• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

بیانیه شماره ۱ انتخاباتی

  • کد خبر : 13017
  • 18 فروردین 1399 - 23:35
بیانیه شماره ۱ انتخاباتی

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور نگاه و حرکت سیاسی و انتخاباتی خود را بر مبنای مبانی دین اسلام ناب، منظومه فکری امامین انقلاب و رهنمود‌های روز مقام معظم رهبری تدبیر می‌کند و صراحتا اعلام می‌دارد از هیچ کدام از احزاب، افراد و گروه‌های سیاسی چه در قالب لیست انتخاباتی و یا اشخاص حقیقی و حقوقی حمایت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل،  اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور پیامی بیانیه شماره ۱ انتخاباتی خود را صادر کرد.

این بیانیه به شرح زیر است :

نظام جمهوری اسلامی ایران، متشکل از انقلابی در تمامی ابعاد، زوایا و سطوح است که بر پایه مردم سالاری دینی و با استعانت از منظومه فکری امامین انقلاب نمود واقعی و نابی از جمهوریت و مشارکت وسیع مردمی را در انواع و اشکال متفاوت به جهانیان ارائه کرده است؛ چارچوبی نوین، جاری و ساری از مشارکت و نگاهی متفاوت به سرمایه انسانی که بنیان‌های فکری غرب و شرق را در حکومت داری، نقض کرده و الگوی مطلوب حکومت داری کارآمد را با امتزاج دین و سیاست ارائه کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در برهه‌های مختلف تاریخی نشان داده که با قدرت از رای مردم صیانت کرده است و در دفاع از مردم سالاری دینی به هیچ وجه کوتاه نیامده و نخواهد آمد؛ انتخابات‌های متعدد، متنوع و مستمر که نه جنگ، نه فتنه، نه تحریم و نه بست نشینی نتوانست آن‌ها را متوقف کند و یا تغییری هر چند کوچک در آن پدید بیاورد.

از نظر ما آن چه جایگاه واقعی و اهمیت انتخابات را به تصویر می‌کشد و حماسه‌های سیاسی_اجتماعی را خلق می‌کند، حضور گسترده، حداکثری و از تمامی طیف‌های فکری آحاد ملت در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. ما معتقدیم فضای سیاسی جمهوری اسلامی متعلق به حزب، گروه و جریان سیاسی خاصی نیست و همه گروه‌های سیاسی که حاکمیت نظام اسلامی و انقلابی، اصل ولایت مطلقه فقیه و مردم سالاری دینی را قبول دارند و خود را موظف به رعایت قوانین می‌دانند، زیر چتر حمایتی انقلاب اسلامی هستند و همچنین حق دارند نماینده و یا نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی داشته باشند. از سویی دیگر ما به شدت با تمامیت خواهی احزاب خاص، حذف گروه‌های غیر همسو با خود، برچسب‌زنی و تهمت‌زنی به گروه‌های مختلف مخالف هستیم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور نگاه و حرکت سیاسی و انتخاباتی خود را بر مبنای مبانی دین اسلام ناب، منظومه فکری امامین انقلاب و رهنمود‌های روز مقام معظم رهبری تدبیر می‌کند و صراحتا اعلام می‌دارد از هیچ کدام از احزاب، افراد و گروه‌های سیاسی چه در قالب لیست انتخاباتی و یا اشخاص حقیقی و حقوقی حمایت نخواهد کرد.

ضمن احترام به همه کسانی که بعنوان ادوار محترم اتحادیه یا ادوار محترم دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور، در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سابقه فعالیت‌های تشکیلاتی داشته‌اند، صراحتا اعلام می‌داریم، تمامی مواضع اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بطور رسمی و تنها از طریق بیانیه‌های انتخاباتی اتحادیه و یا از طریق مصاحبه‌هایی توسط دبیر تشکیلات و دبیر سیاسی منتشر خواهد شد.

اتحادیه ما هیچ نماینده‌ای در هیچ سطحی و در هیچ کدام از احزاب و گروه‌های سیاسی خرد و کلان ندارد. تمامی نشست‌ها و جلسات سیاسی توسط اعضای شورای مرکزی اتحادیه با هدف کمک به پویایی و سلامت جریان انتخابات و تلاش برای مشارکت بیشتر مردمی در چارچوب تبادل نظر انجام می‌پذیرد و نیز به صورت شفاف رسانه‌ای خواهد شد.

همچنین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از همه گروه‌های سیاسی جهت حضور در جلسات بحث و گفتگو و یا میزگرد‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور با هدف کمک به انتخاب آگاهانه مردم و شناخت برنامه‌ها و دیدگاه‌های طیف‌های مختلف سیاسی، دعوت بعمل می‌آورد.

در پایان اقشار مختلف نخبگانی، گروه‌های مختلف تاثیرگذار و رسانه‌های آزاد و مستقل را به آگاهی بخشی عمومی و کمک به شناخت بیشتر فضای انتخاباتی دعوت می‌کنیم تا با یاری خداوند و با رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ان‌شاءالله باری دیگر شاهد مشارکت حداکثری مردم غیور ایران اسلامی بوده و پیوند عمیق ملت و نظام اسلامی را به رخ زیاده خواهان جهان بکشانیم و همچنین الگویی موفق از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی را، به ملت‌های آزاده ارائه کنیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.