• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
15
در خصوص حوادث اخیر

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  • کد خبر : 16149
  • 07 مهر 1401 - 15:10
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
 نشستن در پای مکتب امام و انقلاب و سید الشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی به ما نشان داد که نباید فرصتهای نهفته در دل تهدید ها را از دست داد ؛ همان فرصت هایی که شعله های بیداری را هر روز در دل و جان ملت ایران برافروخته تر نموده و آنان را در عرصه های حرکت به سوی جبهه حق و ضربه زدن به جبهه استکبار سوق داده است . 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی بیانیه‌ای در خصوص حوادث اخیر کشور اعلام کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَ اَن لَوِ اِستَقاموُا عَلَی اَلطَّریقَهِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقاً * لِنَفتِنَهُم فیهِ وَ مَن یُعرِض عَن ذِکرِ رَبِّهِ یَسلُکهُ عَذاباً صَعَداً(۱۶٫۱۷ جن)

 پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی که به راستی انقلابی تمدن ساز در جهت تشکیل حکومت مهدوی مولا و سرورمان آقا ابا صالح المهدی (عج) می باشد ، می گذرد و جمهوری اسلامی ایران از دیر باز پرچمدار ایستادگی و مبارزه در برابر کشور های غاصب و ظالم به مظلومین جهان بوده و دمادم سینه خود را در برابر ظلم سپر کرده است که تا امروز به برکت خون طاهر و پاک مردان و زنان با ایمان و با اخلاص این انقلاب ، نظاره گر پابرجایی و طراوت آن هستیم اما متاسفانه شاهد بی تدبیری و غفلت برخی مسئولان فرهنگی این نظام تمدن ساز در حوزه مقدس حجاب بوده ایم که اگر این بی مسئولیتی ها نبود شاهد صحنه های پر از درد حتک حرمت به نوامیس این سرزمین سرافراز نبودیم ، حال در برهه ای از تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم که فتنه ها و خصومت های دشمنان پست و ذلیل ایران اسلامی از هر سو به سمت ملت ایران سوق داده می شود و دشمنان از هر فرصت و بستری جهت دشمنی های خصمانه خود سوء استفاده کرده و از طریق اغتشاش و اشوب کشور را به ورطه نا امنی می کشانند.

 زنهار ، نباید از فرصت هایی که در دل تهدید هاست و از بصیرت و صبری که در فتنه ها در میان امت جوش و خروش دارد ، غافل شد ؛ بصیرتی که امت بزرگ ایران اسلامی در هر نقطه ای از تاریخ خود آن را به رخ جهانیان کشانیده اند و همیشه مصداقی از روشنایی در دل تاریکی و ظلمت بوده است.

 نشستن در پای مکتب امام و انقلاب و سید الشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی به ما نشان داد که نباید فرصتهای نهفته در دل تهدید ها را از دست داد ؛ همان فرصت هایی که شعله های بیداری را هر روز در دل و جان ملت ایران برافروخته تر نموده و آنان را در عرصه های حرکت به سوی جبهه حق و ضربه زدن به جبهه استکبار سوق داده است . 

 هدف همیشگی اغتشاش ها و آشوب ها ، ایجاد نارضایتی ، بی ثباتی و از طرفی قرار دادن مردم ایران در مقابل یکدیگر بوده است .  بنابراین بر اساس منویات مقام عظمای ولایت ،  از ملت فهیم و آگاه ایران به ویژه جوانان و دانشجویان عزیز که دارای روحیه ی حق طلب ، جهادی و عدالتخواه می باشند ؛ خواستاریم با بهره یابی از صبر و بردباری دینی ، اندیشه مندی و مهرورزی و وفاق و خرد جمعی و فردی با محوریت جهاد تبیین نسبت به توفیقات انقلاب و نظام سربلند اسلامی و دسیسه های شیاطین و ابر قدرت های پوشالین از کیان انقلاب ، شهدا ، ولایت و قطار در حال توسعه دفاع نمایند .

 در همین راستا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تسلیت شهادت چندین تن از سربازان شجاع و هموطنان عزیز ، محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج) و نائب بر حق ایشان حضرت امام خامنه ای دامت برکاته و ملت قهرمان و جان بر کف ایران اسلامی ؛ بر خود لازم دانست تا نکاتی را خدمت مردم شریف و مسئولان دلسوز متذکر شود:

 

 ۱- از ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر رئیسی ، قوه مقننه جناب آقای دکتر قالیباف ، قوه قضائیه حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه ای ، وزارت کشور جناب آقای سردار وحیدی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جناب آقای سردار اشتری انتظار می رود که روند پیگیری و اطلاع رسانی جزئیات حادثه فوت مرحومه مهسا امینی به طورکامل در مقر پلیس امنیت اخلاقی را متوقف  نکنند و تمام همت خود را در خصوص شفاف سازی جزئیات این واقعه تلخ قرار دهند.

 

 ۲- از آنجا که مسئله فرهنگ تربیت و تربیت فرهنگی با محوریت مستقل خانواده مستقیما بر عهده نظام تعلیم وتربیت ، مدارس ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ملی می باشد و برخورد ها انذاری باید آخرین حلقه عملی امر به معروف و نهی از منکر باشد ؛ لذا به تاسی از منویات حضرت امام (ره) که فرمودند :« تربیت را از دبستان شروع کنید که در دانشگاه دیر است » چنانچه وزارت آموزش و پرورش که از خردسالی با جامعه انسانی در تعامل می باشد ، بتواند بر اساس اهداف و ساحت های سند تحول بنیادین ،  مسئله عفاف و حجاب را در روح فرزندان این میهن اسلامی پایه گذاری کند و انسان تراز انقلاب اسلامی را تربیت نماید و در کنار آن دیگر نهاد های فرهنگ ساز من جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه های ملی میبایست علاوه بر مدیریت فضاهای مجازی ، مانع صدور مجوز فیلم های بدون محتوا و متمایل به فرهنگ غیر اسلامی رسانه خانگی و غیر خانگی گردیده ، مزید بر آنکه با تولید محتواهای با ارزش که یک نمونه بارز آن سرود سلام فرمانده بود اهتمام گردد شاهد این اتفاقات دردناک نبودیم.

 

 ۳-  در دین مبین اسلام امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحلی است که تذکر عملی آخرین مرحله آن می باشد ؛ لذا استفاده از روش های قهری در امور ارشادی و فرهنگی محل ایراد است ؛ بنابراین امور مهم فرهنگی و اجتماعی خصوصا مسئله حجاب نیازمند ساز و کار و برنامه ای متقن ، زمانبندی شده ، استدراجی و جامع الشرایط می باشد.

 

 ۴- اکنون که قلب امت اسلامی آکنده از مصیبت است . هتک حرمت های بسیاری رخ داده است که جان دادن از غم آنها رواست . جبهه باطل که ابتدا قرآن بر نیزه کرده بود نقاب افکند و قرآن سوزاند و توهین بر تمامی مقدسات را روا داشت . داعش وار ، خون انسان ها را با سلاخیهای جنایت کارانه بر زمین ریخت . او در راه این خیانت و جنایت هایش ، از هیجان  زنان و نوجوانان فریب خورده سوء استفاده کرده است ؛ لذا خواستار آنیم که نهاد های امنیتی و قضایی بانیان و باعثان عوامل ذکر شده را شناسایی و به اشد مجزات محکوم کنند.

 

 ۵- ماهیت و باطن اصلی این حادثه نبرد روایات و جهاد تبیین است . این فریضه ضروری و لازم الاجرا باید به مثابه نهضتی فراگیر و جنبشی پویا و زنده در میان تمام یاران جبهه حق فراگرفته بشود . چرا که دفاع از یک تفکر و ایدئولوژی انقلابی و درست با نظام کنشگری ما در مساجد ، هیأت ، تشکلهای دانشجویی ، گروه های جهادی و مجموعه های مردم نهاد سامان می یابد . حال از ملت انقلابی ایران اسلامی انتظار می رود که در جنگ روایت ها پیروز و سربلند برون آید ، جنگی اهمیت اصلی آن اثر بخشی و خروجی آن می باشد . یعنی دختران سرزمین ما همان روایتی را از زن مسلمان و با ایمان ایرانی و همچنین عفاف و حجاب داشته باشند که انقلاب اسلامی و جبهه حق دارد.   

 در پایان هم از ملت غیورمند و صبور ایران که با مدد و یاری خداوند متعال که مصداق بارز « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم و یِثَبِّت اَقدامَکُم » می باشد و با بصیرت و هوشیاری تمام عیار خود توانستند شعله های آتشِ کینه توزانه دشمنان حقیر اسلام و ایران را خاموش کنند کمال تشکر و قدردانی را داریم .

 

 وَ السَلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرَکاتُه

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.