• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریانوردی چابهار به مناسبت روز ۱۶ آذر

  • کد خبر : 4675
  • 23 آذر 1395 - 17:52
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریانوردی چابهار به مناسبت روز ۱۶ آذر

بسمه تعالی روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، سه دانشجوی دانشگاه تهران، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر “ریچارد نیکسون” معاون رئیس جمهوری آمریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار […]

بسمه تعالی

روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، سه دانشجوی دانشگاه تهران، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر “ریچارد نیکسون” معاون رئیس جمهوری آمریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.
دانشجوی امروز هم، با روشنفکری و آگاهی های خود هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند.

دانشجوی امروز با افراد غرب زده و حتی اساتیدی که بخواهنداعتماد به نفس دانشجویان را خدشه دار کنند و با ذکر پیشرفت های کشور غربی هدف تخریب عزم ملی را داشته باشند که تنها راه پیشرفت را دنباله روی از غرب معرفی می کنند و در مرحله ای بالاتر هم برخی استاد نما که کتاب های پوچ گرایی و ضد دین را بین دانشجویان ترویج می دهند مقابله می کند.

متاسفانه شاهد آنیم که تفکری در کشور رشد کرده است که تنها راه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شریف ایران را در ارتباط با جهان علی الخصوص آمریکای غاصب و جنایتکار آن هم به هر قیمتی می داند. تصویب تمدید قانون تحریم های ایران (داماتو) برای ده سال دیگر برگ دیگری از پیمان شکنی از سوی آمریکا را به نمایش گذاشت . عدم واکنش قاطع از سوی مسئولان امر یکی از دلایل گستاخی های آمریکاست. از این رو انتظار می رود مسئولان ، بویژه مسئولان در دولت نسبت به این اقدامات خصمانه آمریکا که نماد روشنی از نقض برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام است واکنش قاطع نشان داده و به طرف مقابل این پیام را بطور جدی منتقل کنند که این اقدام آنها بدون پاسخ نخواهد ماند و اعلان بازگشت به دوره ماقبل برجام می تواند مرحله اول آن باشد. رفتار آمریکا در دوره پسابرجام نه تنها هشدارها نسبت به قابل اعتماد نبودن آمریکا را به اثبات رساند بلکه غلط بودن خوشبینی برخی به آمریکا و غفلت آنها از تکیه بر ظرفیت های درونی برای حل مشکلات کشور را نیز نشان داد.

درخصوص مسئله حقوق های نجومی هم باید گفت وقتی اخبار را مشاهده می کنیم از خود می پرسیم چه تفاوتی بین آنهایی که پای این انقلاب با ۷۰۰ هزار تومان حقوق ایستاده اند با صاحبان فیش های نجومی وجود دارد در حالی که دزد بیت المال را ذخیره انقلاب می نامند و پرداخت یارانه را حق قانونی و شرعی این ملت هست مصیبت عظیم می دانند.
و همه اینها در حالی است که مقام معظم رهبری مد ظله العالی شخصا علیه فیش های نجومی واکنش داده و امر کردند که بایست علاوه بر برکناری این افراد حتی حقوق های اضافی که تا به حال دریافت کرده اند نیز باز پس گرفته شوند اما متأسفانه همچنان شاهد آنیم که هیچ برخورد قابل قبولی با این فیش های نجومی صورت نگرفته است.
در برخی از دانشگاه های کشور نیز متاسفانه شاهد آن بودیم که برنامه ها به سمتی میل می کرد که از پایه با هویت و اصالت دانشجویی و این روز بزرگ در تضاد بود و دانشجویان را به سمتی سوق می داد که از آنچه که باید در مورد این روز بداند و بیاندیشد دور می کرد.
هویت این روز قابل قلب و بدل و جهل نیست.
۱۶ آذر نماد آزادی و استقلال دانشگاه و روز خون، مجاهدت و ایثار است.
روز بازگشت دانشجو به خویشتن خویش.

والسلام علی عبادالله الصالحین

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.