• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
مظاهری در نشست خبری عنوان کرد

برگزاری پانزدهمین اردوی آموزشی-تشکیلاتی انجمن مستقل در مشهد/ امیدواریم ولایتی ذهنیت مردم نسبت دانشگاه آزاد را تغییر دهد

  • کد خبر : 5065
  • 06 بهمن 1395 - 16:36
برگزاری پانزدهمین اردوی آموزشی-تشکیلاتی انجمن مستقل در مشهد/ امیدواریم ولایتی ذهنیت مردم نسبت دانشگاه آزاد را تغییر دهد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل مظاهری، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری برگزاری پانزدهمین اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی «جهاد اکبر» گفت: پانزدهمین اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی «جهاد اکبر» با شعار «دانشجوی انقلابی، معنویت، معرفت و عقلانیت» هشتم تا پانزدهم بهمن در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.   وی افزود: این […]

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل مظاهری، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری برگزاری پانزدهمین اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی «جهاد اکبر» گفت: پانزدهمین اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی «جهاد اکبر» با شعار «دانشجوی انقلابی، معنویت، معرفت و عقلانیت» هشتم تا پانزدهم بهمن در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این نشست سراسری با حضور ۵۵۰ نفر از دانشجویان عضو دفاتر پنجاه‌گانه اتحادیه برگزار می‌شود.

 

مظاهری تصریح کرد: کلاس‌ها و برنامه‌های این نشست در سه قسمت اعتقادی، مهارت‌های تشکیلاتی و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و سیاسی در نظر گرفته شده است.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ احمد توکلی و چند تن از مستندسازان جوان کشور برای بررسی فساد در میزگردی که در این نشست در نظر گرفته شده، شرکت خواهند کرد. در مباحث اعتقادی هم از حضور تعدادی از اساتید این حوزه بهره خواهیم گرفت.

 

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود:‌ مراسم شهدای مدافع حرم و شب شعر با حضور شاعران برجسته کشور از برنامه‌های دیگر این نشست است. همچنین هماهنگی‌های لازم برای حضور سردار فدوی و آیت‌الله علم‌الهدی در این نشست درنظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم از حضور آنها استفاده کنیم.

 

مظاهری گفت: نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در کنار این نشست برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما امروز به دانشجویانی نیاز داریم که ترکیبی از انقلابی بودن،‌ معنویت، معرفت و عقلانیت را داشته باشند و بتوانند این موارد را با عمل همراه کنند تا بتوانیم در فضای دانشجویی تغییراتی داده و فضای روبه‌رشدی داشته باشیم و با توجه به اینکه اردوی ما، آموزشی و تشکیلاتی است و مخاطب ما دانشجویان هستند که تازه وارد فضای تشکیلاتی شده‌اند، باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشیم.

 

این فعال دانشجویی اضافه کرد: معنویت، معرفت و عقلانیت سه ویژگی برجسته یک دانشجوی انقلابی است. معنویت همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و در دیدارهای سال گذشته نیز معظم‌له به این مسئله بسیار تأکید کردند و از آنجایی که رهبری داستان معنویت را لازمه پایداری و ایستادگی بر ارزش‌ها می‌دانند، تلاش ما این است که بتوانیم دانشجویانی داشته باشیم که ایستادگی و پایداری روی ارزش‌ها را داشته باشند و معنویت را جدی بگیرند.

 

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه کسب دانش و داشتن بصیرت یکی از مباحث بسیار مهم است، گفت: با توجه به شرایط فعلی ما آنچه مورد اهمیت است، این است که در کنار انقلابی بودن، معرفت انقلابی نیز وجود داشته باشد و این دو باید در کنار هم باشند تا بتوان گام‌های موفقی برداشت.

 

مظاهری با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم جدید، تصریح کرد: به دلیل اینکه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک هستیم فضای دانشگاه‌ها در این ترم، متأثر از فضای انتخابات خواهد شد. برای همین باید مراقب حضور افراد نامطمئن به دانشگاه‌ها باشیم و باید از ورود افراد مسئله‌دار به دانشگاه‌ها به‌بهانه انتخابات جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: نباید افرادی که اصل نظام را قبول ندارند و در عمل و گفتارشان مخالفت با نظام را مطرح می‌کنند، جایی در دانشگاه‌ها داشته باشند.

 

این فعال دانشجویی اظهار داشت: انتظار ما این است که به تشکل‌های دانشجویی انقلابی میدان داده شود تا بتوانند برنامه‌های خود را برگزار کند و این‌گونه نشود که سخنرانی‌های افراد انقلابی در دانشگاه لغو و حمایت از تشکل‌های انقلابی کم شود.

 

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به انتخاب ولایتی به عنوان رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد گفت: این مسئله حرکت امیدوارکننده‌ای بود که انجام شد. دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر حیاط خلوت برخی جریانات سیاسی شده است و تصمیم‌گیری‌های غیرمنطقی و سودجویانه و مادی مسئولان دانشگاه مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده که امیدواریم با ورود آقای ولایتی این مشکل حل شود.

 

مظاهری تصریح کرد: امروز در ذهن مردم دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه پولی مطرح است و امیدواریم آقای ولایتی بتواند این مسئله را تغییری دهد و بیشتر به پیشرفت علمی پرداخته شود و دانشگاه آزاد نقش مهمی را در پیشرفت علم داشته باشد.

 

وی افزود: امیدواریم فضای سیاسی یک‌طرفه‌ای که در دانشگاه آزاد شاهد بودیم، از بین برود و تشکل‌های انقلابی بتوانند بهتر به فعالیت خود ادامه دهند.

 

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به سند آموزشی ۲۰۳۰ گفت: از این سند به نوعی با عنوان برجام آموزشی یاد می‌شود که می‌تواند دریچه نفوذ را با بی‌توجهی مسئولان به کشور باز کند. امیدواریم این فرصت داده شود تا سند موردبررسی قرار گیرد و تهدیداتی که در آن وجود دارد، از بین برود.

 

مظاهری در پایان خاطرنشان کرد:‌ موضوع این سند نباید مانند برخی از قراردادهایی که در این دولت امضا شد، شود. قراردادهایی که اشتباهات فراوانی در آن است و نتیجه خاصی هم برای مردم و کشور نداشته است.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.