• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
حجت الاسلام پناهیان در هفدهمین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر:

انقلابی کسی است که راهی نزدیک تر و پرسودتر را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کند.

  • کد خبر : 10884
  • 14 بهمن 1397 - 17:10
انقلابی کسی است که راهی نزدیک تر و پرسودتر را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در دومین روز از هفدهمین اردوی آموزشی- تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اهمیت تشکیلات برای ارتقا و رشد فردی گفت: مومنین وقتی در فضای تشکیلاتی قرار میگیرند ازنظر تربیتی و اجتماعی و رشد معرفتی بهره هایی میبرند که در فضاهای دیگر بدست نمی اید؛ حتی […]

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در دومین روز از هفدهمین اردوی آموزشی- تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اهمیت تشکیلات برای ارتقا و رشد فردی گفت: مومنین وقتی در فضای تشکیلاتی قرار میگیرند ازنظر تربیتی و اجتماعی و رشد معرفتی بهره هایی میبرند که در فضاهای دیگر بدست نمی اید؛ حتی در جایی مانند مسجد نیز امام جماعت باید مردم را تشکیلاتی اداره کند.

حجت الاسلام پناهیان در جمع شرکت کنندگان جهاد اکبر هفدهم گفت: اگر کسی مومن و حزب اللهی شد نباید احساس‌کند که در نقطه امنی از نظر جایگاه معنوی قرار گرفته است و باید چنین نقطه امنی در جامعه نیز به او داده شود، نباید انتظار داشته باشد که در جامعه به او چیزی نگویند و برایش احترام قائل باشند. ما به عنوان یک انسان دارای احترام هستیم و این احترام زمانی که مومن شویم مضاعف می شود، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که در رقابت شرکت نکنیم، برد و باخت نداشته باشیم و یا تفاوت ها را نپذیریم، ما استعداد های متفاوت داریم در نتیجه در نقش پذیری های در جامعه ممکن است شخصی از ما قوی تر[از لحاظ توانایی ها] باشد، و مسئولیت ویژه ای برعهده بگیرد و من باید در مقابل او تواضع کنم، در جایی هم ممکن است من مسئولیت ویژه داشته باشم و فرد مقابل باید تواضع بپذیرد و این مخالف کرامت انسانی ما و مخالف کرامت معنوی ما نیست.

وی ادامه داد: در تشکل های مردمی فراز و فرود هست، افراد با یکدیگر بحث می کنند و کسی از میان خود را به عنوان رییس و مسئول تشکیلات قرار می دهند و ممکن است سال دیگر بر روی فرد دیگری بر احماع برسند و اکثریت آرا متوجه او میشود، ممکن است اکثریت حتی اشتباه انجام بدهد ولی ما حتی اگر این اشتباه رو بپذیریم ، بهتر از این هست که در حال امتحان کردن و وزن کشی خود نباشیم.

حجت الاسلام پناهیان افزود: شاید در یک تشکیلات هیچ وقت انتخاب نشویم و در واقع موقعیت های ما بر اساس انتصاب ها بوده باشد و این آفت در ذهن ما باشد که من یک تافته جدا بافته هستم و اطرافیانم باید به من احترام بگذارند اما وقتی ما مومن شدیم نباید به این فکر باشیم که فراتر از توانایی خودمان به ما کار بدهند و به ما احترام بگذارند؛ اقتضای اینکه شایسته سالاری بشود این است که افراد توانمندی های خودشان را وسط میدان بیاورند و یک تضارب آرا شکل بگیرد و اگر دیدیم فردی توانمندی هایش از ما بیشتر است، سرپرستی او بر خود را بپذیرم و شایستگی های خودم را در جهت موفقیت او قرار بدهم.


او ادامه داد: این ها خصوصیت هایی است که در تشکیلات به وجود می آید، و افراد را از یکسری آفات دور می کند و اگر نیروهای مومن و حزب اللهی در تشکل های مردمی قرار بگیرند، به واسطه دوستانشان و به خاطر فداکاری، مجاهدت، معرفت و قدرت بیان انتخاب بشوند، که ممکن است دفعه ی بعدی فرد دیگری را انتخاب نمایند و افراد قبلی تبعیت از افراد جدید را بپذیرند، این یک رشد مهمی است، این بستر برای رشد ما فوق العاده ضروری است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: من به ‌تشکیلاتی مانند انجمن اسلامی که از پایین به بالا می جوشد و افراد یکدیگر را انتخاب می کنند و افراد سرپرستی یکدیگر را می پذیرند و ملتزم به رعایت اخلاق تشکیلاتی هستند، فوق العاده احترام می گذارم. زمانی رسول خدا برای اداره کردن شهرمدینه همه مردم را در مسجد جمع کرده و به گروه های ده نفره تقسیم کرده و برایشان رهبر منصوب کرده تا بدینوسیله مردم مستقیما با شورای ده نفره اصلی مرتبط باشند، یعنی از ابتدا پیامبر مردم را به صورت تشکیلاتی اداره میکردند، این درحالی است که ما این چیزها را جزئی از دین نمی دانیم.

و گفت: اگر اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هم ثبات دائمی نداشتند و مثل فضای تشکیلات متغیر بودند رشد بهتری در فضای تشکیلات رخ میداد، اگر برخی سازمانهای کشور به جای ساختار اداری و استخدامی ،ساختاری  تشکیلاتی داشت، زمینه رشد مضاعف افراد فراهم میشد. باید  انقلاب در ساختارهای کشور وارد شود و آنها را تغییر دهد.

او اظهار کرد: اصل۴۴ قانون اساسی حرکت به سمت استقلال است که هنوز در جامعه ی ما کاملا اجرا نشده است. استقلال انسانها و جمع ها و ملت ها در کنار هم باعث اجرای بهتر امور در جوامع می شود که تا الان این مدل اجرا نشده است و فقط مدل کارمندی و اداری و حقوق گیری اجرا شده است که احساس مسئولیت را از افراد می گیرد و درجهت آن رانت،فسادمالی و … هم به وجود می آید.

وی ادامه داد : اولین قدم تشکل سیاسی برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی کشور، تلاش برای کم کردن تاثیر دولت در امور جامعه است. دولت در جامعه نباید همه کاره باشد. صنعت و تجارت و کشاورزی و مسکن از نظر امام خمینی باید خصوصی باشد نه دولتی. برای مطالبه گری باید علاوه بر انتقاد بر عملکرد دولت این را بگوییم که دایره ی دخالت دولت در اداره جامعه کم شود و دولت داوری و مواظبت از عملکرد مردم را داشته باشد تا قوانین به خوبی در جامعه اجرا شود ولی کارهای اصلی دست بخشهای خصوصی و

خود مردم باشد.

وی تشریح کرد:مردم سالاری دینی فقط به معنای آمدن مردم پای صندوقهای رای نیست بلکه به معنی حضور جدی مردم در اداره جامعه است. اداره کشور نباید به هیچ نهادی واگذار شود بلکه باید به دست خود مردم باشد به عنوان مثال اگر اداره آموزش و پرورش بر عهده مردم گذاشته شود و حمایت و نظارت بر عهده ی دولت باشد اوضاع آموزش کشور بهبود پیدا می کند. دانشجویان باید چشم اندازی و آینده نگری کنند وجامعه باید بالاتر از شیوه امروزی اداره شود.

وی افزود: اینکه چند مسئول خوب به جای این مسئولین بیایند تاثیرگذاری زیادی ندارد.باید ساختار نظام دولت سالاری تغییر کند و کشور به صورت مردمی اداره شود و کارها به دست ارکان خصوصی سپرده شود.

برهمین اساس وی تاکید کرد: اگر بنا به این باشد که برای رسیدن به منافع خود طرح نداشته باشیم غیر انقلابیون بدون واقع بینی و بدون روش صحیح با شعارهای غلط می توانند عوام فریبی کنند و نظر مردم را به سمت خود جلب کنند.ما باید مردم را بیدار کنیم. دانشجویان باید مثل معلمان در سراسر کشور برای مردم روشنگری کنند و سبک درست زندگی را برای مردم تببین کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.