• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
 پیرامون اتفاقات اخیر

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

  • کد خبر : 16101
  • 03 مهر 1401 - 13:49
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
مهم‌ترین درس عبرت از این حادثه، اصلاح عملکرد نهاد‌های فرهنگی ذی‌ربط، که زاینده گسل‌های اجتماعی جبران ناپذیری در سطح جامعه است، می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد طی بیانیه‌ای پیرامون اتفاقات اخیر اعلام کردند:

 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

أَیُّهَا النَّاسُ شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاهِ وَ عَرِّجُوا عَنْ طَرِیقِ الْمُنَافَرَهِ وَ ضَعُوا تِیجَانَ الْمُفَاخَرَهِ

«اى مردم! امواج فتنه‌ها را با کشتی‌هاى نجات بشکافید و از راه اختلاف پراکندگى و دشمنى کنار آیید و تاج‌هاى تفاخر و برترى جویى را از سر بنهید!»(نهج البلاغه؛ خطبه ۵).

 

حادثه تلخ درگذشت هم وطن عزیزمان خانم مهسا امینی موجب جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از مردم شریف ایران و به ویژه جوانان و دانشجویان این کشور گردید. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده مرحومه امینی و عموم ملت ایران، بیان چند نکته را ضروری می‌داند:

 

۱. با توجه به اهمیت و ابعاد حادثه رخ داده و همینطور بر اساس دستور صریح رؤسای محترم سه قوه، همه ما مطالبه داریم که دستگاه‌های نظارتی و قضائی کشور این مسئله را در کمترین زمان ممکن به طور کامل بررسی نموده و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام نمایند و در صورت وجود تقصیر احتمالی، برخورد لازم با مقصران، بی‌درنگ صورت گیرد.

 

۲. قطعا مهم‌ترین درس عبرت از این حادثه، اصلاح عملکرد نهاد‌های فرهنگی ذی‌ربط، که زاینده گسل‌های اجتماعی جبران ناپذیری در سطح جامعه است، می‌باشد. ما از نهادهای عالی فرهنگی کشور انتظار داریم تا‌‌ در ‌جهت تحقق آرمان عفاف و حجاب اسلامی اقدامات سنجیده‌تر و هوشمندانه‌تری انجام دهد. همچنین این حادثه زنگ خطری است تا با فرآیندهای اجرایی فرهنگی نادرست در زمین دشمن بازی نکنند.

 

۳. باید توجه داشت حجاب یک تدبیر الهی است و با عملکرد و شیوه‌های اجرایی نادرست نهادهای آمر به معروف همچون پلیس امنیت اخلاقی، خللی بر حقیقت آن وارد نخواهد شد. بنیه جامعه ایران، اخلاق مدار، دینی و خانواده گرا است. همه مردم به سلامت خانواده توجه اساسی، و نسبت به انحرافات اجتماعی نگرانی دارند. فلسفه حجاب، حفاظت از حقوق زن و مصونیت از آسیب‌ها است. همه دختران این سرزمین خواهران ما هستند و همه ما باید نسبت به خواهران‌مان احساس وظیفه کنیم و دلسوز آن‌ها باشیم.

 

۴. طبق معمول دشمنان فرصت طلب این حادثه را دست‌مایه مقاصد سیاسی خودشان قرار داده و در نهایت با هتک حرمت به مقدسات ملی و دینی چهره کریه و پلید خودشان را به یک‌باره به نمایش گذاشتند. استعمارگران پیر که فریاد تجزیه ایران را سر می‌دهند و یا منافقینی که ۱۷ هزار انسان مظلوم را به شهادت رساندند، امروز با وقاحت تمام ادعای حمایت از دختران ایران‌ را میکنند!

 

۵. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد، دانشجویان و جوانان عزیز را به وحدت، بصیرت، شناخت دوست از دشمن و تبیین گری دعوت می‌کند، چیزی که امروز، ایران عزیز بیشتر از هر موقع به آن نیازمند است. هم‌صدایی با بدخواهان ایران، جز نفاق و دوقطبی‌سازی‌های جعلی و کاذب چیزی درپی نخواهد داشت و به عبارتی دیگر تیشه بر ریشه خودمان زدن است. دشمنان و مزدوران همواره بدنبال تضعیف پیکره تمدن بزرگ ایرانِ اسلامی بوده و خواهند بود؛ امروز به بهانه حجاب، فردا به بهانه‌های دیگر. این کشور جز با توکل بر خداوند و دست به دست دادن ما جوانان و دانشجویان، آباد نخواهد شد.

 

والعاقبه للمتقین

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.