• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

بازرسی از مراکز نظامی خلاف دستورالعمل‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است

  • کد خبر : 19
  • 27 اردیبهشت 1394 - 17:04
بازرسی از مراکز نظامی خلاف دستورالعمل‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است

دبیراتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: درخواست بازرسی از مراکز نظامی برای به خطر انداختن امنیت کشور است که هم برخلاف اساسنامه و هم خلاف تمام دستورالعمل های آژانس انرژی اتمی است و به هیچ عنوان زیر بار نخواهیم رفت. میکائیل دیانی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص اظهارات روز گذشته عراقچی معاون […]

دبیراتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: درخواست بازرسی از مراکز نظامی برای به خطر انداختن امنیت کشور است که هم برخلاف اساسنامه و هم خلاف تمام دستورالعمل های آژانس انرژی اتمی است و به هیچ عنوان زیر بار نخواهیم رفت.

میکائیل دیانی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص اظهارات روز گذشته عراقچی معاون وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای مبنی بر اینکه با قبول پروتکل الحاقی اجازه دسترسی به مراکز نظامی ما نیز داده می‌شود گفت: آنچه مشخص است این است که در مذاکرات هسته‌ای ما چیزی فرا‌تر از مفاد‌ام پی تی نباید بپذیریم چرا که همه اعضای‌ام پی تی در برابر حقوق و وظایفی که دارند باید یک سان در نظر گرفته شوند.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید خارج از این چارچوب‌ها چیزی را ما بپذیریم و در واقع پروتکل الحاقی، دسترسی به مراکز نظامی و… همه از مواردی است که نه در اختیار آژانس و نه در اختیار آژانس قرار دارد و نه حتی جزو وظایف آژانس انرژی اتمی محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: این در خواست‌ها تنها برای به خطر انداختن امنیت کشور است و ما پیش از این هم به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرده بودیم و هم به مردم که بازرسی از مراکز نظامی خطوط قرمز ماست که امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه تاکید کرد: ما با بازرسی‌های معمولی که آژانس انرژی اتمی مبنی بر مفاد‌ام پی تی انجام می‌دهد مشکلی نداریم و آن‌ها را می‌پذیریم اما خارج از آن بازرسی‌هایی که در قالب PNV مطرح می‌شوند را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم و زیر بار نخواهیم رفت.

دیانی خاطر نشان کرد: این درخواست هم غیرقانونی است و هم خلاف اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که در آژانس انرژی اتمی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=19

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.