• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

اگر واردات و مراوده با غرب نشان توسعه باشد پرافتخارترین افراد پادشاهان پهلوی و قاجار هستند

  • کد خبر : 2731
  • 05 فروردین 1395 - 12:22
اگر واردات و مراوده با غرب نشان توسعه باشد پرافتخارترین افراد پادشاهان پهلوی و قاجار هستند

پیام مرادی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان، با اشاره به لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: بر کسی پوشیده نیست که اقتصاد اصلی ترین دغدغه مردم در سراسر کشور است و مشکلاتی که گریبان کشور را گرفته طی سه – چهار سال گذشته برای […]

پیام مرادی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان، با اشاره به لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: بر کسی پوشیده نیست که اقتصاد اصلی ترین دغدغه مردم در سراسر کشور است و مشکلاتی که گریبان کشور را گرفته طی سه – چهار سال گذشته برای مردم ملموس شده است.

وی با اشاره به اینکه همه جریان های سیاسی و مسئولان بر وجود مشکلات اقتصادی در داخل کشور واقف هستند، افزود: اما در خصوص راه حل این مشکلات بین مسئولان اختلاف نظرهایی وجود دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به وضع تحریم های مختلف علیه ایران طی سال های اخیر، تصریح کرد: تحریم هایی که بر ضد ایران وضع شد، مشکلات اقتصادی را بیشتر از پیش برای مردم آشکار کرد البته آغاز تحریم های اقتصادی ایران که از سال ۱۳۹۰ صورت گرفته است، فقط مربوط به مسئله هسته ای نبود و در کنار آن نقض حقوق بشر و موشک های ایران نیز مطرح شده است.

مرادی در ادامه بیان داشت: دشمنان تا قبل از سال ۸۸ در فکر مذاکره با ایران بودند، بعد از سال ۸۸ شیوه خود را عوض کردند و تحریم ها را در دستور کار خود قرار دادند که یکی از دلائل آن، اتفاقات سال ۸۸ و تلاش آگاهانه و ناآگاهانه افرادی در کشور و همراهی دشمن غربی با آنها بود.

وی افزود: پس از وضع تحریم های غربی علیه ایران، دو راه حل مطرح شد، که در یکی از این راه حل ها باید منتظر تصمیمات غرب می شدیم و دیگری راه حل مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات اقتصادی بود، که ایشان بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در توضیح اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای خالی کردن و جدا کردن اقتصاد کشور و مولفه های استراتژیک از تحولات سیاسی بین المللی است تا این تغییرات نتواند بر اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد و این امر زمانی محقق می شود که اقتصاد کشور، به جای یک منبع از چند منبع تاثیر بگیرد.

مرادی بیان داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی در استفاده از ظرفیت های کشور، ترانزیت کالا، کاهش مصرف انرژی، وجود نظم اداری و مبارزه با فساد است و می توان گفت فساد اقتصادی مانند یک ویروس، کشور را از داخل در مسائل اقتصادی ضعیف کرده است.

وی افزود: در حال حاضر این طرز فکر به مردم القا شده است که راه برون رفتن از این مشکلات اقتصادی و رشد اقتصاد کشور در گرو مذاکره با غرب، دست دادن و خندیدن به غرب است، مسائلی که در این دو سال اخیر شاهد آن بوده ایم، اما باید گفت اگر واردات کالا و رفت و آمد با غربی ها؛ نشان توسعه و رفاه در کشور باشد بهترین و پر افتخارترین افراد پادشاهان پهلوی و قاجار هستند، در صورتی که در حافظه تاریخی مردم پادشاهان قاجار ناکارآمد ترین افراد بوده اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه رئیس جمهور گفت دیوار تحریم ها ترک برداشته است، تصریح کرد: از ادعای دولت برای حل مشکلات اقتصادی دوسال و چند ماه گذشته است، اما باید پرسید دولت برای رفع رکود چه کرده، رفت و آمد با غرب چه کمکی به رفع معضل بیکاری کرده، متن برجام کدام یک از مشکلات مردم را رفع کرده است، دولت چه تدبیری برای بهبود بازار بورس اندیشیده است.

مرادی با اشاره به عقد قرار دادهای مختلف با کشورهای اروپایی، بیان داشت: قراردادی مانند کرسنت و یا قراردادهای جدید نفتی آسیب هایی را به کشور وارد کرده است و لازم است موضع دولت طی دو سال اخیر در مقابل این اتفاقات مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: اینها مفاهیمی است که مردم متوجه می شوند و نمی تواند از زیر بار آن شانه خالی کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به مطرح کردن برجام ۲ از سوی مسئولان، تصریح کرد: به عنوان مسئول انجمن های اسلامی طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردیم در برجام ۱ چه فایده ای نصیب مردم شد که دنبال برجام ۲ هستید و درخواست کردیم حتی اگر خود وقت پاسخگویی ندارند اطرافیانشان پاسخی به این نامه بدهند.

مرادی با اشاره به اینکه رئیس جمهور می گوید با نفت ۲۵ دلاری کشور را می چرخانیم، بیان داشت: اگر میانگین بگیریم با قیمت نفت با دولت قبل، تفاوت چندانی ندارد، دولت در طول این مدت نیز ۳۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشته است، هزاران میلیارد از افزایش حامل های انرژی بدست آورده، قریب به ۲.۵ میلیون نفر از گرفتن یارانه انصراف داده اند و طبق توافق ژنو ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته است و با توجه به این موارد، باید دید دولت چه کار مثبتی برای بهبود وضعیت مردم انجام داده است.

وی افزود: نگاهی که این افراد دارند دارای قدمتی ۲۵۰ ساله در کشور است که البته حلال مشکلات کشور نیست و راه برون رفت از مشکلات فعلی، اقتصاد مقاومتی، یعنی عدم وابستگی به نفت، احترام به متخصصین داخلی، باور به تولید ملی، توجه به نیروهای ایرانی است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در پایان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی موجب می شود یک ایرانی با افتخار و شرافت از محصولات ایرانی استفاده کند، خاطر نشان کرد: هیچ تعارضی بین پیشرفت درون زا و تعامل با دنیا نیست در صورتی که بعضی دوست دارند این دو موضوع را با هم در تعارض نشان دهند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.