• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اعترافات روحانی و ظریف تائید بدعهدی و خباثت طرف مقابل است/مسئولان به جای خواهش و تمنا تکلیف ملت را با برجام مشخص کنند

  • کد خبر : 3797
  • 06 مهر 1395 - 10:23
اعترافات روحانی و ظریف تائید بدعهدی و خباثت طرف مقابل است/مسئولان به جای خواهش و تمنا تکلیف ملت را با برجام مشخص کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل به نقل از خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از شیوه خواهش و تمنای دولت در مقابل بدعهدی طرف مقابل گفت: اعلام موضع قاطع دولت لازم است تا طرف غربی بیش از این حقوق ملت ایران را به بازی نگیرد. رضا نجابت عضو […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل به نقل از خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از شیوه خواهش و تمنای دولت در مقابل بدعهدی طرف مقابل گفت: اعلام موضع قاطع دولت لازم است تا طرف غربی بیش از این حقوق ملت ایران را به بازی نگیرد.

رضا نجابت عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در مورد اظهارات اخیر ظریف و گلایه وی از بانک‌های غربی گفت: به نظر می‌رسد بعد از گذشت چندین ماه از اجرای تعهدات توسط کشورمان، زمان آن رسیده است که مسئولان شیوه خواهش و تمنا را کنار گذاشته و به گونه‌ای جدی تکلیف خود و ملت را با برجام مشخص کنند.

این فعال دانشجویی ضمن تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان امین و متدین هستند، تصریح کرد: با این حال مذاکره کنندگان کشورمان به معاهده برجام به گونه‌ای خوش بینانه نگریسته و خیانت کاری طرف بدعهد را به کل فراموش کرده بودند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت زمانی که از تعهد بین‌المللی دو طرفه یاد می‌شود این به آن معنا است که دو طرف تعهد می‌بایست مطابق مفاد معاهده به ایفای تعهدات خود بپردازند اما این در حالی است که در ماجرای تلخ برجام شاهد این هستیم که با وجود اجرای کامل تعهدات کشورمان ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی عایدی جمهوری اسلامی ایران، را «هیچ» دانست.

این فعال دانشجویی یاد‌آور شد: در ابتدای برجام هر اندازه که منتقدان دلسوز بدعهدی طرف مقابل را گوشزد می‌کردند به همان اندازه با عکس العمل تند دستگاه دیپلماسی کشور مواجه می‌شدند. اینکه رئیس جمهور کشورمان و همچنین وزیر امور خارجه و سایر مقامات اجرایی کشور به طرف غربی و آمریکا اجرای مفاد برجام را یادآور می‌شوند دلیل واضحی بر دوراندیشی منتقدان و حجت موجهی در تایید بدعهدی و خباثت طرف مقابل است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در خاتمه بیان داشت: باید معلوم شود که طرف غربی آیا می‌خواهد به تعهدات خود عمل کند یا خیر. بنابراین اعلام موضع جدی و قاطع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه لازم است تا طرف غربی بیش از این حقوق ملت ایران را به بازی نگیرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.