• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10
امید نیکو:

با حیوانات درنده ملایمت نباید کرد!

  • کد خبر : 8913
  • 27 بهمن 1396 - 21:07
با حیوانات درنده ملایمت نباید کرد!

شکل‌گیری هویت #کمونیست_آمریکایی، ماحصل حرکت در مسیر منحط #چپ_اسلامی‌نما   ۲۷ مرداد ۵۸، حضرت امام(ره) در دیدار اعضای منتخب مجلس خبرگان، از توطئه‌گری احزاب چپگرای معارض نظیر فداییان خلق و امثالهم پرده برداشتند و بطور خاص به فساد حزب دمکرات کردستان با رویکردی سوسیالیستی‌ اش و شخصیت مفسدی چون “عبدالرحمن قاسملو” که منتخب آن مجلس […]

شکل‌گیری هویت #کمونیست_آمریکایی، ماحصل حرکت در مسیر منحط #چپ_اسلامی‌نما

 

۲۷ مرداد ۵۸، حضرت امام(ره) در دیدار اعضای منتخب مجلس خبرگان، از توطئه‌گری احزاب چپگرای معارض نظیر فداییان خلق و امثالهم پرده برداشتند و بطور خاص به فساد حزب دمکرات کردستان با رویکردی سوسیالیستی‌ اش و شخصیت مفسدی چون “عبدالرحمن قاسملو” که منتخب آن مجلس از آذربایجان غربی بود را علناً بیان فرمودند. اینان اندک مفسدینی بودند که در قالب مبارزه با شاه ظاهرا به انقلاب پیوسته بودند و پس از آشکار شدن رویکرد اسلامی و انقلابی ملت، نمیتواستند به مردم‌نمایی و بعضا اسلام‌نمایی خود ادامه دهند فلذا همه‌پرسی ۵۸ شروع اولین جرقه معارضه سیاسی جریان چپ اسلامی‌نما در آن برهه بود. در مرداد ۵۸، با وقوع قائله کردستان، اولین گروه‌هایی که سیر انحرافی ” چپ اسلامی‌نما ” را بیشتر و پیشتر از بقیه پیموده بودند وارد مبارزه و معارضه آشکار با نظام تازه تاسیس اسلامی شدند.  بروز اول رهروان چپ اسلامی‌نما تا سال ۶۷ ادامه داشت که دیگر تا آن زمان همه‌شان بدل به #کمونیست_آمریکایی شده بودند. کمونیست‌هایی که سیاست آمریکا را در کشور و منطقه به اجرا در می‌آوردند و بعدا پناهنده غرب و کاسه‌لیس آمریکا هم شدند! شاید جزء اولین برخوردهای جدی و عمومی حضرت امام(ره) با این جریان، در ۲۷ مرداد ۵۸ باشد و به جهت اینکه امروز در شرایط اولین رخدادها در “بروز دوم” چپ‌های اسلامی‌نمای انقلابی‌نما در دهه چهارم انقلاب هستیم بازخوانی سیاستهای امام راه‌حل مناسبی در مقابله با این خط انحرافی به ما معرفی نماید:

حضرت امام(ره) در ابتدای سخنانشان با روشنگری درباره ماهیت جریان توطئه‌گر میفرمایند: “اینها عمّال خارجیها هستند حالا یا عمّال امریکا هستند، یا عمّال جاهای دیگر هستند، حالا برای ملت ماهیت اینها، ماهیت این نویسنده‌ ها، ماهیت این احزاب، ماهیت این الفاظ فریبنده بیمعنا، برای ملت حالا روشن شد.”سپس امام سوءاستفاده اینان از دست آزادی را شرح میدهند و میفرماید: اگر ما الآن دیگر انقلابی رفتار کنیم، نمی‌توانند بگویند که شما آزادی ندادید. ما آزادی دادیم، سوء استفاده شد و دیگر آزادی نخواهیم داد. آزادی به آن معنا که اینها بخواهند، خرابکاری بکنند این آزادی نخواهد داده شد. آزادی در حدودی که قوانین اقتضا می‌کرد؛ در حدودی که اسلام به ما اجازه می‌دهد. اسلام اجازه نمی‌دهد که ما آزاد بگذاریم که هرکس هر غلطی بخواهد بکند؛ هر توطئه‌ای می‌خواهد بکند.”سپس امام ماهیت #مردمی‌نما ی آنها را شرح میدهند و برملا میکنند که  از عنوان خلق و #مردم سوءاستفاده کرده‌اند ولی امام(ره) تا قبل از مرداد ۵۹ با رأفت با اینان برخورد کرده بودند :”شما ادعا می‌کنید ما به نفع توده‌ ها هستیم، به نفع خلق هستیم و این عمامه و نعلین است که برخلاف است! این عمّامه و نَعلَین چه می‌کند؟ این عمّامه و نَعلَین حالا پنج ماه است به شما مهلت داده در صورتی که همه قدرت دستش بود…بله، اشکال به عمّامه و نَعْلَیْن است که به شما مهلت داد، این اشکال وارد است به ما.در بخش آخر افشاگری‌های حضرت امام(ره) علیه این جریان، ایشان به لزوم تغییر سیاست منعطفانه و برخورد جدی با توطئه‌گران می‌پردازند که میتواند راهگشای جریان انقلابی در مقابله با توطئه های بروز جدید چپ‌های اسلامی‌نما در آینده پیش رو قرار گیرد. و قطعا هیچ زبانی شیرین‌ تر از زبان خود حضرت امام(ره) در نشان دادن راهکارهای ایشان در مقابله با توطئه‌گران نیست.

 

امید نیکو- دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.