• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

 بیانیه پنج تشکل انقلابی دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت قیام نیمه خرداد

  • کد خبر : 6375
  • 14 خرداد 1396 - 3:16
 بیانیه پنج تشکل انقلابی دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت قیام نیمه خرداد

  به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل پنج تشکل انقلابی دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت قیام نیمه خرداد بیانیه ای صادر کردند. متن کامل بیانیه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم “وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی اْلأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ ” آیه ی ۵سوره قصص «یکی از نعمتهای […]

 

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل پنج تشکل انقلابی دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت قیام نیمه خرداد بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
“وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی اْلأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ ”
آیه ی ۵سوره قصص

«یکی از نعمتهای بزرگی که خدای تبارک و تعالی به این ملت عنایت فرمود اینکه حکومت، حکومت مستضعفین است، حکومت محرومین است. »
صحیفه امام خمینی، جلد ۱۸، صفحه ۲۵

سال چهل و دو پیر جماران اولین فریاد های مبارزه با سلطه کفر و فساد و ظلم را سرداد و سعی بر بیداری ملتی کرد که از بن بست استثمار و وابستگی، فقر و استضعاف فکری، شاه راهی بسازند برای تحقق حکومت جهانی اسلام، حکومتی که به دنبال قطع کردن دست مفسدین و متحجرین باشد؛

همه از مسئول و رئیسش گرفته تا بازاری و خانه دار و حتی بچه دبستانی هایش فریادشان مبارزه با کفر و استکبار باشد و همه سیاست گذاری ها و خط مشی ها و آمد و رفت ها و نشست و برخاست ها و امضاها و تعهداتش برای پابرهنه و مستضعفِ جامعه اسلامی باشد و بس!

روزهایی که امام از اسلام ناب میگفت و شعار مرگ بر آمریکا سرداد. مرگ بر آمریکا وملحدان و کافران و سرمایه داران و پول پرستان. مرگ برآمریکا و هر آنکه در هر زمان و در هر کجای عالم سیاست های زورگویانه و زرپرستانه و تزویرگونه سربدهد.

این مردم بودند که گوش به فرمانش در مقابل اسلام آمریکایی ایستادند و با قرمزی خونشان خط بطلانی کشیدند برهمه درِ باغِ سبز نشان دادن ها و سندهای بی غیرتی کشورهای غربی، تا کاپیتولاسیون و کاپیتولاسیون ها، عزت و استقلال کشور را به حراج نگذارد.

مردم آن روز، شاه را از کشور راندند که از زیر یوغ تحقیر و فساد و بی عدالتی اشراف و مرفهین بی درد داخلی و عمال زر و زور و تزویرِخارجی بیرون آیند و با تمام داراییشان پشت پا زدند به هر وابستگی ای که عزت و ارزش هایشان را کور می کرد؛

اما امروز

امروز نظام به سمتی در حال پیشرفته است که بر روی سازش و سازگاری با کفر و ظلم اسم اسلام رحمانی‌ میگذارند و با کمک اسلام آمریکایی سعی در به زمین زدن اسلام ناب محمدی دارد. اسلام ناب محمدی از مبارزه با استکبار جهانی و مقاومت می گوید و این اسلام رحمانی با لبخند به استقبال فرنگیانی می رود که سال ها خون مردم این مملکت را در شیشه کرده اند و به مانند زالو مکیده اند.

امروز فریادهای تلاش برای سپردن کشور به مستضعفین به بازی قدرت بین اشراف در کشور انجامیده، مبارزه با فساد شده است شعار و فاسد، ذخیره نظام تلقی می شود.

 امروز بعضاً کسانی بر صندلی‌های مسئولیت تکیه می‌زنند که انقلاب اسلامی را تمام‌شده می‌دانند و می‌گویند دوران جمهوری اسلامی فرارسیده است. راستی که امام خمینی (ره) به‌جا فرمود: «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت.»

امروز مردم و مستضعفین به گزینه‌های روی میز نظام برای روزهای سخت تبدیل‌شده‌اند و دیگر در تصمیمات کشور جایگاهی ندارند. هرروز از گوشه و کنار امضای قرارداد محرمانه بین‌المللی‌ای لو می‌رود که ریزبه‌ریز زندگی همین مردمی را هدف قرار داده است که برای دانستنش نامحرم‌اند، همان مستضعفینی که امام فرمود:
« الآن هم وقتی‌که به جبهه‌ها می‌روید یک نفر مرفه نمی‌بینید و یا اگر ببینید کم است، بقیه مستمندان هستند، همین مردم محروم هستند که انقلاب کردند و پیروز شدند.»

امروز حکومت ما باید فریاد حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم و فساد را سر دهد، باید حکومتی از مستضعفان و برای مستضعفان باشد، مردم باید مردمی بودن انقلاب و نظام را حس کنند و این تنها با بازگشت مسئولین به آرمان‌های امام در فکر و عمل است که صورت می‌پذیرد.

ملت ایران توقع معجزه ندارند؛ این ریسمان گره‌خورده است اما پاره نشده؛ ریسمان انقلاب را نباید دور انداخت بلکه باید گره‌گشایی کرد، یک‌به‌یک و با تعقل و تعمق و البته عزتمندی.

راه حل مشکلات توبه از انقلاب و بازگشت به آغوش دشمن نیست بلکه تنها راه بر طرف کردن مشکلات، یادآوری آن چیزهاییست که به خاطر این انقلاب از دست دادیم. الان زمانیست که باید پای دستاوردهای خودمان محکم بایستیم و گره مشکلات را یک به یک باز کنیم

ملتی که آن‌چنان با خون خود در مقابل ذلت و بردگی آمریکا و امثالهم من‌جمله کاپیتولاسیون در پانزده خرداد و پس‌ازآن ایستادند در مقابل هر قدمی که تحقیر و وابستگی ملت را به دنبال دارد، ساکت نخواهد نشست.

اما…
ما دانشجویان همچنان بر مواضع انقلابی خود ایستاده و تمام مسئولین نظام و فعالیت‌های نظام را با معیارهای امام می‌سنجیم و هرگونه انحراف از خط امام را نهی کرده و با آن مقابله خواهیم کرد.

و در پایان امید است که مردم شریف کشور عزیزمان ایران بیش از گذشته بر مسئولان خود نظارت داشته و همواره مراقب باشند، که اگر جامعه‌ای را غفلت بگیرد عاقبتی بهتر از گذشتگان نخواهد داشت.

والسلام علی من اتبع الهدی

تشکل امام حسن مجتبی علیه السلام
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.