• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
31
حمزه مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه:

برجام نماد بارز بدعهدی دشمنان نظام است!

  • کد خبر : 7302
  • 25 آبان 1396 - 20:21
برجام نماد بارز بدعهدی دشمنان نظام است!

  حمزه مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد:در طی مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ و با مشاهده رفتار و خواسته‌های طرفین مذاکره و واکنش‌های طرف ایرانی، برخی از تحلیلگران و چهره‌های شاخص سیاسی و بسیاری از گروه‌ها و احزاب سیاسی بارها تذکر دادند که نتیجه مذاکرات به نفع ایران نخواهد بود […]

 

حمزه مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد:در طی مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ و با مشاهده رفتار و خواسته‌های طرفین مذاکره و واکنش‌های طرف ایرانی، برخی از تحلیلگران و چهره‌های شاخص سیاسی و بسیاری از گروه‌ها و احزاب سیاسی بارها تذکر دادند که نتیجه مذاکرات به نفع ایران نخواهد بود و فقط ایران است که به مفاد آن عمل خواهد کرد و با بدعهدی مواجهه می‌شود.

وی ابراز کرد:دولت یازدهم که سعی در جلب توجه طرف مذاکره داشت و به حرف منتقدان و دلسوزان نظام اهمیتی نداد و با واردات بی‌رویه کالاهای ضروری و غیرضروری خواستار نشان دادن تمایل بیشتر خود برای برقراری ارتباط با سایر کشورهای جهان شد.

این فعال دانشجویی اعلام کرد:همه این اقدامات تنها کمکی به اثربخشی برجام نکرد بلکه ایران را مشتاق افراطی و وابسته به ارتباط با غرب جلوه داد و همین رفتار طرف مقابل را مجاب کرد تا خواسته‌های خود را بیشتر کند و از آنجا که طرف ایرانی به تمایلات غربی‌ها جواب منفی نداد درخواست‌های آنان لحظه به لحظه افزایش یافت.

مطلبی اظهار کرد:نتیجه سیاست‌های مسئولان ایرانی متهم کردن ایران توسط آمریکا به نقض برجام شد و آنها تهدید به پاره کردن برجام کردند.

وی افزود:حال آن که ناگفته پیداست آمریکا تنها به دنبال امتیازات بیشتر بوده و ایران تمام تعهدات خود را انجام داده و این طرف مقابل است که نه‌تنها به قول خود عمل نکرده بلکه تحریم‌ها و محدودیت‌های جدیدی را علیه ایران اجرا کرده که می‌توان به مادر تحریم‌ها «کاتسا» که اخیرا و از ۹ آبان سال جاری اجرا شده اشاره کرد  البته این تنها بخشی از بدعهدی آمریکاست.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه با اشاره به شعار انتخاباتی روحانی، گفت:بدعهدی‌های طرف مقابل را متخصصان حوزه سیاست بارها به دولت و تیم مذاکره کننده گوشزد کردند ولی با برخورد و انتقاد تند رئیس‌جمهور روحانی و اعضای تیم مذاکره مواجهه شدند، حتی در بعضی مواقع روحانی آنها را بی‌سواد، تندرو، افراطی و… خطاب کرد و این رفتار و برخورد از دولتی سرزده است که یکی از دلایل گرفتن رای اعتماد از ملت ایجاد فضای باز انتقاد بود.

مطلبی تاکید کرد:روزی در جواب منتقدان برجام که بدعهد بودن طرف مقابل را اعلام می‌کردند این گونه خطاب می‌شد که اکنون جای طرح این سوال است، حال که شخص جناب ظریف و رئیس جمهور اظهار به بدعهدی آمریکا و دیگر اعضای گروه می‌کنند و به غیرقابل‌اعتماد بودن آنها اعتراف می‌کنند چه رفتاری لایق این افراد است؟

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.