• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام روحانی:

اقتصاد کشور را به بن‌بست برجام رساندید، با دین مردم بازی نکنید!

  • کد خبر : 9105
  • 11 اسفند 1396 - 2:07
اقتصاد کشور را به بن‌بست برجام رساندید، با دین مردم بازی نکنید!

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام‌علیکم همان‌طور که مستحضر هستید، ملت شریف ایران در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری شما را با تعداد آرای ۲۳ میلیون و ۵۵۰ هزار رای، به ریاست جمهوری ایران انتخاب کرده تا در چارچوب قانون اساسی از حقوق آن‌ها دفاع و به وعده‌هایی […]

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم

همان‌طور که مستحضر هستید، ملت شریف ایران در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری شما را با تعداد آرای ۲۳ میلیون و ۵۵۰ هزار رای، به ریاست جمهوری ایران انتخاب کرده تا در چارچوب قانون اساسی از حقوق آن‌ها دفاع و به وعده‌هایی که داده‌اید عمل نمایید. شایسته ملت بزرگ ایران نیست که وقتی آن‌ها با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و مطالبات اصلی آن‌ها رفع مشکلات اقتصادی، فقر، فساد، تبعیض و کوتاه کردن دست رانت‌خواران و قاچاقچیان است، به مسائل فرعی و حاشیه‌ها بپردازید و این مجالی بشود برای شروع بگومگوهای سیاسی و اعتقادی.

جناب آقای دکتر روحانی

اما آن چه شما در چند ماه اخیر و شاید بهتر بگوییم در ۵سال ریاست جمهوری دنبال کرده‌اید، حاشیه‌‌سازی‌های مکرر برای به حاشیه‌راندن مسائلی بوده که مردم شما را برای حل آن انتخاب نموده‌اند. طرح بحث امکان‌پذیری نقد معصوم، برگزاری رفراندوم و تقسیم‌بندی علوم از این دسته حاشیه‌سازی جنابعالی است که متاسفانه ناشی از عدم فهمتان از این مسائل است. چرا که اگر اندکی به آثار بزرگان اسلامی مراجعه کنید و با استدلال‌های آن‌ها آشنا شوید، یقیقناً نظر متفاوت‌تری از این نظر خواهید داشت. گرچه در این نظرات علاوه بر نوعی ضعف مطالعه، نوعی شیوه‌های رسانه‌ای و جنگ روانی نیز نهفته است.

در این سال اول دوره دوم ریاست‌تان خوب است وعده‌های زیر را برای خودتان مرور کنید.

جناب آقای دکتر روحانی

۱- ما اجازه نمی‌دهیم تحریم به کشور برگردد. (۲۷ اردیبهشت ۹۶)

۲- آنچه در گذشته بود، بازار واردات برای دنیا بود. اگر می‌خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد، به دیگران رأی بدهید. اگر می‌خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید. (سفر انتخاباتی به ساری- ۲۵ / ۲ / ۹۶)

۳-به مردم قول می‌دهم که در دولت دوازدهم فقر مطلق در ایران برای همیشه رخت بر بندد. (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶)

۴- جوان گرایی در دولت و به‌کارگیری زنان؛ دولت برای حضور جوانان در مدیریت سطح بالا در سال ۹۳ تصمیم گرفت ۲ هزار جوان نخبه را در کنار مدیران ارشد استخدام کند. ما باید سن مدیریت را پایین بیاوریم و شرایط را برای حضور جوانان، زنان، اقوام و مذاهب فراهم کنیم. (۲۵ / ۱ / ۹۶)

۵-آزادی بیان و انتقادپذیری؛ باید شفاف‌سازی شود، رسانه‌ها باید حرف بزنند و جلوی آن‌ها را نگیریم. باید بگذاریم رسانه‌ها حرف بزنند. (۲۲ / ۲ / ۹۶)

۶-اولویت اصلی دولت دوازدهم افزایش تولید و اشتغال است و از همه کسانی که به عظمت ایران می‌اندیشند، برای ساختن آینده‌ای درخشان کمک می‌طلبم. (۱۲ / ۵ / ۹۶)

۷- توانمندسازی روستاها؛ در خصوص توسعه روستایی کشور و حمایت از روستاییان دو سرفصل مسکن و درآمد و اشتغال روستاییان بسیار مهم است. زیرا بدون توجه به این دو رکن، سایر حمایت‌ها نخواهند توانست سبب توانمندسازی روستا‌ها و عدم مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها شوند. بر این اساس طرح‌های حمایت از روستاییان در دولت دوازدهم عمدتاً بر این دو رکن استوار است. یکی از مؤلفه‌های اصلی افزایش سطح درآمد روستاییان، تقویت و توسعه صنایع روستایی است. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)

۸- بهبود فضای کسب و کار؛ ما معتقد هستیم و می‌گوییم باید فضای کسب و کار آماده شود. ما می‌گوییم موانع باید برطرف شوند و باید به مردم آزادی عمل بدهیم. مردم با اینترنت می‌توانند برای خود شغل انتخاب کنند. بگذارید مردم فعال باشند. (۲۵ / ۲ / ۹۶)

۹-بهبود وضعیت رفاهی و افزایش درآمدها؛ دولت دوازدهم برنامه‌ای به منظور بهبود وضعیت رفاهی ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از خانوارهایی دارد که در پایین‌ترین سطح زندگی می‌کنند. ما برای تحقق این امر طرح سه مرحله‌ای را پیش بینی کرده‌ایم که با اجرای آن که برای اولین بار در کشور خواهد بود، مفهومی به عنوان استاندارد زندگی یا حداقل سطح رفاه را تعریف می‌کنیم و درآمد هر کس را که پایین‌تر از آن بود، به سطح استاندارد تعریف شده می‌رسانیم. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)

۱۰-دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران می‌داند. (۱۲ / ۵ / ۹۶)

۱۱- توسعه گردشگری از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به متنوع شدن اقتصاد ایران، ایجاد اشتغال – بالاخص در مناطق کم‌برخوردار – و راه‌اندازی زنجیره‌ای از تولید و خدمات کمک کند. ایران می‌تواند تا سال ۱۴۰۰ به هدف جذب سالانه ۹ میلیون گردشگر خارجی اعم از گردشگر مذهبی، تفریحی و سلامت دست یابد. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم )

۱۲- ما می‌خواهیم با دنیا در تعامل سازنده مؤثر باشیم و ادامه دهیم؛ ما به رفع تحریم هسته‌ای قانع نیستم باید همه تحریم‌های دیگر برداشته شوند. در دولت دوازدهم با اجماع ملی همکاری قوای دیگر و مشورت و رهنمودهای رهبری راه شکستن تحریم را ادامه می‌دهیم. (۲۳ / ۲ / ۹۶)

۱۳- نوسازی و بهینه سازی حمل و نقل؛ با نوسازی حمل و نقل، استفاده بیشتر از خطوط ریلی و بهسازی خودرو‌ها و نیز نوسازی ناوگان خودرویی، می‌توانیم شرایط بهتری داشته باشیم. (۱۴ / ۲ / ۹۶)

۱۴-ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی؛ یکی از اهداف دولت دوازدهم ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران و ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی است. (۱۲ / ۵ / ۹۶)

۱۵- احیای اخلاق با حقوق شهروندی، شفاف‌سازی و آزادسازی گردش اطلاعات امکان‌پذیر است و دولت یازدهم تا آخرین روز این مسأله را دنبال می‌کند و اگر در دولت آینده مسوولیت داشته باشیم، همین مسیر ادامه می‌یابد. (۲۵ / ۱ / ۹۶)

رئیس جمهور محترم

اخیرا آقای سیف به وزیر صنعت و معدن تجارت نامه‌ای زده و رسما گفته‌اند :« در حالی‌که به علت تداوم تحریم‌های اولیه ایالات متحده آمریکا دسترسی شبکه بانکی کشور به سیستم‌های دلاری به طور کامل قطع است» این جمله در یک نامه رسمی معانی بسیاری دارد. متاسفانه شما در سال‌های پسا برجام مداوم از رفع تحریم‌ها سخن گفته‌اید اما این نامه اظهار نظر رسمی مسئولان زیر دستتان است که جای بررسی بسیاری را دارد. خلاصه این جمله این است که روش اصلی شما‌ برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور به بن بست برجام رسیده است.

اما جناب آقای روحانی

توصیه‌مان به شما این است که عقیده این مردم را به دین و نظام را به بازی های سیاسی خود آلوده نکنید. شما نباید مسیر مواضع رادیکالی را در پیش بگیرید چراکه در تاریخ سیاسی کشور گروه‌ها و اشخاص بسیاری این مسیر را طی کرده‌اند اما نتوانسته‌اند به هدف خود برسند و سرانجام از فضای سیاسی کشور حذف شده‌اند. این عاقبت در انتظار شما هم خواهد بود اگر بر این مسیر پافشاری نمایید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.