحت دانشگاه است؛که باعث جری‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

 

از عموم دانشجویان شریف دانشگاه شریف، درخواست می‌کنیم با هر گرایش و طرز فکری، ورای هرگونه اختلاف نظری، همان‌طور که خشونت و بی اخلاقی را همیشه محکوم کرده و آن را به دور از شأن یک دانشجوی شریفی می‌دانید، از خشونت‌طلبان بیزاری کرده و اجازه تخریب ساحت دانشگاه را به آن‌ها ندهید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.