• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

بهتر است دولت در پایان عمر خود به جای شعار بگوید اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

  • کد خبر : 5981
  • 15 فروردین 1396 - 18:25
بهتر است دولت در پایان عمر خود به جای شعار بگوید اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: هتر است دولت یازدهم در پایان عمر خود به جای شعار دادن با مردم صادق باشد و بگوید چندان اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیان داشت: انتظار می‌رود این روزها که در پایان عمر دولت یازدهم قرار داریم، دولتمردان به جای ارائه گزارش‌های سوری و نمایشی، صادقانه به سراغ مسئله اقتصاد مقاومتی روند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به خوبی اشاره کردند که اقداماتی از سوی دولت انجام شده است اما چیزی که باید باشد نیست. قبلا هم ایشان فرموده بودند که مسئولین در گزارش‌های خود برخی اقدامات معمولی و عادی اقتصاد را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی بیان می‌کنند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: بهتر است دولت یازدهم در پایان عمر خود به جای شعار دادن با مردم صادق باشد و بگوید چندان اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

مرادی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان خرده‌گفتمان دارای عناصری چون اشتغال، تولید ملی، درون‌زا بودن و برون‌گرا بودن، مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان، تلاش برای کاهش واردات و همچنین افزایش صادرات است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: همه افراد با هر سلیقه‌ و گرایش سیاسی بر این باورند که تیم اقتصادی دولت یا مفهوم درستی از اقتصاد مقاومتی ندارد و یا اگر مفهوم آن را متوجه می‌شود اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد لذا بهتر است دولت در مدت باقیمانده صادقانه به مردم بگوید ما از اول کاری به اقتصاد مقاومتی نداشتیم.

وی ضمن اشاره به آمار اقتصادی ارائه شده از سوی دولت بیان داشت: طبق آمار دولت، در بحث مهمی چون مسکن ۱۰درصد رشد منفی برای سومین سال متوالی را شاهد هستیم. همچنین در بحث صنعت و معدن دارای ۳درصد رشد منفی بوده‌ایم اما به جای ارائه آماری صحیح با تکیه بر آماری در حوزه‌های نفتی که آن هم اولاً به واسطه تغییر سال پایه و  افزایش صادرات نفت بوده، عدد و رقم‌های خلق می‌شود که دولت مدام برروی آن تأکید دارد.

مرادی اضافه کرد: همچنین دولت می‌گوید ۳ تا ۴ هزار واحد تولیدی ایجاد کردیم اما نمی‌گوید ۱۲هزار واحد تولیدی تعطیل شده است. احساس می‌شود دولت بهتر است صادقانه با مردم سخن بگوید و همچنین تلاش کند در مدت باقیمانده گام‌هایی را در راستای اقتصاد مقاومتی بردارد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.