• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در خصوص حماسه ۹ دی

  • کد خبر : 4924
  • 09 دی 1395 - 23:32
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در خصوص حماسه ۹ دی

بسم الله الرحمن الرحیم أَهْلُهَا قَوْمٌ شَدِیدٌ کَلَبُهُمْ، قَلِیلٌ سَلَبُهُمْ، اهل آن فتنه ها مردمى هستند که آزار و شرارتشان سخت، و غنیمتى که مى برند اندک است. نهج البلاغه، خطبه ۱۰۲ حوادث سال ۸۸فتنه ای بود که اساس نظام و انقلاب و امنیت کشور را تهدید کرد و هزینه های بسیاری را چه در […]

بسم الله الرحمن الرحیم
أَهْلُهَا قَوْمٌ شَدِیدٌ کَلَبُهُمْ، قَلِیلٌ سَلَبُهُمْ،
اهل آن فتنه ها مردمى هستند که آزار و شرارتشان سخت، و غنیمتى که مى برند اندک است.
نهج البلاغه، خطبه ۱۰۲

حوادث سال ۸۸فتنه ای بود که اساس نظام و انقلاب و امنیت کشور را تهدید کرد و هزینه های بسیاری را چه در عرصه های داخلی و چه در فضای دیپلماتیک خارجی به نظام تحمیل کرد.
اگرچه در آن دوران کینه جو بسیار بود و یاور اندک اما مردم فهیم ایران هرگز فراموش نمیکنند که دشمنان همواره در کمین سرزمین و عزت ملی ایران و ایرانی هستند. گاهی با نشانه روی مستقیم به اصل نظام، نظیر سال ۸۸ و گاه با لبخند.
اری وجود نظام برامده از اسلام و دارای قدرت و نفوذ در منطقه موجب برانگیختن قدرت های جهانی با هدف حذف و محو ان نظام میشود. چرا که اصلی ترین دشمن استکبار جهانی و دموکراسی خیالی آن، همین نظام برآمده از رای و نظر مردم است که ما از آن به عنوان مردم سالاری دینی یاد می کنیم.

در یوم الله ۹دی، مردم وفادار با شناخت موقعیت و در نهایت بصیرت صراط مستقیم را برگزیدند و طی حرکتی خودجوش حماسه ای فراموش نشدنی در جهت پاسداری از ودیعه الهی افریدند و بذر ناامیدی را در دل دشمنان خارجی و داخلی پاشیدند. مردم ایران در روز نهم دی ماه سال ۸۸ اثبات کردند فارغ از تفکرات متنوع ، حامی اصلی ترین رکن نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی ولایت مطلقه فقیه هستند.
این مردم همان مردم اند که ۳۸سال انقلابشان را با چنگ و دندان حفظ کردند و خون دل خوردند مبادا در منجلاب فتنه های نفوذی و استعمار گران خارجی گرفتار ببینندش.

اگرچه برخی خواص در فتنه لغزیدند و عده ای با سکوت در ان برهه ی حساس ،سنگر دشمن را مستحکم کردند اما همچون گذشته قدرت فکری مردم و حضور به موقع در صحنه عرصه را بر دشمن تنگ کرد و خیانت ها افشا شد. در این میان اما زیان کنندگان اصلی فتنه همان خواصی بودند که یا در پازل دشمن بازی کردند یا با سکوتشان آب به آسیاب دشمن ریختند. تاوان این اشتباهات خواص همانا حذف شدن از عرصه ی سیاسی کشور و ثبت شدن به عنوان تجربه در حافظه ی تاریخی ملت ایران است.
حضور امت بصیر در حمایت از انقلاب و بیعت بی بدیل با رهبر خود امام خامنه ای و انزجار از فتنه گران افتخاری تاریخی و زرین در صفحات جاوید انقلاب گردید.

۹دی در تاریخ ماند و این روز بدون شک یوم الله است و بدون شک افتخار خلق این حماسه تا قیامت بر تارک ملت ایران میدرخشد.

وظیفه ی امروز مردم، خصوصا دانشگاهیان، علاوه بر حفظ یاد و مرور اتفاقات آن دوران پر فتنه، جلوگیری از تکرار آن است. کسانی که امروز به دنبال تقلیل اهمیت فتنه به یک بازی سیاسی هستند و خواهان رفع حصر از سران فتنه اند باید از روی شعارهای مردم در راهپیمایی عظیم نه دی سرمشق بنویسند تا بدانند،سران فتنه به عنوان پیاده نظام دشمن چه خیانتی به ملت کردند. جزای این خیانت اگر مبنا بر رفعت اسلامی نباشد چیزی جز نیستی و نابودی نخواهد بود و صبر نظام در محاکمه ی سران فتنه را باید در نگاه متعالی نظام به عاقبت خطاکاران جستجو کرد.

والسلام علی من التبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.