• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

تبیین راهبرد استکبارستیزی توسط چهره‌های آمریکایی و اروپایی در ارومیه

  • کد خبر : 4146
  • 06 آبان 1395 - 15:29
تبیین راهبرد استکبارستیزی توسط چهره‌های آمریکایی و اروپایی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی نصیری در نشست خبری که در سالن جلسات پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد استکبارستیزی با برگزاری همایش «استکبارستیزی» در قالب همایش تبیین می‌شود که حضور حداکثری و پرشور جوانان را برای افزایش کیفیت این محفل علمی به طور قطع خواهد افزود. وی در ادامه برگزاری […]

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی نصیری در نشست خبری که در سالن جلسات پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد استکبارستیزی با برگزاری همایش «استکبارستیزی» در قالب همایش تبیین می‌شود که حضور حداکثری و پرشور جوانان را برای افزایش کیفیت این محفل علمی به طور قطع خواهد افزود.

وی در ادامه برگزاری این همایش در هشتم آبان‌ماه امسال ساعت ۱۶ در تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه با حضور دو نفر از شخصیت‌های بین‌المللی پروفسور کلودیا موفا و پروفسور الکساندر آزادگان یادآور شد و بر لزوم حضور حداکثری جامعه جوان، دانشجویان، خواهران و برادران انقلابی تأکید کرد.

این فعال دانشجویی، پروفسور الکساندر آزادگان مهمان دعوت شده از آمریکا را استاد دانشگاه کالیفرنیا و کلودیا موفا مهمان دعوت شده از ایتالیا را استاد سابق دانشگاه ترامو، مؤلف، محقق، کارشناس ارشد مسائل سیاسی معرفی کرد و توضیح داد: مقرر بود یک چهره داخلی نیز دعوت کنیم، اما به دلیل عدم امکان برای هماهنگ شدن برنامه‌ها این فرصت از دست رفت.

مسئول سلسله همایش‌های استکبارستیزی در دانشگاه‌های سراسر کشور تبیین کرد: برای اینکه نسل جوان ایران اسلامی مفهوم استکبار را به معنای واقعی کلمه و فارغ از احساسات آنی و هیجانی بپذیرند، باید ضمن ارائه اطلاعات درست و متقن، در انتخاب سخنران نیز دقت بیشتری شود.

وی مطرح کرد: در هم‌اندیشی با دانشجویان به این نتیجه رسیدیم که رجال سیاسی و چهره‌های صاحب‌نام داخلی این موضوع را به صورت مفصل و بارها تبیین کرده‌اند، اما برای پذیرفتن این مقوله توسط جوانان باید کسانی را دعوت کنیم که از جامعه اروپایی و آمریکایی برخاسته‌اند، در آنجا رشد کرده، ظلم و جور حکومت‌های خود را از نزدیک شاهد بوده‌اند.

این فعال دانشجویی به سلسله‌وار بودن مراسم‌های برنامه‌ریزی شده در این زمینه اشاره و اضافه کرد: حدود هشت روز ایران اسلامی میزبانی این اساتید و چهره‌های برجسته جهانی را بر عهده دارد، به طوری که علاوه بر دیدار با نادر طالب‌زاده یکی از رجال و مبارزان انقلابی کشورمان، راهپیمایی ۱۳ آبان و همایش‌هایی در بابل، سیستان و بلوچستان، تهران، کرمانشاه، اردبیل و دو استان دیگر نیز برگزار خواهد شد.

نصیری با اشاره به اینکه همایش مورد اشاره به صورت کاملاً دانشجویی و با منابع مالی محدود برگزار می‌شود، از عدم همراهی دستگاه‌های اجرایی و متولیان در این استان انتقاد کرد و بیان داشت: حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌های مورد اشاره اعتبار صرف می‌شود که در صورت مشارکت دست‌اندرکاران و مقامات، می‌توانستیم این برنامه‌ها را در ابعاد گسترده‌ای برگزار کنیم.

وی در پایان رونمایی از کتاب لابی صهیونیسم اسرائیل نوشته کلودیا موفا در این همایش خبر داد و یادآور شد: این شخصیت برجسته از جمله نویسندگان و منتقدان ضد صهیونیستی به شمار می‌رود که به صورت مستمر برای روشنگری و آگاهی‌بخشی به ملل‌، به مناطق مختلف دنیا سفر می‌کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.