• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تا نابودی استکبار جهانی

  • کد خبر : 4132
  • 06 آبان 1395 - 9:17
تا نابودی استکبار جهانی

سیزده آبان نزدیک است و این روز بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است. واژه استکبار که در ادبیات سیاسی ما وارد شده است از تعالیم قرآنی برآمده است و براین اساس بزرگان دینی ما و در راس آنها حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری “دام ظله” نسبت به این فریضه ی […]

سیزده آبان نزدیک است و این روز بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است. واژه استکبار که در ادبیات سیاسی ما وارد شده است از تعالیم قرآنی برآمده است و براین اساس بزرگان دینی ما و در راس آنها حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری “دام ظله” نسبت به این فریضه ی الهی توجه ویژه داشته اند. امام خمینی (ره) در یکی از سخنان خودشان درارتباط با استکبارستیزی فرمودند:(( سلامت و صلح جهان وابسته به انقراض مستکبرین است و تا این سلطه طلبان بی فرهنگ در زمین هستند، مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آنها عنایت فرموده است نمیرسند)) یا درجایی دیگر میفرمایند:(( ما اگر قدرت داشته باشیم تمام مستکبرین را ازبین خواهیم برد)) که با توجه به این سخنان می‌شود گفت که مبارزه با ظلم و نفی استکبار، از اصول اساسی اندیشه ی امام (ره) بود.
با این حال عده ای چند وقتی است که میگویند اگر استکبار ستیزی را از جمهوری اسلامی بگیرید چیزی از آن نمی ماند.
در جواب این دوستان به اصطلاح منورالفکر باید گفت که سخن از غیب گفتید بزرگوار! این سخن مانند این است که شما به آدمی بگویی اگر جانت را بگیرند دیگر زنده نیستی!
انقلاب اسلامی برپایه ایجاد حکومت دینی و حمایت از مستضعفین ایجاد شده که لازمه‌ی تشکیل این نوع حکومت و حمایت از مستضعفین مبارزه با مستکبرین است و بر همین اساس روزهایی مانند سیزده آبان و… به وجود آمدند. لذا جمهوری اسلامی اگر خدای نکرده روزی از مبارزه با استکبار جهانی که فریضه ی قرآنیست دست بردارد گویا که مرده است و دیگر اصلا نباید به آن جمهوری اسلامی گفت و کلا ماهیتش تغییر میکند که حضرت امام (ره) در این باره میفرمایند:((کسى تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمیدانیم. ولى هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند! اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏ هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى‏ کنیم))
با توجه به سخنان حضرت امام، اگر جمهوری اسلامی دست از مبارزه با استکبار بردارد دیگر چنین اسمی برازنده اش نیست. چرا که واجب الهی را زیرپا گذاشته است.
درحال حاضر مقام معظم رهبری نیز همچنان با قوت تمام این مبارزه را ادامه داده است و درمورد استکبار میفرماید: ((استکبارستیزی عدم تسلیم در مقابل فشارها است. در این زمینه هم ایستادیم. این کار، سخت بود؛ اما جمهوری اسلامی توانست این کار سخت را با موفقیت انجام دهد)). همچنین ایشان درباره ی ادامه‌ی استکبارستیزی جمهوری اسلامی میفرماید: (( این خط مستقیم، پس از ۳۲ سال همچنان بدون زاویه ادامه دارد و این حقیقت پرطراوت، معنای واقعی ثبات و استقرار انقلاب است)) و یا در سال هفتاد و شش در دیدار با دانش آموزان میفرمایند: ((فرهنگ دوری از سلطه ی استکبار، استکبارستیزی، میل به استقلال و در دست داشتن سرنوشت خود، در دلهای این مردم رسوخ پیدا کرده است. آنها از این ناراحتند. آنها ملتی را می خواهند که مثل بره ی رامی آن جا قرار گیرد، اینها هم رژیمی را بر او تحمیل کنند، یا از آن سوی مرزها به او دیکته نمایند؛ آن ملت هم بی هیچ مقاومتی آنها را انجام دهد و آن راه را برود. ملت بیدار، ملت هوشیار، ملت آگاه به مسایل سیاسی، ملتی که اگر مسوولانش هم بخواهند برخلاف این خطّ مستقیم حرکتی بکنند، اعتراض خواهد کرد؛ این گونه ملتی را اینها دوست ندارند)) که با توجه به این سخنان درمیابیم که جمهوری اسلامی همچنان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانیست و در خط مقدم جبهه حق درحال مبارزه است و ذره ای از این مبارزه کوتاه نیامده است. جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر خداوند متعال و وحدت کلمه مصمم تر به این مبارزه ادامه میدهد و همگان شاهد موفقیت های چشمگیر آن در مسیر مبارزه با استکبار جهانی و جذب گروه های مختلف دینی هستند.
جمهوری اسلامی ان شاءالله تا نابودی و انقراض کامل مستکبرین درسطح جهانی، جبهه حق را خالی نمیکند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. احسنت،عالی بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.