• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

اصولگرایان در سیاست‌های خود در مواجه با بدنه اجتماعی تجدیدنظر کنند/ همگی ضرورت وحدت را احساس کنند

  • کد خبر : 3450
  • 01 شهریور 1395 - 15:31
اصولگرایان در سیاست‌های خود در مواجه با بدنه اجتماعی تجدیدنظر کنند/ همگی ضرورت وحدت را احساس کنند

  محمدنبی حبیبی تصریح کرد: اصولگرایان ۲ فرض دارند، یک تعداد نامزدها در اصولگرایان دو تک نامزدی رقبای آنها(اصلاح طلبها) اگر اصولگرایان با تعدد نامزدها به میدان بیایند و رقبایشان با یک نامزد شکست قطعی می شود. پس در هردو فصل اصولگرایان باید برنامه هایی داشته باشند با این تهدید ما آمدیم ملاقات هایمان را […]

 

محمدنبی حبیبی تصریح کرد: اصولگرایان ۲ فرض دارند، یک تعداد نامزدها در اصولگرایان دو تک نامزدی رقبای آنها(اصلاح طلبها) اگر اصولگرایان با تعدد نامزدها به میدان بیایند و رقبایشان با یک نامزد شکست قطعی می شود. پس در هردو فصل اصولگرایان باید برنامه هایی داشته باشند با این تهدید ما آمدیم ملاقات هایمان را با تشکل های اصولگرا و جامعه ی روحانی مبارزان تهران جامعه ی مدرسین و شخصیتهای اصولگرا آغاز کردیم.

 

حبیبی متذکر شد: الآن تحلیل ما این است که ما لابد از وحدت هستیم و لابد از معرفی کردن یک نامزد در انتخابات ۹۲ همه ی اصولگرایان لابد این مسئله هستند در مقابل این تحلیل نظاره گر ۲ نوع عکس العمل با طرح بودیم: یک اصولگرایان انتخابات ۹۲ رقیب جدی نداشتند و رقابت اصلی بین خود اصولگرایان بود، دو باید رقبا را جدی گرفت و با یک نامزد به میدان آمد. در انتخابات ۹۲ ما متوجه شدیم که باید  رقیب را جدی گرفت ونتیجه ی انتخابات ۹۲ حاصل همین بود.

 

IMG_9500

 

در ادامه گفت: دو سال قبل از انتخابات دهمین دوره مجلس اسلامی سال ۹۴ به دو اصل رسیدیم: یک وحدت اصولگرایان اجتناب ناپذیر است دو اصولگرایان با محوریت جامعتین (مبارز و مدرسین) این محوریت باعث ائتلاف بین اصولگرایان می شود، ولی اگر این محوریت نباشد چون اصولگرایان خودشان را با هم همسطح می دانند هرکس خودش یک ائتلاف تشکیل می دهد.

 

وی افزود: ما مذاکراتی را با جبهه ی پایداری ایثارگران و تشکل های مختلف انجام دادیم؛ از ما ایراد گرفتند، گفتند یا موتلفه هضم شده یا ما در آن ها هضم شده ایم ما سلیقه ها را به هم نزدیک کردیم ولی از اصولمان پایین نیامدیم ما در اصول مشترک هستیم ولی در سلیقه ها متفاوتیم. دو نظر داشتیم که تفاوت داشت ولی در چند محوریت  هم اشتراک نظر داشتیم. ولی ما در موتلفه معتقد به محوریت جامعتین بودیم و آن ها معتقد به محوریت شورای فقها بودند البته آنها به این اعتقاد داشتند که شخصیت ها محوریت را به عهد بگیرند. ولی به فرموده آیت الله موحدی کرمانی نباید به اختلاف در این محوریت توجه کرد و باید کارهای دیگر را انجام داد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما پیشنهاد دادیم که آقای موحدی کرمانی و آقای مصباح یزدی و آقای مهدوی کنی یک هیئت سه نفره را  برای اجماع نظرات متفاوت اصولگرایان تشکیل دهند. که جبهه پایداری و ایثارگری هم موافقت کردند ولی آقای مصباح مخالفت کردند و فرمودند که من هم عرض این دو بزرگوار نیستم و جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز را در مسائل سیاسی کارشناس می دانم و عقل حکم می کند که اگر در مسئله ای سوال پیش آمد به کارشناس مراجعه کنیم ولی در صورتی که این دو بزرگوار امر کنند شرکت می کنم.

IMG_9370

 

حبیبی ادامه داد: این که مجلس ششم به دست اصولگراها افتاد نتایج تلاش های آن سه بزرگوار و آقای تقوی(عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این بود که با سفر های استانی که انجام دادند توانستند یک حزب موتلفه درست کنند و ما هم از همگرایی آن ها حمایت کردیم و به یک محوریت واحد رسیدیم.ولی لیست ما در تهران رای نیاورد همانطور که در انتخابات سال ۸۸ در کل کشور یک اتفاق افتاد ولی در تهران اتفاقات به گونه ای دیگر رخ داد و دلایل این امر را هم باید در بحث آسیب شناسی پیگیری کرد.

 

وی در ادامه افزود: ما در ائتلاف اصولگرایان از یک لحاظ لطمه خوردیم و آن هم این است که اصولگرایان فکر می کنند که برای این که مفید باشند باید حتما نماینده مجلس و یا رئیس جمهور باشند و به قول ایت الله موحد کرمانی ما همیشه احساس مسئولیت می کنیم که بیاییم ولی چرایک بار احساس مسئولیت نمی کنیم که نیاییم.

 

او همچنین گفت: اصلاح طلبان از قبل برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برنامه ریزی کرده و به این منظور سفرهای استانی خود را آغاز کرده اند و انتخابات سال ۹۲ را اولین پیروزی خود، انتخابات مجلس دهم را دومین و انتخابات سال ۹۶ را سومین پیروزی خود می دانند.

 

IMG_9353

حبیبی افزود: اصلاح طلبان خود را اعتدالیون می نامند و برای نمونه خود آقای روحانی هم ابتدا با این شعار که باید از هر دوجناح استفاده متعادل کرد جلو آمد در صورتی که در عمل ۲۰ نفر از ۲۲نفرمدیر وزارت کشور را عوض کرد و بعدا حتی همان دو نفر باقی مانده را هم عوض کرد و کفه اصلاح طلبان در این دولت سنگین تر از اصولگرایان شد و این دولت کاملا یک طرفه عمل کرد ولی ما چوب لای چرخ دولت نمی کنیم و فقط انتقاد می کنیم ولی خود دولت روی حرف هایش پایبند نیست ولی موضوع غیر قابل تحمل این است که دولت فعالیت های لازم را در قبال فتنه ۸۸ و کسانی که در این فتنه دخیل بودند انجام نداده و گویا این فتنه هنوز در فکر و ذهن مردم هست. صورت مسئله فتنه را پاک کردن وراه دادن به برخی فتنه گران که دولت در این رابطه ضعیف عمل کرده است.چند بار بعداز هفت سال رهبر معظم فرمودن : که نسبت به فتنه گران حساسیت داشته باشند .

 

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ برای بر اندازی نظام انجام شده است و در حد رقابت دو رقیب نیست.رئیس میز این سیا  یک روز قبل ازانتخابات گفتند فردا در ایران انتخابات نخواهد بود و انقلاب رنگین صورت خواهد گرفت به این منظور فتنه ۸۸ کلید می خورد ولی در دولت یازدهم عدم حساسیت نسبت به فتنه ۸۸ را بسیار داریم .

 

در ادامه حبیبی به سوالات دانشجویان پاسخ داد:

 

** چرا از نام بردن کلمه فتنه می ترسید؟ در این هفت سال یک نفر را بررسی کنید از اصلاح طلبان که آیا سران فتنه را محکوم کرده اند؟

من خطاب به اصلاح طلبان چندین بار گفتم که چرا سران فتنه را تا به حال یک بار هم محکوم نکردید ،ما در رابطه با انتخابات ۹۶ معتقدیم که اصول گرایان هیچ راهی جز اعتراف نداریم چه در شوراها چه در ریاست جمهوری ، در انتخابات شوراها اگر با یک فهرست و یک صدا به میدان نیاییند انتخابات به نفع ما نخواهد بود اما اگر با یک صدا و یک فهرست یه میدان بیاییم برده ایم باید مصلحت اصول گرایی را به مصلحت حذب و گروه ترجیح بدهیم ما اگر با شناسایی آسیب های دوره های قبل و کنار زدن نقاط ضعفمان به میدان بیاییم میتوان گفت که اصول گرایان پیروز خواهند بود.ما باید حتما با ائتلاف اصول گرایان به میدان بیاییم .توصیه من به شما دانشجویان این است که بر اساس احساس ضرورت ائتلاف بین اصولگرایان امادگی حضور در انتخابات ۹۶ را آماده بفرمایید.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه که معیار های اندازه گیری برای حضور افراد در ائتلاف اصولگرایان چیست ؟ گفت: قبلا یک تلاشی انجام شد پیرامون اصولگرا بودن واصوالگرا نبودن که دوازده اصل را درنظر گرفته شد که اگر یکی از موارد شامل فرد بشود یا اصولگرا  نیست و یا اصولگرای کامل نیست و در کنار آن با اصل قرار دادن بیانات مقام معظم  رهبری و محوریت روحانیت آن را تکوین کردیم.اما اینکه اصولگرایان برای انتخابات به یک یاچند نفر رسیدند باید بگویم خیر.ما منتظریم بتواینم جلسه ای را برگزار کنیم تا اصولگرایان دور هم جمع شوند و با محور قرار دادن موارد مذکور به آسیب شناسی آسیب های وارد شده به اصولگریان بپردازیم ارمانه تنها نسبت به آقای  احمدی نژاد یا افراد دیگر به جمع بندی نرسیدیم که این نیازمند آن است که با بیان نظرات اصولگریان و همچنین شورای شهرها می باشد.

 

IMG_9352

 

یکی از دانشجویان دیگر در پرسش شفاهی بیان کرد:خیلی از بزرگواران سعی می کنند با وابسته نشان دادن خود و یا حزب و غیره و یا به تکیه  بر کلمات از جمله فتنه ۸۸  و تکلیف داشته باشند که این تکیه بر کلمات گاها موجب شکست می شود مانند: انتخابات سال۹۲ چیزی حس می شود قدرت طلبی افراد است که با ترفند کلمه تکلیف توجیح می شود که در طی این چند سال اخیر به وضوح می توان دید.

 

ومورد دیگر انیکه چطور می شود که در انتخابات سال ۸۸از آقای احمدی نژاد  در احمایت می شود ولی در اخر کار از ایشان جدا می شود و تا جایی که ایت الله مصباح می گوید من شکندارم آقای احمدی نژاد سحر شده است.

 

تکیه کردن به ایت الله مصباح در سال ۹۲به خاطر تحلیل های ایشان مثلا در مورد اقای لنکرانی و سعیدجلیلی  و حمایت از انان یکی از اشتباهات بوده است.

 

و این بحث اقای روحانی  هم من فکر می کنم این طور نیست و بحثی که مطرح شده است برای انتخابات ۹۶ یک گزینۀ جایگزین جای روحانی دارد مطرح می شود در حالی که حجاریانهم گفته است که روحانی یک گزینۀ است برای اهدافی که باید انجام میدادیم و خواهیم انجام داد و  احتمالا گزینۀ پیشنهادی جای روحانی ظریف می باشد و اگر روحانی هم بخواهد بماند به علت تکیه کردنش به طبقۀ خواص جامعه است و اگر متاسفانه مردم ما جاهل باشند همان بلایی سرمان می آید که سال ۹۲ امد.

 

حبیبی در پاسخ به صحبت های این دانشجو گفت:این که اصولگرایان دنبال قدرتند منکر نیست منتهی این ها دو دسته هستند . قدرت بخاطر قدرت برای منافع شخصی ،حزبی، گروهی و… که امری منفور است اما اگر اصولگرایان ، یک تشکل و یا فرد بخواهد در مجلس ، وزارت و…حضور یابد برای پیاده کردن احکام الهی و غیر این هم مشکلی نیست . ما باید در جاهایی که باید قدرت باشد منفعت انقلاب به جریان و منفعت جریان را به حذب ترجیح دهیم و کسب قدرت با این  مضمون اشکالی ندارد بلکه لازم الاجرااست.

 

در مورد فتنه ۸۸ ما از چهار ماه قبل با رصد رسانه های گوناگون به این نتیجه رسیدیم که خطری در حال شکل گرفتن است به طور مال رادیو اسرائیل اعلام کرد که اگر یک فرد بدتر از احمدی نژاد بیاید ما راضی هستیم. آدم عاقل بین بد و بدتر بد را انتخاب می کند پس با تامل، فتنۀ ۸۸ برای براندازی بوده است و اگر کسی آن را بهای منافع خودش کند و موضع گیری کند کار نامشروع، غیر اصولی و خلاف انصاف است.

 

IMG_9366

 

وی همچنین افزود: اصولگرایان و احمدی نژاد دراواخر دوره او دچار اختلاف شدند اما مجموعه اصولگرایان مصلحت انقلاب را دیده اند نه حزب را ، مثلا یکی از افراد با احمدی نژاد مخالفت شدید داشت اما سال ۸۸ با توجه به شرایط تشخیص داد باید از اودفاع کند تا جایی که به توضیع پوسترهای او پرداخت.

 

یکی دیگر از دانشجویان با بیان این که اصولگرایان در انتخاب مجلس شکست خوردند و این امر ناشی سطح ارتباط با توده مردم بوده است از حبیبی خواست تا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را در این زمینه مطرح کند؟

 

حبیبی گفت: در این  که اصولگرایان درارتباط با مردم مرتکب اشتباه شدند باید در حال مطالعه و اسیب شناسی باشند و در اینامر شک نیست که اصل انقلاب و تداوم ان را وابسته به مردم می دانیم در غیراین صورت امیرالمومنین حکومتی نداشت.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3450
  • دیدگاه‌ها برای اصولگرایان در سیاست‌های خود در مواجه با بدنه اجتماعی تجدیدنظر کنند/ همگی ضرورت وحدت را احساس کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.