• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
مظاهری در نشست خبری:

بسیاری از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور با معرفی کابینه زمین‌گیر شد/ سرانجام برجام جوان‌مرگ شده چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 6748
  • 25 مرداد 1396 - 19:57
بسیاری از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور با معرفی کابینه زمین‌گیر شد/ سرانجام برجام جوان‌مرگ شده چه خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که صبح امروز پیرامون برگزاری نشست سالانه این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، گفت: نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با یک دستور کار اصلی و چند محور فرعی برگزار می‌شود که اصلی‌ترین دستور کار،‌ دستور کار […]

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که صبح امروز پیرامون برگزاری نشست سالانه این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، گفت: نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با یک دستور کار اصلی و چند محور فرعی برگزار می‌شود که اصلی‌ترین دستور کار،‌ دستور کار تسهیلاتی نشست است که قرار است در آن موضوعاتی مانند اصلاح اساسنامه و اضافه شدن تعدادی از دفاتر جدید به اتحادیه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: تلاش دوستان ما در اتحادیه این بود که در نشست سالانه از احزاب و مسئولان جناح‌های مختلف حضور داشته باشند که متاسفانه دسترسی به برخی از مسئولان هر روز سخت‌تر می‌شود. ما بارها از رئیس مجلس برای حضور در برنامه‌های مختلف اتحادیه دعوت کردیم که متاسفانه وی در هیچ جمع دانشجویی شرکت نکرده است و ما از این بابت از آقای لاریجانی گلایه داریم.

وی افزود: ما در برنامه‌های اتحادیه در سطوح مختلف میهمانانی از نهادهای مختلف داشته‌ایم و امیدواریم در هجدهمین نشت سراسری این اتحادیه بتوانیم از حضور آقایان اسحاق جهانگیری و محسنی اژه‌ای هم استفاده کنیم.

این فعال دانشجویی در ادامه به روند معرفی کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این رابطه توقع هیچکدام از جناح‌های سیاسی برآورده نشد و همه جناح‌ها به نوعی در این رابطه گلایه‌هایی را مطرح کردند و بدتر از آن اینکه بسیاری از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور در همین ابتدای کار با روندی که در معرفی کابینه داشت، زمین‌گیر شد.

مظاهری ادامه داد: تاکیدات بسیاری در بحث جوان‌گرایی کابینه و حضور زنان و افراد متخصص مطرح شد که هیچکدام از آنها در حد انتظار محقق نشد و متاسفانه دولت پیر همچنان ادامه خواهد داد. البته درنهایت باید دید مجلس چه تصمیمی خواهد گرفت.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جالب است که امروز طیف موافق دولت هم از نوع انتخاب کابینه رضایت ندارد و جالب‌تر اینکه توسط آقای روحانی هم پاسخی به انتقادات داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور روز گذشته در مجلس در رابطه با معرفی زنان به عنوان وزیر از فشارهایی سخن گفت که خودش در  ابتدای سخنانش آن را رد کرد. مطرح کردن چنین مسائلی می‌تواند شروعی باشد برای تکرار حواشی گذشته.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تحریم‌های جدید که از آنها به عنوان مادر تحریم‌ها یاد می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه بعد از این تحریم‌ها آنچنان که باید شاهد واکنشی از طرف رئیس‌جمهور و دولت نبوده‌ایم و معلوم نیست قرار است سرنوشت برجام جوان‌مرگ شده چه خواهد شد.

مظاهری اضافه کرد: اگر قرار است دولت توفیقی داشته باشد و اهداف انقلاب محقق شود نیاز به یک کابینه توانمند،‌ کارآمد و جوان خواهد بود و اینکه به مطالبات مردم توجه شود. امیدواریم دولت روحیه ۴ سال گذشته خودش و حاشیه‌سازی‌های قبل را تکرار نکند.

وی گفت: آنکه امروز فضای دانشگاه را درگیر خودش کرده مساله عدم معرفی وزیر علوم جدید است. متاسفانه امروز هیچکدام از اقشار دانشگاهی و شخصیت‌های سیاسی از وضعیت آموزش عالی کشور رضایت ندارند و گلایه‌های تشکل‌های دانشجویی موافق و مخالف دولت در روز ۱۶ آذر نشانه این نارضایتی است.

وی گفت: اینکه وزارت علوم در دولت آقای روحانی سهمیه اصلاح‌طلبان است برای ما مشخص شده است ولی انتظار می‌رفت با تجربه‌ای که اصلاح‌طلبان در این رابطه دارند تلاش می‌کردند تا مسائل ناشایست گذشته حذف شود و به جای آن به پیشرفت و رشد علمی کشور توجه شود که متاسفانه امروز شاهد غلبه فضای سیاسی در آموزش عالی هستیم. ما با جریانی مواجه هستیم که مقاصد سیاسی خودش را به پیشرفت علمی کشور ترجیح می‌دهد.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: موضوع بورسیه‌ها مساله‌ای بود که در دولت قبل گریبان آموزش عالی را گرفت و هنوز هم تبعات آن وجود دارد و برای دانشجویان بسیاری مشکل ایجاد کرده است.

این فعال دانشجویی در ادامه به پیشرفت معضلات اجتماعی و مسائلی مانند اعتیاد و خودکشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مسائل زنگ خطر را به صدا در آورده مسلما وقتی اولویت مباحث سیاسی باشد نمی‌توان توقع دیگری داشت.

وی افزود: حضور عناصر نامطمئن در دانشگاه و طرح مباحثی همچون سران فتنه و مسائلی از این دست مطرح شدن فضای دانشگاه را متشنج کرده است. مسائل صنفی دانشجویان نیز از مسائل دیگری بود که در ۴ سال گذشته باعث اعتراضات دانشجویان شد، انتظار ما این است که فضای موجود با معرفی وزیر کارآمد، علمی و توانمند و وزیری که مانع نفوذ جریانات سیاسی به دانشگاه شود و خودش یک شخصیت علمی باشد و ستاد علمی را مدنظر قرار دهد و روحیات دانشجو را بشناسد و از پیاده‌نظام شدن دانشجویان جلوگیری کند، برطرف شود.

مظاهری افزود: موضوع سرقت علمی برای وزیر آینده باید اهمیت داشته باشد و در مسائل اینچنینی با رویکرد علمی وارد شود نه سیاسی. انتظار ما این است که وزیر علوم آینده در این رابطه از جایگاه مورد تصدی خودش دفاع کند و راه سوء استفاده را ببندد.

وی گفت: در دوره قبل بسیاری از دانشگاه‌ها در حدود ۲ سال و بیشتر با سرپرست اداره می‌شد و این روند مشکلات زیادی را ایجاد کرد. امیدواریم که آن روند در این دولت ادامه نداشته باشد.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: ان‌شاءالله وزیر علوم آینده بتواند با دانشگاه آزاد تعامل خوبی داشته باشد و از حاشیه‌سازی‌های بی‌جهت در این خصوص جلوگیری کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.