• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

امیدوارم به یک لیست مشترک با موتلفه و ایثارگران برسیم

  • کد خبر : 405
  • 31 مرداد 1394 - 6:54
امیدوارم به یک لیست مشترک با موتلفه و ایثارگران برسیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ حجت السلام آقا تهرانی در ابتدای صحبت های خود رد جمع دانشجویان با اشاره به نشست های دانشجویان گفت: این نشست ها را دست کم نگیرید، چون جامعه علمی و دانشگاهی نباید بی اطلاع باشند. وی ادامه داد: خیلی ها این روزها نمی خواهند این روزها جوانان از اتفاقاتی که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ حجت السلام آقا تهرانی در ابتدای صحبت های خود رد جمع دانشجویان با اشاره به نشست های دانشجویان گفت: این نشست ها را دست کم نگیرید، چون جامعه علمی و دانشگاهی نباید بی اطلاع باشند.

وی ادامه داد: خیلی ها این روزها نمی خواهند این روزها جوانان از اتفاقاتی که در حول آنها می افتد با اطلاع باشد.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان این مطلب که  امروز اگر اخبار درست منتقل نشود تحلیل ها غلط می شود، گفت: آفتی که این روزها بخشی از جماعه دچار آن شده است، جهل است، حتی مرحوم کلینی که که کاتب چندین اثر هستند اولین کتابشان درباره مسئله جهل و عقل است.

وی افزود: آنچیزی که امروز شاهد آن هستیم بیماری سکولاریسم است که در دینی ورود پیدا کرده است، و در اینجا وظیفه ما طلبه ها و شما دانشگاهیان بیشتر دیده می شود.

آقا تهرانی در همین زمینه گفت: یکی از کسانی که مجاهدت با نفس داشت حضرت امام(ره) بود این در حالی بود که ایشان هم از داخل و هم خارج دشمنان زیادی داشتند و عده ای به دنبال معرفی اسلام آمریکایی بودند. و حضرت امام در این فضا آمدند و اسلام ناب را معرفی کردند؛ که در این میان خیلی ها دور خوردند.

وی افزود: حضرت آقا نیز به اشراف بر همین مسئله بود که مسئله تحریف خط امام را مطرح کردند. پس اول باید نسبت مسائل شناخت پیدا کنیم.

وی در ادامه به مسئله اسلامی سازی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: اخیرا برخی اسانید دانشگاه با حوزه قرار بستند، که اساتید بیایند در حوزه درست مدیریت دهند و حوزویان درس نقد اسلامی، که در نهایت درس مدیریت اسلامی در دانشگاه ها تدریس شود.

آقا تهرانی در ادامه به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.

دبیر کل جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که نظر جبهه پایداری درباره «برجام» چیست گفت: اولا از زحمات تیم هسته ای تقدیر و تشکر می کنم، ما در این توافق معامله کرده ایم، یکسری چیزها را داده ایم و چند چیز گرفته ایم. برخی به ما میگویند که این یک مجموعه بسته است، و باید قبول شود یا رد.

وی ادامه داد: این مدل که نمی شود، ما باید این متن را داخل ترازو گذاریم، اگر مورد قبول بود که تایید می شود و اگر نبود باید رد شود.

آقا تهرانی با بیان این مطلب که آمریکا دشمن شماره یک ما است و حالا نمی شود با چند چایی خوردن و لبخند به آنها اعتماد کرد، افزود: نمایندگان در ابتدا نمی دانستند اصلا برجام چیست، اما بعد از پیگیری های رهبر انقلاب این مسئله برای نمایندگان مهم شد، برجام باید در مجلس طبق یک ضابطه ای بیایید، چون این مسئله یک کار شخصی نیست، برجام باید در قالب یک لایحه در مجلس ارائه شود.

وی درباره مدلی که قرار است برجام در مجلس بررسی شود گفت: یک کمیسیون ۱۵ نفره ایجاد شده است که قرار است در آن کمیسیون کار کارشناسی انجام شود و بعد از آن وارد مجلس شود، این مدل هم یک کار خوبی است و نتیجه آن بدون شک مورد مقبول ما و مردم خواهد بود.

آقا تهرانی درباره این تیم ۱۵ نفره نیز افزود: ۵ نفر از این گروه موافقین طرح، و ۵ نفر مخالفین و ۵ نفر اجماع بین آنها هستند که متن برجام را مورد بررسی تخصصی قرار می دهند.

دبیر کل جبهه پایداری در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره برنامه این جبه در انتخابات مجلس گفت: ما با اصولگرایان اختلافی نداریم، ولی در مصداق ها اختلاف داریم.

وی ادامه داد: سیاست ما در انتخابات مجلس همچون انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، به این معنی که بدنبال اصلح خواهیم رفت، اما با یک سازو کار جدیدتر.

آقا تهرانی افزود: حرف اصلی ما هم این است و عقل هم حکم میکند که ما بدنبال اصلح می رویم؛ و این به وحدت اصولگرایان کمک میکند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که ما برای ریاست جمهوری ۲ سال فکر کردیم و با همین شاخص ها به استقبال انتخابات مجلس می رویم ادامه داد: البته ممکن است در این بین اشتباهاتی هم داشته باشیم اما سه فقیه را بالای سرخودمان قرار دادیم، که دچار سیاسی کاری نشویم.

وی درباره برنامه جبهه پایداری برای وحدت بین اصول گرایان نیز گفت: الان وحدت به نفع همه هست، و در این بین نیز ۵۰۰ نفر ساعت جلسات مختلفی با گروه های اصولگرا مثل موتلفه و ایثارگران گذاشته ایم و به جاهای خوبی رسیده ایم.

وی افزود: برای این منظور یک سازوکار در نظر گرفته ایم، که ۲ نفر از موتلفه، ۲ نفر از ایثارگران و ۲ نفر از ما به صورت حقوقی مسئله وحدت را جلو می برند، که کار آنها انتخاب افراد اصلح است.

دبیر کل جبهه پایداری در ادامه با بیان این مطلب که مهم نیست که در پایان این کار آدم های پایداری باشند گفت: مهم این است که اصولگرایان اصلح در پایان معرفی شوند.

این نماینده مجلس درباره اختلافات بین سه ضلع اصولگرایی گفت: اگر این ۶نفر در جاهایی به مشکل برخورند و اختلافی بین آنها ایجاد شود، سه نفر از فقها که مورد تایید همه ما است، اختلافات را برطرف می کنند.

وی آیت الله یزدی، آیت الله موحدی کرمانی و علامه مصباح را به عنوان سه نفر فقیه مورد مقبول معرفی کرد و گفت: این سه نفر به عنوان فصل الخطاب  این سه ضلع اصولگرایی خواهند بود.

آقا تهرانی در پایان نیز گفت: امیدوارم به یک لیست مشترک در انتخابات مجلس برسیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.