• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

تخریب فیلم‌های جبهه فرهنگی انقلاب در رسانه ملی قابل پذیرش نیست

  • کد خبر : 8671
  • 19 بهمن 1396 - 16:21
تخریب فیلم‌های جبهه فرهنگی انقلاب در رسانه ملی قابل پذیرش نیست

دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در شب‌های گذشته شاهد تخریب فیلم های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از رسانه ملی بودیم، که قابل پذیرش نیست.

فاطمه محسنی دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تاثیر برنامه‌های صداوسیما در استقبال مردم از سینما و رشد و ارتقای فرهنگ عمومی گفت: قطعا عمومی کردن جشن سینمای ایران و جشنواره فجر به طوری که همه مردم درگیر سینما بشوند، کمک به صنعت سینما و رشد ارتقای فرهنگ است اما جهت گیری این برنامه‌ها به خصوص برنامه «هفت» که از شبکه سوم سیما پخش می شود، سوال هایی را در ذهن مخاطبین ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سیاست های رسانه ملی به چه سمتی است و چه کسانی آن را تعیین می کنند؟ آیا نباید صداوسیمایی که در چند سال گذشته نتوانسته است از زبان هنر مسئله حضور منطقی مستشاری ایران در سوریه را برای مخاطبان روشن نماید، از تولیدات سینمایی در این موضوع ملی حمایت کند؟

محسنی افزود: شاید کمترین کار آن باشد که ضمن تقدیر از فیلم‌های سینمایی فاخری که در این خصوص یا در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است، فضا را با ارائه نقد و بررسی صحیح و فارغ از غرض‌ورزی‌های سیاسی، برای استقبال مخاطبین آماده کند.

بیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از رویه برنامه تلویزیونی هفت،گفت: در شب‌های گذشته شاهد تخریب فیلم هایی با محتوای انقلابی از رسانه ملی بودیم که قابل پذیرش نیست.

وی با انتقاد از اجرای رشیدپور در این برنامه، اضافه کرد: با کدام منطق در رسانه ملی به یک مجری، امکان اجرا در همه حوزه‌های تخصصی را می دهند؟ شبکه سوم سیما در واقع به صفحه شخصی رضا رشیدپور تبدیل شده است.

محسنی در پایان گفت: درخواست ما از رئیس سازمان صدا وسیما آن است که در برابر رانت مجریان معلوم الحال سیاسی و رنگارنگ داده می شود را بگیرند. بیم آن داریم که رانت‌ها و رابطه‌ها در صداوسیما، این رسانه را از وظیفه اصلی خود دور کند و با ارائه تحلیل‌های ضعیف به مردم، روشنگری مورد انتظار در مسائل تخصصی را به مردم ارائه ندهد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.