• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

تاریخ بولیوی شاهد مداخلات مکرر آمریکا در حاکمیت آزادی بوده است

  • کد خبر : 465
  • 01 شهریور 1394 - 10:56
تاریخ بولیوی شاهد مداخلات مکرر آمریکا در حاکمیت آزادی بوده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ والترآلخاندرویانییف گوسمال کاردار سفارت بولیوی نیز در این همایش گفت: از اوایل قرن بیشتم تاریخ بولیوی در میان غم انگیزترین قسمت های خود، شاهد مداخلات مکرر آمریکا در حاکمیت آزادی و حق توسعه به عنوان یک دولت مستقل برای تعیین سرنوشت ملت خود بوده است. وی افزود: دهه ۱۳۹۰ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ والترآلخاندرویانییف گوسمال کاردار سفارت بولیوی نیز در این همایش گفت: از اوایل قرن بیشتم تاریخ بولیوی در میان غم انگیزترین قسمت های خود، شاهد مداخلات مکرر آمریکا در حاکمیت آزادی و حق توسعه به عنوان یک دولت مستقل برای تعیین سرنوشت ملت خود بوده است.

وی افزود: دهه ۱۳۹۰ با نفوذ دولت آمریکای شمالی و شرکت “standard oil company” برجسته گشته و مانور تاریک آنها باعث درگیری جنگی خونین فی مابین بولیوی و پاراگوئه گردید که تنها سود آن منافع نفتی فرا ملی بود.

کاردار سفارت بولیوی تاکید کرد: مصرف بیش از حد، غارت منابع طبیعی، فردگرایی و اضافه ارزشگذاری پول پیش از ارزش های اخلاقی به فروپاشی کل جوامع یا یک ذینفع، یک اپراتوری، منجر شده است.

وی با بیان این مطلب که “بحران کنونی سرمایه داری یک بحران با ابعاد متعدد است” گفت: مالی، تولیدی، آب و هوایی، انرژی و سیاسی ایدئولوژیک، بدین معنا که یک بحران تمدن می باشد که زندگی بشریت و دنیا را تهدید می کند. با این حال در برابر این بحران سرمایه داری و در چارچوب اقدامات ناامید کننده برای احیا و تقویت آن، دولت های دوست و پیرو سرمایه و امپراتوریهایشان به ترویج سهام خصوصی سازی بیشتر، غارت از زمین مادر، تخریب حقوق اجتماعی و چپاول منابع طبیعی پرداخته اند.

گوسمال در پایان تصریح کرد: در این زمانی که امپراتوری شروع به گرفتن استرانژی های متفاوت از آنهایی که به سختی شکست خوردند گرفته است، همانند محاصره کوبا و تحریم های وارد شده بر ایران، ما نباید گمراه و یا کور شویم، نئولیبرالیسم و بازار آزاد ابزار تسلیم بازار هستند، و این امروز نه ملت های شایسته بلکه جیب هایشان را متعاقد نمی کند. به همین دلیل است که همیشه باید مراقب بوده، و اجازه ندهیم نابسامانی های امپراتوری، ما را با خود همسو کند، ماد شمنان ایلات متحده نیستیم، لکن هرگز از بردگان آن دولت نیز نخواهیم بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.