• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

باز گذاشتن خط ارتباطی تهران- واشنگتن موضوعی نیست که جنبش دانشجویی به آسانی از کنار آن بگذرد

  • کد خبر : 1905
  • 25 دی 1394 - 19:33
باز گذاشتن خط ارتباطی تهران- واشنگتن موضوعی نیست که جنبش دانشجویی به آسانی از کنار آن بگذرد

پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی در بیانیه‌ای خطاب به مسئولان کشوری و لشگری اعلام کردند: باز گذاشتن خط ارتباطی تهران- واشنگتن موضوعی نیست که جنبش دانشجویی به آسانی از کنار آن بگذرد. در این بیانیه آمده است: شیطنت‌های آمریکا و دشمنی‌های نظام سلطه با انقلاب اسلامی دارای سابقه‌ای بسیار طولانی است و تجربه‌های مکرر در طول […]

پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی در بیانیه‌ای خطاب به مسئولان کشوری و لشگری اعلام کردند: باز گذاشتن خط ارتباطی تهران- واشنگتن موضوعی نیست که جنبش دانشجویی به آسانی از کنار آن بگذرد.

در این بیانیه آمده است: شیطنت‌های آمریکا و دشمنی‌های نظام سلطه با انقلاب اسلامی دارای سابقه‌ای بسیار طولانی است و تجربه‌های مکرر در طول سالیان متمادی حاکی از این بوده است که  تعاملات مسالمت آمیزی که ذیل ادبیات‌های خوش آب ورنگی مانند پیوستن به جامعه جهانی، سیاست‌های تنش زدایی، گفتگو، مذاکره صورت گرفته است هیچکدام کمکی به کاهش دشمنی‌ها نکرده و از قضا هنگامی که برخی گرایش‌ها به دنبال کاهش تنش و اصلاح روابط بودند نظام مقابل با اصرار بر دشمنی‌ها با اقدامات خود نشان داد که اختلافات و دشمنی‌ها نه تاکتیکی و موردی که راهبردی است و جنگ جنگ عقیده‌ها است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این اثنا که سیاست لبخند در دیپلماسی کشور حاکم است و باعث شده تا جلوه های عزت مندانه سیاست خارجه کمرنگ شود، همچنان دشمنان قسم خورده انقلاب به راه پرتنش خود و اقدامات خصمانه خویش علیه ملت سرافراز ایران اسلامی ادامه می‌دهند که مصادیق پرتعداد آن حتی در دوران پسا برجام نیز قابل مشاهده است.

اتحادیه‌های دانشجویی اعلام کردند: اکنون که فعالیت‌های هسته‌ای تقریبا به حالت نیمه تعطیل در آمده، امریکایی‌ها همچنان براساس خوی استکباری خود با بهانه‌های مختلف به وضع تحریم‌های جدیدی می‌پردازند. حال نیز، در پی عقب نشینی‌های مکرر دولت و دستگاه سیاست خارجی، رژیم استکباری آمریکا پس از اعمال تحریم‌های جدید، اینبار به حضور نظامی در مرزهای آبی کشورمان دست زده‌اند. حساسیت سنجی نظامی‌ای که البته پیشتر از آن، در عصر پسابرجام نیز رخ داده بود. در مسیر حساسیت سنجی رژیم استکباری ایالات متحده، وزارت امور خارجه و شخص وزیر امور خارجه اجازه مذاکره با آمریکایی‌ها را نداشته و ندارند. وزارت امورخارجه و شخص وزیر امور خارجه تنها ماذون به مذاکره در موضوع هسته ای بوده اند، و با هیچ عذر و بهانه ای اجازه هیچ گفتگویی در هیچ موضوع دیگری را با آمریکایی‌ها ندارد. از همین رو مذاکرات صورت گرفته برای آزادی متجاوزان آمریکایی، نه از خط مستقیم تهران- واشنگتن، که باید از مسیر سفارت سوییس، به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران صورت می‌گرفت.

دانشجویان در این بیانیه تاکید کردند: به وزارت امور خارجه هشدار می‌دهیم باز گذاشتن خط ارتباطی تهران- واشنگتن با بهانه های مختلف در مواقع مختلف، موضوعی نیست که جنبش دانشجویی به آسانی از کنار آن بگذرد. دانشجویان انقلابی ضمن خداقوت به نیروهای مسلح کشور بویژه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی که به حق پاسداران حریم عزت ملی هستند و عزت و اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان کشیده و آمریکا را در چشم دنیا حقیر و هیمنه سست و پوشالی آن را برای جهانیان اثبات کرده‌اند سپاسگزاریم. بر خلاف جریان رسانه ای ساعات اخیر معتقدند تجاوز نیروهای آمریکایی با هر دلیل و انگیزه ای که صورت گفته باشد، فشارهای پیدا و پنهان بزک کنندگان چهره خبیث آمریکا، در آزادی متجاوزان به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی نقش بسیار زیادی داشته است.

در این بیانیه آمده است: بر خلاف جریان رسانه‌ای ساعات اخیر، جنبش دانشجویی معتقد است دولت و دستگاه دیپلماسی با نگاه به اجرای برجام، در برابر هرگونه ایجاد تنش طرف مقابل، تنش زدایی را پیشه خواهند کرد، حتی اگر آن تنش، تجاوز به آب‌های سرزمینی باشد. بر خلاف جریان رسانه‌ای ساعات اخیر، جنبش دانشجویی معتقد است آنانی که حیات سیاسی خود را به بزک کردن چهره آمریکا گره زده‌اند، همه تلاششان را خواهند کرد تا تصویر بدعهدی‌ها و تجاوز گری‌های رژیم آمریکا به افکار عمومی مخابره نشود و اگر مخابره شد به سرعت پاک شود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

جامعه اسلامی دانشجویان

جنبش عدالتخواه دانشجویی

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

دفتر تحکیم وحدت

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.