• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
مرادی در نشست خبری:

برای رسیدن به اهداف انقلاب در برخی حوزه‌ها عقبگرد داشته‌ایم

  • کد خبر : 6751
  • 25 مرداد 1396 - 20:00
برای رسیدن به اهداف انقلاب در برخی حوزه‌ها عقبگرد داشته‌ایم

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که پیرامون هجدهمین نشست سالانه این اتحادیه برگزار شد، گفت: شعاری که در این دوره به عنوان محور برنامه‌ها قرار گرفته است «نوگرایی در حکومت» و پایبندی به حاکمیت است و تعاریف حکومت و حاکمیت مبتنی است […]

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که پیرامون هجدهمین نشست سالانه این اتحادیه برگزار شد، گفت: شعاری که در این دوره به عنوان محور برنامه‌ها قرار گرفته است «نوگرایی در حکومت» و پایبندی به حاکمیت است و تعاریف حکومت و حاکمیت مبتنی است بر تعاریفی که خدمت رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گفتمان دانشجویی مسلمان ارائه شده بود.

وی در ادامه ضمن بیان معنای حکومت و حاکمیت تصریح کرد: در هجدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، به تعاریف این واژه‌ها توجه خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: ما یک تجربه چهل ساله در انقلاب داریم و باید نگاهی به گذشته داشته باشیم. هجدهمین نشست این اتحادیه، نقطه آغاز تمرکز ما بر این موضوع است و باید ببینیم در رسیدن به اهداف انقلاب چقدر توفیق داشته‌ایم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ما در طول این چهل سال تلاش کرده‌ایم با ایجاد روندها، رویه‌ها، ساختارها و نهادها اهداف انقلاب را محقق کنیم، ولی به نظر می‌رسد در برخی از حوزه‌ها دچار یک عدم جهش در کارآمدی شدیم و در رسیدن به اهداف انقلاب، پیشروی نداریم.

عضو شورای مرکز اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: امروز دو راه در پیش رو داریم، یا به وضعیت موجود ادامه دهیم یا به دنبال پیشرفت باشیم. ما نیازمند یک طرح نو هستیم.

مرادی با بیان اینکه معتقدیم در برخی از حوزه‌ها دچار عقبگرد شده‌ایم، یادآور شد: اینکه می‌بینیم برخی نمایندگان مجلس برای گرفتن عکس با یک میهمان خارجی در صحن علنی دست و پا می‌شکنند، یا عده‌ای برای گرفتن عکس با هواپیمای خارجی از هم پیشی می‌گیرند، نشان می‌دهد ما عقبگرد داشته‌ایم.

این فعال دانشجویی گفت: ما معتقدیم بایستی یک نوگرایی اتفاق بیفتد، البته در برخی از حوزه‌ها این نوگرایی اتفاق افتاده است. ما معتقدیم این نوگرایی دو گام دارد و گام اول بازتعریف است و گام دوم نیاز به تعاریف جدیدی برای برخی شعارهای انقلاب است.

وی اظهار داشت: نیاز است برای برخی موضوعات که کارکرد تاریخی خود را از دست داده است، بازتعریف صورت گیرد و اینکه تعاریف جدیدی برای شعارهای انقلاب داشته باشیم و در این راه نوگرایی وجود داشته باشد.

مرادی خاطر نشان کرد: شعار «نوگرایی در حکومت پایبندی به حاکمیت» به نوعی دنباله همان شعار «نقد حکومت آری نفی حاکمیت هرگز»است که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از بدو تاسیس آن را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.