• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
حجت الاسلام شیرازی در نشست اتحادیه مستقل:

امروز کمتر از ۲۰ درصد خاک سوریه در دست تروریست‌ها است/ باید در مبانی انقلاب متخصص شویم

  • کد خبر : 6783
  • 29 مرداد 1396 - 20:09
امروز کمتر از ۲۰ درصد خاک سوریه در دست تروریست‌ها است/ باید در مبانی انقلاب متخصص شویم

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز کمتر از ۲۰ درصد خاک سوریه در دست تروریست‌ها است، گفت: باید در مبانی انقلاب متخصص شویم که یکی از راه‌های آن مطالعه صحیفه امام خمینی (ره) است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل ، حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه علامه برگزار شد، گفت: همواره به دنبال استحکام نقطه اتصال سپاه و دانشگاه بودیم و کمک خواهیم کرد که در این نشست‌ها فرماندهان سپاه نیز حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به پیام امام (ره) بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ افزود: امام خمینی (ره) در این پیام تشکیل بسیج جهانی را مطرح کرد که در آن زمان برای همه بسیار عجیب بود اما امروز ما شاهد تشکیل حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، دفاع وطنی، فاطمیون و زینبیون در سوریه و انصارالله در یمن هستیم و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز زمینه تشکیل نیروهای بسیجی فراهم شده است و امروز بسیاری از عشیره‌های عراقی که روزی با ایران در جنگ بودند امروز در خانه‌هایشان عکس‌هایی از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی نصب کرده‌اند.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به وضعیت فعلی سوریه ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۶۵ درصد خاک سوریه از اشغال تروریست‌ها آزاد شده و تقریبا وضعیت نه صلح و نه جنگ در این کشور حاکم است.

وی تاکید کرد: امروز کمتر از ۲۰ درصد خاک سوریه در دست تروریست‌ها است در حالی که شش سال پیش آنها پشت دیوار فرودگاه دمشق بودند و ما باید با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کردیم تا از آنها تیر نخوریم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اظهار داشت: آینده یمن و بحرین حتما به نفع حزب‌الله است و همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند آینده اسرائیل هم مشخص است و تا ۲۳ سال دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دو سال از زمانی که رهبری فرمودند ۲۵ سال دیگر اسرائیل وجود ندارد گذشته و حالا ۲۳ سال به نابودی اسرائیل باقی مانده است. شما نابودی آمریکا و اسرائیل را خواهید دید.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: طبق فرموده رهبری هر کجا جنگی علیه اسرائیل باشد ایران هم حضور دارد و ان‌شاءالله بسیج جهانی اسلام علیه اسرائیل باقی خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از این مراسم در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد دولت نسبت به فعالیت‌های سپاه قدس و مدافعان حرم، اظهار کرد: نگاه‌ها به جبهه مقاومت متفاوت است و این نگاه فراز و نشیب‌هایی هم ایجاد می‌کند اما اگر قرار بود عرصه جهانی دچار شدت و ضعف شود امروز شاهد پیروزی بر تروریست‌ها نبودیم و جبهه مقاومت با مدیریت مقام معظم رهبری با همان سرعتی که باید پیش می‌رفت، پیش رفت.

وی افزود: ما برای خانواده شهدای حرم یک مسابقه اعلام کردیم. اینکه صحیفه نور امام (ره) را مطالعه کنند و ما از آن سوال کنیم. من از همسر یکی از شهدا پرسیدم که نظر او قبل از مطالعه صحیفه و بعد از آن چه تفاوتی کرده و او گفت که من امروز با مطالعه صحیفه حقیقت وجودی امام (ره) را شناختم و می‌توانم در برابر همه شبهه‌هایی که علیه ایشان یا به نام امام مطرح می‌شود، پاسخ دهم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: امروز صحبت‌هایی از امام (ره) مطرح می‌کنند که امام خلاف آن را مطرح کرده‌اند پس ما باید در مبانی انقلاب متخصص شویم که یکی از راه‌های آن مطالعه صحیفه امام خمینی (ره) است.

وی افزود: اگر کتاب‌های دفاع مقدس را نیز مطالعه کنیم خیلی حقایق برای ما مشخص می‌شود و یکی از کارهای ما در سپاه همین است.

وی در خصوص سوالی پیرامون آخرین وضعیت احمد متوسلیان گفت: هنوز دقیقا روشن نیست. برخی می‌گویند ایشان شهید شده اما شهادت او تایید نمی‌شود، همانطور که اسارت و زنده بودنش تایید نمی‌شود. ما امروز با افراد دیگری هم سر کار داریم که در سوریه مفقود شده‌اند و از نظر حقوقی نمی‌توانیم اظهارنظری داشته باشیم و تا مطمئن نشویم چیزی اعلام نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ادامه داد: هدف ما تسخیر جهان نیست، هدف ما شهادت هم نیست اما اگر شهادت نصیب‌مان شود با آغوش باز می‌پذیریم. هدف ما تکلیف است و دنبال کشورگشایی نیستیم اما اگر تکلیف ایجاب کند برای حفظ اسلام باید حرکت کنیم حتی با حضور نظامی تکلیف خود را انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام شیرازی در خصوص اقدامات سپاه در عرصه جنگ نرم و بازاریابی شبکه‌ای، گفت: ما برای مبارزه با جنگ نرم خیلی کارها کرده‌ایم و حداقل شهدای سپاه قدس در این شش سال فضای کشور را عوض کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برای تبیین زندگی و آرمان‌های شهدا نیز فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و امروز ما تاریخ جنگ با تروریست‌ها و زندگی شهدای مدافع حرم را تدوین می‌کنیم و ان‌شاءالله تا یک سال آینده ده‌ها کتاب در این زمینه منتشر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اظهار داشت: در زمینه شبکه‌های اجتماعی نیز نیروی قدس در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند و برنامه‌هایی دارد.

وی در خاتمه پیرامون سوالی مبنی بر اینکه چرا سپاه در برخی کشورهایی که به مسلمانان ظلم می‌شود فعالیت ندارد؟ گفت: فعالیت در سوریه را شما می‌دانید چون خودمان می‌گوییم. هر جا مظلوم است حضور نیروی قدس هم است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.