• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

بعد از برجام گره مشکلات کورتر شده/ طبل خوشبختی برجام دیگر صدایی ندارد

  • کد خبر : 3837
  • 13 مهر 1395 - 14:30
بعد از برجام گره مشکلات کورتر شده/ طبل خوشبختی برجام دیگر صدایی ندارد

فاطمه ملک محمدی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز بیان داشت: نگاه خوشبینانه دولت به غرب و آمریکا حالا به یاس تبدیل شده است؛ چرا که وی توقع داشت که برجام شفا می دهد. وی با گلایه از کندی اقدامات متقابل تیم مذاکره کننده در مقابل بدعهدی آمریکا گفت: رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس […]

فاطمه ملک محمدی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز بیان داشت: نگاه خوشبینانه دولت به غرب و آمریکا حالا به یاس تبدیل شده است؛ چرا که وی توقع داشت که برجام شفا می دهد.

وی با گلایه از کندی اقدامات متقابل تیم مذاکره کننده در مقابل بدعهدی آمریکا گفت: رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و اعضای هیات ناظر بر اجرای برجام همگی بر نقض های متوالی آمریکا صحه می‌گذارند؛ امّا این کافی نیست؛ بلکه باید جواب دشمنان را در عمل داد.

این فعال دانشجویی افزود: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل از ماجراهای بعد از برجام گلایه می‌کند؛ امّا اقدام متقابل قابل قبولی انجام نمی‌دهند؛ بنابراین از وی توقع می رود در مواجهه با طرفین مذاکره لبخند دیپلماسی را حذف کنند.

ملک محمدی صحبت های وزیر امور اقتصاد و دارایی را مبنی بر پذیرفتن FATF برای حل شدن مشکلات برجام  را غیر معقولانه خواند و گفت: دولت وعده داده بود که با توافق هسته ای مشکلات مالی، بانکی و پولی به کلی حذف شود و موانع همکاری بانک های اروپایی و آمریکایی از سر راه برداشته شود؛ اما حالا که بعد از گذشت ۸ ماه از روز اجرای برجام گره مشکلات کورتر شده است، صحبت از حل مشکلات اقتصادی به وسیله پذیرفتن مذاکره پیرامون مسائل دیگه ای مثل اوضاع منطقه و FATF می‌شود که به هیچ وجهی قابل پذیرش نخواهد بود.

وی با تاکید بر حل مشکلات معیشتی مردم با توسل به ظرفیت های داخلی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت از ابتدای شروع کار خود تمام همت خود را بر روی مذاکرات هسته ای قرار داد و با نگاه خوشبینانه ای که در بدنه دولت نسبت به غرب وآمریکا وجود دارد توقع داشتند که برجام شفا میدهد ولی حالا این امیدها به بیگانگان به یاس تبدیل شده است.

این فعال سیاسی در پایان ضمن اشاره به اینکه طبل خوشبختی برجام دیگر صدایی ندارد، گفت: ما در مذاکرات گوهری همچون دستاوردهای ارزشمند شهدای گرانقدر هسته ای خود را بر سر میز مذاکرات قرار دادیم؛ در حالی که چیزی که در مقابل دریافت کردیم آبنبات بود؛ بنابراین امیدواریم برجام تجریه خوبی برای دوستداران غرب و آمریکا باشد و از آن درس گرفته باشند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.