• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
18
پیرامون اتفاقات اخیر

بیانیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات

  • کد خبر : 16140
  • 04 مهر 1401 - 22:23
بیانیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات
 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم تحقیقات، پیرامون مسائل اخیر، حادثه تلخ درگذشت مرحومه امینی را به خانواده ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی طی بیانیه‌ای در خصوص درگذشت مهسا امینی اعلام کردند:
 هوالعادل
 مسئله حجاب و پوشش در تمام برهه های زمانی، با بحث ها و چالش هایی همراه بوده است،از زمان حذف آن در دوره رضاخان تا دوره های بعد از انقلاب و وعده ها و تریبون های ریاست جمهوری و…! اما در تفسیر شرایط کنونی کشور،باید گفت در این دوره خاص،مسئله حجاب نسبت به سایر دوران ها ،هم از نظر تفاوت و هم از نظر حساسیت شامل شرایط خاص تری می باشد. متفاوت از لحاظ بعد اثر گذاری و درخواست طیف گسترده ای از جامعه ،و حساس از جهت عمل به حدود الهی.
 در کمال تاسف امروز در زمینه حجاب و پوشش، ما شاهد خلاصه شدن اقدامات جمهوری اسلامی در ماشین گشت ارشاد هستیم!به طوری که اثر خاصی از سایر نهادهای مربوطه که تعداد آنها اندک هم نمی باشد یافت نمی شود. این در حالیست که اساساً و منطقاً مردم جامعه باید به جای آشنایی با ماشینهای گشت ارشاد و حتی ابداعات غیر قانونی آن از جمله گذراندن کلاس آموزشی بعد از تذکرات، با فعالیت‌های فرهنگی این نهادها آشنا باشند. ما اعتقاد داریم برای اجرایی و نهادینه شدن یک حکم اجتماعی اسلامی، از جمله حجاب در یک کشور اسلامی، نیازمند راه حل های فرهنگی و هوشیاری و پویا بودن نهادهای فرهنگی جامعه هستیم ، و نه رفتارهای قهرآمیز خشونت‌بار که نتیجه آن را در حال حاضر مشاهده می کنیم…
 در پی این سیاست گذاری‌های اشتباه و عدم پیشگیری از موارد حادتر در ساعات اولیه شروع ماجرا ،از جمله عدم شفاف سازی اتفاق رخ داده،کار به جایی رسید که توده مردم در اعتراض به این اتفاقات و سیاست ها دست به تجمع های اعتراضی زدند که البته کار در همینجا متوقف نشد و با پیوستن گروهی از افراد معلوم‌الحال به این تجمع ها اعتراض از مسیر اصلی خود خارج و به اغتشاش تبدیل شد که در پی آن شاهد توهین به مقدسات،بی احترامی به بانوان ،آسیب زدن به اموال عمومی کشور و مردم و …. بودیم.
 متاسفانه وزارت کشور هم با عدم همراهی مبنی بر مجوز دادن برای اعتراض های مسالمت‌آمیز و البته موثر در حل مسائل، بستر را برای تجمعات غیرقانونی فراهم آورد. به طوری که طبق قانون دیگر هیچ تجمعی قانونی نیست و در نتیجه هر اتفاقی در آن پتانسیل به وقوع پیوستن را دارد. واضح است وضع کنونی کشور و بستری که دشمنان نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران، در آن جولان می دهند نیز متاثر از همان سیاست گذاری های غلط،کاستی ها در بحث محتوا سازی فرهنگی و رسانه،اشتباهات تصمیم گیری و عملکردی مسئولان است که بهای آن را مردم با جانشان می پردازند که در این زمینه ، ما دانشجویان انجمن اسلامی مستقل،به شدت خواستار محتواسازی به موقع و تبیین دقیق و صادقانه ی مطالب از سمت صداوسیما و سایر رسانه های داخلی می باشیم.
️حالا که با فوت مرحومه امینی شاهد تبدیل شدن یکی از مشکلات جمهوری اسلامی به بحران شده ایم و در پی آن شاهد صحنه های دردناک بی حرمتی و جسارت به نوامیس این سرزمین بودیم انتظار می‌رود مسئولین فرهنگی کشور از خواب غفلت بیدار شوند و تصمیماتی سازنده و هوشمندانه اتخاذ کنند.
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.