• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

بیانات رهبر انقلاب در دیدارهای رمضانیه منظومه کاملی برای برنامه‌ریزی جنبش دانشجویی است

  • کد خبر : 6418
  • 24 خرداد 1396 - 19:03
بیانات رهبر انقلاب در دیدارهای رمضانیه منظومه کاملی برای برنامه‌ریزی جنبش دانشجویی است

رفعتی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: یکی از پرشورترین، مفیدترین و طولانی ترین دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب، همین دیدارهای دانشجویی ایشان است که در ماه رمضان هر سال برگزار می شود. جلساتی که بعضا ساعت ها ادامه دارد و به ۴ تا […]

رفعتی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: یکی از پرشورترین، مفیدترین و طولانی ترین دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب، همین دیدارهای دانشجویی ایشان است که در ماه رمضان هر سال برگزار می شود. جلساتی که بعضا ساعت ها ادامه دارد و به ۴ تا ۵  ساعت هم می رسد. این خود نشان از اهمیت ویژه حضرت آقا به قشر جوان و دانشجو دارد.

وی افزود: بنده توفیق داشتم که در سال ۹۲ در این دیدار حضور داشته باشم. جو صمیمی حاکم بر جلسه و اینکه چگونه حضرت آقا با وجود اختلاف سنی زیادی که با حاضران در جلسه وجود دارد، اینگونه با آنها ارتباط برقرار می کنند، آدم را متعجب می کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: صریحترین و تندترین انتقادها به نهادهای مختلف نظام و نهادهای تحت نظر رهبری، با آرامش کامل و بدون هیچ لکنت زبانی مطرح می شود. حضرت آقا هم با متانت و آرامش مثال زدنی خود تک تک سوالات را یادداشت می کنند تا در صحبتشان به آنها پاسخ دهند. چنین جلسه ای که در آن شخص اول یک کشور اینگونه خود را در معرض سوالات  قشر جوان دانشجو قرار دهد، در دنیا کم نظیر یا بی نظیر هست.

رفعتی اظهار کرد: حقیقتا بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب در این دیدار، باید چراغ راه همه دانشجویان خصوصا تشکل های دانشجویی باشد. بیانات معظم له در همه دیدارهای دانشجویی سال های مختلف، منظومه کاملی برای جنبش های دانشجویی است تا بتوانند بر طبق آن برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت خود را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: بنده اگر سخنران این مراسم بودم، چند موضوع مهم را حتما مطرح می کردم که احساس می کنم مغفول مانده است. اول اینکه با پیشرفت تکنولوژی و شبکه های اجتماعی مختلفی که در دسترس همه است، اخلاق و رفتار جوانان ما در همان دوران دبیرستان تا حد زیادی شکل می گیرد. همیشه اینطور بوده است که آموزش و پرورش واقعی، هرچه از سنین پایین تر شروع شود بهتر است؛ ولی الآن این مسئله خیلی شدیدتر شده است و با گذشت زمان تاثیرگذاری بر دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه می شوند، سخت تر و سخت تر می شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خیلی علاقه دارم راه حل رهبر معظم انقلاب را برای این موضوعی که در سالهای گذشته با فراگیر شدن گوشی های اندروید در بین نوجوانان ما شدیدتر شده، بدانم. مثلا آیا لازم است که تشکل های دانشجویی انقلابی بخشی از انرژی خود را برای فرهنگ سازی در مدارس و تربیت نیروی انقلابی صرف کنند یا خیر؟

رفعتی اظهار کرد: مسئله دوم درباره ارتباط حوزه و دانشگاه برای تحول در علوم انسانی است. متاسفانه شاهدیم که از هر دو طرف در این زمینه کم کاری می کنند یا بهتر است بگویم هیچ کاری نمی کنند. شورای تحول علوم انسانی چه خروجی داشته و دارد؟ چرا موضوعات پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما هدفمند نمی شود. الآن یک دانشجوی ارشد علوم انسانی ما با ترجمه یک مقاله خارجی می تواند نمره پایان نامه خود را بگیرد. اینکه این مقاله چه دردی را از کشور دوا می کند و در شرایط الآن کشور، چه اولویتی دارد معلوم نیست.

وی بیان کرد: مسئله سوم هم درباره آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق و دیگر آسیب ها در بین دانشجویان است؛ البته این موارد راه حل های خیلی اساسی تر مثل ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و از این دست موارد دارد. ولی جنبش دانشجویی در سطح وسع خود، چه کارهایی در این زمینه می تواند انجام بدهد. اصلا این مسائل اولویت چندم تشکل های دانشجویی باشد و تا چه حد به این مسائل ورود کند.ش

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.