• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
نراقی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

انتقاد از ادغام معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شریف/ این اقدام فعالیت‌های تشکلی را به انزوا می‌‌کشاند

  • کد خبر : 6513
  • 14 تیر 1396 - 22:48
انتقاد از ادغام معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شریف/ این اقدام فعالیت‌های تشکلی را به انزوا می‌‌کشاند

سجاد نراقی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از ادغام معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه شریف، گفت: این دو معاونت در دانشگاه دو کارکرد متفاوت دارند و ادغام این دو معاونت قطعا اجحاف و ظلم در حق هر دو معاونت است. وی ادامه داد: […]

سجاد نراقی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از ادغام معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه شریف، گفت: این دو معاونت در دانشگاه دو کارکرد متفاوت دارند و ادغام این دو معاونت قطعا اجحاف و ظلم در حق هر دو معاونت است.

وی ادامه داد: معاونت دانشجویی در دانشگاه مسئولیت امور مختلف دانشجویان را بر عهده دارد از جمله تامین و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش سطح رفاه دانشجویان، اهدای وام‌های دانشجویی، تجهیز و به روز کردن امکانات آموزشی در سطح دانشگاه و دیگر امور مربوط به تحصیل راحت‌تر دانشجویان اما معاونت فرهنگی متولی فرهنگ در دانشگاه است و باید حامی فعالیت‌های تشکلی و دانشجویی باشد و برنامه بلند مدت برای ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه داشته باشد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: این مسئله در حالی دارد رخ می‌دهد که بعد از سال‌ها مدیریت اعضای هیات علمی دانشکده‌ها که اغلب مهندس بودند، سید حسن حسینی با رویکردی متفاوت و برنامه ریزی بلند مدت مدیریت معاونت فرهنگی را دست گرفت و شاهد فضای بهتری از فعالیت‌های دانشجویی بودیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه ادغام این معاونت با معاونت دیگر ظلم آشکاری است در حق فرهنگ و قطعا انزوای آن را به دنبال دارد و فعالیت‌های تشکلی را به انزوا می‌راند.

نراقی تصریح کرد: درخواست تشکل‌های دانشجویی از هیات امنای دانشگاه که وزیر علوم، معاونت علمی رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی هم در آن حضور دارند این است که بجای مصوباتی که دست تشکل‌ها را در فعالیت می‌بندد مصوباتی را تصویب کنند که معاونتی بدون دغدغه‌های دیگر به این امور بپردازند و کمک حال تشکل‌ها باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: ای کاش در هیات امنای دانشگاه افرادی هم بودند که تخصصشان موضوع فرهنگ باشد و اهمیت مسائل فرهنگی را بیشتر درک کنند تا اینگونه شاهد ظلم به بحث فرهنگ نباشیم. دانشگاه مهم ترین نقش را در ارتقای سطح فرهنگ جامعه دارد و مسئولین این موضوع را دست کم نگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.