• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
نامه تعدادی از انجمن های اسلامی مستقل خطاب به وزیر ارشاد

امروز ایران نیازمند جهاد فرهنگی است.

  • کد خبر : 15400
  • 06 تیر 1401 - 15:26
امروز ایران نیازمند جهاد فرهنگی است.
تعدادی از انجمن های اسلامی عضو اتحادیه مستقل، در نامه ای خطاب به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رسیدگی به اوضاع نابسامان کشور در مسائل فرهنگی شدند و به بیان دغدغه های فرهنگیشان پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل؛ تعدادی از انجمن های اسلامی عضو اتحادیه مستقل، در نامه ای خطاب به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رسیدگی به اوضاع نابسامان کشور در مسائل فرهنگی شدند و به بیان دغدغه های فرهنگیشان پرداختند.

متن نامه به شرح زیر است:

تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جا است … هدف و آماج تحرّک دشمنان در زمینه‌ی فرهنگ، عبارت است از ایمان مردم و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی، باید مراقب رخنه‌ی فرهنگی باشند؛ رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است. نمیخواهیم بگوییم همه‌ی آسیب‌های فرهنگی کار بیگانگان است؛ نه، خود ما هم مقصّریم … امّا حضور دشمن را هم در زمینه‌ی مسائل فرهنگی نمیتوانیم فراموش کنیم … یک سؤالی اینجا ممکن است مطرح بشود که بگویند: خب شما میگویید مسئولین کشور حسّاس باشند، چقدر حسّاس باشند؟ آیا این با آزادی که از شعارهای انقلاب است و جزو پایه‌های جمهوری اسلامی است- منافاتی ندارد؟ جواب این است که نخیر، با آزادی هیچ منافاتی ندارد؛ آزادی غیر از ولنگاری است؛ آزادی غیر از رهاسازی همه‌ی ضابطه‌ها است.

بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی ۰۱/۰۱/۱۳۹۳

 

جناب آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

 

از دهه هفتاد، رهبر معظم انقلاب به کرات موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و از خطرات ناشی از نفوذ و مدیریت نادرست در عرصه فرهنگ هشدار داده­اند و این درخواست را داشته­اند که برای مقابله با آن، اقدام شود؛ بااینحال، گذشت زمان ثابت کرده است که این هشدارهای مهم از طرف مسئولین امر مورد توجه قرار نگرفته است، گویی عزمی پنهان در رابطه با عمل نکردن به توصیه­های صریح رهبری در باب فرهنگ وجود دارد و نفع خود را در ضابطه­مند نکردن این فضا می­بیند!

طی سال­های اخیر، فضای فرهنگی کشور به خصوص در حوزه هنر آنقدر تنزل پیدا کرده و وخیم شده که به وضعیت بحرانی فعلی رسیده است، وضعیتی که جز ولنگاری فرهنگی نمیتوان نام دیگری بر آن گذاشت. ولنگاری که در سایه ترک فعل و سیاسی­کاری مسئولان گذشته، فضا را برای تهاجم هرچه سنگین­ تر دشمن به باورها و هویت و سبک زندگی ایرانی-اسلامی ملت ایران و مخصوصا جوانان فراهم کرده است و فرصت بسیار مناسبی نیز به پیاده نظام داخلی دشمن داده تا با هدایت سکان هنری کشور، بدون نگرانی از عواقب، به ترویج تولیدات غیرفاخر، مغایر با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی و بعضا موهن که با سیاه­نمایی و قبح­شکنی، در ظاهر میخواهند آسیب­های اجتماعی را بیان کنند و در باطن، پروژه تهاجم فرهنگی را پیاده کنند، بپردازند و در عوض، جلوی رشد آثاری که مبلّغ ارزش­های انقلاب هستند را بگیرند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید در برابر رفتار هدایت­ شده­ و صحبت­‌های دیکته شده عده­ی قلیلی از هنرمندان اجاره­ای که با خدشه وارد کردن به ساحت مقدس هنر، به ستون پنجم دشمن تبدیل شده­اند سکوت کند. در این جنگ ترکیبی همه جانبه، وظیفه مسئولین کشور است که با موضع­گیری به موقع و اقدام منطقی و متناسب، مسئولیت خود را در قبال حفظ سنگری که از جانب ملت به آنها سپرده شده به نحو احسن انجام دهند.

امروز ایران نیازمند جهاد فرهنگی است و ما با آثاری همچون سرود سلام فرمانده که با اتکای به نیروهای مردمی و با اخلاص انجام شدند، ثابت کرده­ایم که توان این جهاد را داریم، اگر عزمی باشد. فلذا ما بعنوان تشکل­های دانشجویی، با اعلام انزجار خود از دست­اندرکاران آثار سینمایی که با هدایت دولت­ها و بنگاه­های مالی غربی و صهیونیستی، سعی در تخریب وجهه فرهنگی و دینی مردم ایران دارند، از جنابعالی بعنوان عضوی از کابینه دولت مردمی انتظار داریم که با ساماندهی فرهنگی کشور و حمایت از تولید آثار فاخر، به وظیفه خود در دوران جنگ روایت­ها عمل کنید.

والسلام علی من اتبع الهدی

امضاکنندگان:

  1. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی
  2. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
  3. انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد
  4. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی یاسوج
  5. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه چابهار
  6. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
  7. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی قم
  8. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان
  9. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
  10. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  11. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شیراز
  12. انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  13. انجمن اسلامی دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی
  14. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
  15. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
  16. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
  17. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه­ای کرمانشاه
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.