• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

تاسف برانگیزتر از وحشی‌گری‌های مقامات هند، سکوت سازمان‌های بین‌‌المللی است

  • کد خبر : 3222
  • 30 تیر 1395 - 18:33
تاسف برانگیزتر از وحشی‌گری‌های مقامات هند، سکوت سازمان‌های بین‌‌المللی است

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند بیانیه ای در خصوص حوادث کشمیر صادر کرد که به شرح زیر است:   «چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمى‌کنید همان افراد (ستمدیده‌اى) که مى‌گویند: خدایا! ما را از این شهر که اهل آن ستمگرند، بیرون ببر […]

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند بیانیه ای در خصوص حوادث کشمیر صادر کرد که به شرح زیر است:

 

«چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمى‌کنید همان افراد (ستمدیده‌اى) که مى‌گویند: خدایا! ما را از این شهر که اهل آن ستمگرند، بیرون ببر و براى ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و براى ما از طرف خود، یار و یاورى تعیین فرما». سوره نساء – آیه ی ۷۵
بار دیگر شاهد ظلم به مسلمانان منطقه کشمیر هستیم. برخوردهای وحشیانه نیروهای امنیتی با مردم کشمیر، در حالی رخ می دهد که این نیرو ها مسئول حفظ جان، مال و امنیت مردم هستند؛ تاسف برانگیزتر از وحشی گری های دولت و مقامات امنیتی هند سکوت سازمان های بین المللی، منطقه ای و اسلامی است.
سازمان‌های بین المللی، منطقه‌ای و اسلامی در طول این سال‌ها هیچ اقدامی برای حمایت از حقوق مشروع مردم کشمیر جز تماشای ریختن خون مسلمانان و سرکوب آنها انجام نداده‌اند. سازمان های بین المللی هرگاه واکنشی هم نشان دادند با نادیده گرفتن نظر و خواست مردم کشمیر تنها به منافع کشورهای صاحب نفوذ در این سازمان ها توجه کردند در حالی که تنها راه حل بحران ده ها ساله کشمیر احترام به خواسته‌های مردم این منطقه و به رسمیت شناخته شدن حق تعیین سرنوشت آنهاست.
متاسفانه امروز شاهد این هستیم که جهان تمام واقعیت را در مورد مسئله کشمیر نمی بیند. جهان تنها کشمیر را به عنوان مسئله سیاسی میان کشورهای هند، پاکستان و حتی چین مطرح می‌کند. اما این تنها جزء کوچکی از واقعیت موجود است.
بزرگترین واقعیت این است که کشمیر جزءی از خاک اسلام است و بر همه ی مسلمانان لازم است که تمام تلاش خود را برای حمایت از مسلمان این منطقه انجام دهند. مسلمانان باید از مسئله فلسطین درس گیرند و بدانند که کلید حل بحران کشمیر نه در سازمان های بین المللی بلکه وحدت امت اسلامی و حمایت همه جانبه از آن است.
مردم کشمیر انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود می‌دانند این موضوع به راحتی و تنها با نگاهی به اظهارات، شعارها و رفتار مردم مسلمان کشمیر قابل مشاهده است.
بر دولت جمهوری اسلامی ایران واجب است که با حمایت همه جانبه از مردم کشمیر در عرصه ی بین المللی به وظایفی که در قبال انقلاب اسلامی و مردم مسلمان جهان دارد عمل کند. یقینا حمایت از مردم کشمیر نه تنها مسئله اسلامی است؛ بلکه موضوعی انسانی نیز هست؛ بنابرین دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم مسلمان ایران باید تمام تلاش خود را برای رساندن ظلم هایی که به مردم کشمیر می شود به گوش جهانیان به کار بندند.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویی ضمن محکوم کردن اقدامات نیروهای امنیتی هند در کشتن ده ها و زخمی کردن صدها نفر از مردم کشمیر در روزهای اخیر، سکوت مجامع مدعی حقوق بشر در قبال این اقدامات و برخورد منافقانه ی آنان با مسائلی مانند آزادی و دموکراسی را بسیار دور از ادعاهای حقوق بشری آنان می داند و مردم همه ممالک اسلامی را به فریاد زدن حق و دفاع از مظلوم دعوت می کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.