• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
30
بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون مذاکرات وین و خرابکاری نطنز:

برداشتن تحریم لازمه ادامه مذاکرات

  • کد خبر : 13133
  • 28 فروردین 1400 - 5:58
برداشتن تحریم لازمه ادامه مذاکرات
نطنز بار دیگر شاهد انفجاری خرابکارانه بوده است. حادثه‌ای که دل بسیاری از دانشمندان هسته‌ای کشور و دلسوزان این صنعت را به درد آورد. تاسیسات هسته‌ای نطنز در اتفاقی مشابه در روز 12 مرداد سال گذشته یک انفجار باعث آسیب شدید به سالن مونتاژ سانترفیوژ در تاسیسات نطنز شد. این اقدامات خرابکارانه درحالی رخ داده است که تیم مذاکره‌کننده ایران هنوز با امیدهای واهی به دنبال بهانه‌ای برای مذاکره با امریکاست.

بسم الله

نطنز بار دیگر شاهد انفجاری خرابکارانه بوده است. حادثه‌ای که دل بسیاری از دانشمندان هسته‌ای کشور و دلسوزان این صنعت را به درد آورد. تاسیسات هسته‌ای نطنز در اتفاقی مشابه در روز ۱۲ مرداد سال گذشته یک انفجار باعث آسیب شدید به سالن مونتاژ سانترفیوژ در تاسیسات نطنز شد. این اقدامات خرابکارانه درحالی رخ داده است که تیم مذاکره‌کننده ایران هنوز با امیدهای واهی به دنبال بهانه‌ای برای مذاکره با امریکاست.

همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و نهادهای جمهوری اسلامی نمونه‌ای دیگر از تداوم ادبیات قلدرمآبانه طرف‌های غربی است و نشان داد تفاوتی بین آمریکا و اروپا در دشمنی با ایران وجود ندارد. ادامه مذاکرات با کشورهایی از هر ابزاری برای فشار بر مردم ایران فروگذار نمیکنند توجیه عقلانی ندارد.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شرایط مذاکره به سود ایران تغییر کرده است. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بنا بر رسالت خود به عنوان عضوی از جریان دانشجویی کشور مواضع خود را در مواجهه با اقدامات خصمانه طرف‌های غربی اعلام می‌دارد:

الف) ادامه هر گونه مذاکره مادامی که طرف‌های غربی دست از اقدامات خصمانه خود برنداشته‌اند، متوقف شود. کمااینکه به اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی هدف از این اقدام خرابکارانه، جلوگیری از فشار ایران روی آمریکا در مذاکرات بود. بدیهیست ادامه مذاکرات تا قبل از برداشتن تمامی تحریم‌ها (اعم از اروپایی و آمریکایی) و راستی‌آزمایی توسط نهادی بی‌طرف و مستقل از دولت ممنوع خواهد بود. بازگشت تیم مذاکره‌کنند از وین اولین قدم در جهت تحقق این امر است.

ب) ایده‌ها و ابتکاراتی مبنی بر بازگشت گام به گام به برجام، بازگشت مشروط، بازگشت در صورت ازادسازی پول‌های بلوکه شده و خصوصا رفع صرف تحریم‌های ترامپ و … بنابر موضع صریح رهبر معظم انقلاب جایگاهی در سیاست خارجه جمهوری اسلامی نداشته و تیم مذاکره‌کننده تلاش خود را در عملی ساختن این گونه ابتکارات متوقف سازد و از ثبت نام خود در تاریخ به عنوان بزرگترین خائنین داخلی جلوگیری کند.

ج) نظارت مستقیم مجلس و خصوصا کمیسیون امنیت ملی بر محتوای مذاکرات می‌تواند از تکرار وقایعی مانند تصویب برجام بدون اجرائی شدن شروط رهبری جلوگیری نماید.

د) توقف تمام بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران ابتدایی‌ترین واکنشی است که سازمان انرژی اتمی می‌تواند در قبال عملکرد سیاست‌زده آژانس و اقدامات تروریستی در مراکز هسته‌ای داشته باشد. رد پای بازرسان آژانس (بخوانید جاسوسان آژانس) در ترورها و حوادث قبلی هنوز از خاطر مردم ایران نرفته‌است.

هـ) تاسیس مراکز کوچک و زیرزمینی هسته‌ای به جهت جبران صدمات وارد شده به صنعت هسته‌ای ایران. البته جبران صدمات وارده نیاز به مدت‌‌ها زمان دارد. لکن می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و به کارگیری تجیهزات جدید تا دوسال آینده به دو برابر غنی سازی ایران در زمان عقد برجام بازگشت.

ز) افزایش پیمان‌ها و معاهدات دوجانبه با کشورهای مختلف به خصوص کشورهای منطقه یکی از اقدامات مناسب در جهت خنثی‌سازی تحریم‌های طرف‌های غربی باشد.

سربلندی یاران اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.