• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

اعتماد لطمه خورده ملت و قلب جریحه دار آنان تنها با اجرای “عدالت” است که التیام می یابد

  • کد خبر : 4217
  • 10 آبان 1395 - 19:28
اعتماد لطمه خورده ملت و قلب جریحه دار آنان تنها با اجرای “عدالت” است که التیام می یابد

بسم الله الرحمن الرحیم   ” دستگاه قضایی اگر در اجرای عدالت اسلامی شکست بخورد ما شکست خوردیم. انقلاب باید مانور خود را در دستگاه قضایی بدهد. اگر عدالت همه جای دیگر متشابه باشد در دستگاه قضایی متشابه نیست.این جا، جای مسامحه کردن و امروز و فردا کردن نیست.دادگستری اداره ای در کنار اداره های […]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

” دستگاه قضایی اگر در اجرای عدالت اسلامی شکست بخورد ما شکست خوردیم. انقلاب باید مانور خود را در دستگاه قضایی بدهد. اگر عدالت همه جای دیگر متشابه باشد در دستگاه قضایی متشابه نیست.این جا، جای مسامحه کردن و امروز و فردا کردن نیست.دادگستری اداره ای در کنار اداره های دیگر نیست که بشود با حقوق مردم شوخی کرد.”

شهید مظلوم، دکتر بهشتی

 

جناب آقای آیت الله صادق آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضاییه

سلام علیکم؛

 

همانطور که مستحضر هستید مدت مدیدی است که از طرح گسترده پدیده شوم دریافت”حقوق های نجومی” در فضای جامعه می گذرد. مسئله ای با آن درجه از اهمیت که رهبر انقلاب از خطر لطمه خوردن اعتماد عمومی ملت به نظام در این قضیه سخن گفتند و اموال به دست آمده از این راه را حرام اعلام کردند؛ فرمایشاتی که انتظار می رفت پاسخ مناسب خود را در دستگاه قضا دریافت کند و با برخورد مناسب و قانون مند با متخلفان و ارائه گزارشی دقیق در این باره به مردم، نگرانی های ایشان و آه کشیدن های دردمندانه  آحاد ملت در این باره بی پاسخ نماند، که متأسفانه تاکنون مانده است!

اما هنوز قلب های دردمند از این اتفاق نامبارک التیام نیافته بودند که به یکباره در رسانه ها بحث “املاک نجومی” و قضایای مربوط به “شهرداری تهران” مطرح شد. هر چند که در قضیه مذکور دست جریانات بی تقوای سیاسی آشکارا رویت می شد و مشخص بود که هدف، نه مبارزه با فساد بلکه تخریب یک شخص خاص است (چنان که در قضیه حقوق های نجومی نیز عده ای تنها با هدف تخریب دولت و جهت نیل به مقاصد سیاسی خود، گاهی پا از حدود انصاف و اخلاق اسلامی فراتر نهادند و بی تقوایی کردند)، اما متاسفانه در این پرونده هم کُندی عملکرد دستگاه قضا و بی توجهی به مطالبه جمعی مردم برای روشن شدن ابعاد موضوع و شفاف سازی در این باره مشهود بود.

ملت در غوغای حقوق های نجومی و املاک نجومی حیران بود که ناگهان خبر رسید در “صندوق ذخیره فرهنگیان” نیز۸۰۰۰ میلیارد اختلاس رخ داده است! رقمی که شاید نوشتنش برای معلمان ریاضی هم دشوار باشد! اما متاسفانه این فقره هم کماکان با ابهامات فراوان روبروست و کسی نمی داند قضیه از چه قرار است!

به جای آنکه قوه قضاییه صریح و قاطع به پرونده ورود کند، ملت باید از خط و نشان های نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش سرنخ ماجرا را بیابند!

 

هنوز این مسائل نیز به پاسخ های روشنی نرسیده بود که ناگهان طرح اتهاماتی پیرامون یکی از “قاریان مطرح کشور” بار دیگر فضای جامعه را درگیر خود کرد و باز هم در نبود فضای شفاف و اطلاع رسانی های دقیق و رسیدگی های به موقع دستگاه قضایی فضا برای طرح انواع اتهامات و شایعات علیه نظام مظلوم جمهوری اسلامی از سوی رسانه های معاند و پادوهای داخلی شان فراهم شد.

شکی نیست که فساد از سوی هر جریان و شخص سیاسی پدیده ای مذموم است و اگر این فساد در نظامی اسلامی که داعیه عدل علوی دارد رخ دهد، بسی مذموم تر خواهد بود؛ اما سوال ما این است که چرا قوه قضائیه تا این حد منفعلانه و غیر شفاف به این پرونده ها رسیدگی می کند؟

وقتی غارتگری عده ای حرام خوار از بیت المال مسلمین مشخص است، چرا در برخورد قاطع با آنان تعلل می کنید؟

چرا روند دادرسی به پرونده ی مربوط به اتهامات قاری مشهور، با آن درجه از حساسیت و اهمیتی که نزد افکار عمومی دارد تا این حد به طول انجامیده است و اگر نامبرده مرتکب جرمی شده چطور در محافل رسمی و مهم کشور همچون “افتتاحیه مجلس دهم” حضور می یابد؟

اما جناب آقای لاریجانی، پرسش اساسی این است که چرا دستگاه قضا در مواجهه با پرونده های مهمی که افکار عمومی مردم را با این عمق و شدت درگیر می کند تا این حد کُند، منفعلانه و غیرشفاف برخورد می کند و ضمن آنکه روح عدالتخواهان را جریحه دار می سازد، فرصتی را به دشمنان ملت می دهد تا در نبود یک فضای شفاف، به دروغ پراکنی و شایعه پردازی و ضربه زدن به اصل نظام بپردازند؟

اگر فسادی رخ داده، اگر مالی به ناحق از بیت المال برداشته شده، اگر ملکی به ناحق و خلاف قانون به کسی واگذار شده، اگر فردی مرتکب عمل خلاف عفت شده، در هر مرتبه ای هست و هر مقامی دارد باید طبق مُرّ قانون و بدون هیچ مسامحه ای با او برخورد شود! نه آنکه خدایی ناکرده قوه قضاییه بخواهد اسیر مصلحت اندیشی شود و مسائل را مشمول گذر زمان نماید و از کنار آن ها عبور کند!

اگرهم این گونه نیست و خلافی اتفاق نیفتاده لطفا هرچه سریعتر ورود کنید و از هتک حیثیت و آبروی افراد دخیل در این پرونده ها که جزئی از آحاد ملت هستند جلوگیری فرمایید و  سریع و شفاف نتایج دادرسی را اعلام کنید.

چرا وقتی تمام ملت از قضایا باخبر می شوند، تازه مسوولین دستگاه قضا به فکر برگزاری نشست خبری و مصاحبه و شفاف سازی می افتند؟

 

جناب آقای لاریجانی!

اعتماد لطمه خورده ملت و قلب جریحه دار آنان، تنها و تنها و تنها با اجرای “عدالت” است که التیام می یابد و در این میان حضرت عالی مسئولیت بسیار خطیری در شرایط کنونی بر عهده دارید.

اگر مردم ببینند قوه قضاییه بدون مصلحت اندیشی، بدون توجه به جایگاه افراد و بدون دخالت دادن سلایق سیاسی خود، تنها به اجرای عدالت می اندیشد، بی شک، تمام  هوچی گری های معاندین، علیه نظام اسلامی خنثی خواهد شد.

اما اگر قوه قضاییه بخواهد اوج قاطعیت خود را صرفا در “سخنرانی های” جنابعالی و جناب سخنگوی قوه و سایر مسوولین به نمایش بگذارد و تنها “پشت تریبون ها” از برخورد قاطع سخن بگوید و در عمل مصلحت اندیشی کند، دیگری نیازی نیست که استکبار و آمریکا بخواهند در ما نفوذ کنند تا نظام را ساقط کنند، بلکه هر وقت ملت احساس کند عدلیه این جمهوری دیگر نشانی از اسلام ندارد و قضاوت های قُضاتش دیگر نشانی از عدل علی ندارد، خود به خود کار این نظام تمام است.

ریاست محترم دستگاه قضایی،

در پایان لازم می دانیم یادآور شویم مطالبه ما دانشجویان که همواره سعی نموده ایم خود را از چسبندگی به هر جریان و حزب سیاسی مصون نگاه داریم تنها اجرای عدالت است؛ از نگاه جامعه این تعلل در رسیدگی به پرونده ها با هر دلیل و توجیهی که باشد پذیرفتنی نیست و بدانید ضربه ای که انفعال قوه تحت امر جنابعالی در رسیدگی به این قضایا و شفاف سازی مسائل برای ملت، به نظام و اسلام وارد می سازد، اگر بیشتر از معاندین این انقلاب نباشد کمتر نیست…!

 

و السلام على من اتبع الهدى

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.