• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرگزاری آنا:

استفاده ابزاری آقای رئیس‌جمهور از تشکل‌های دانشجویی

  • کد خبر : 7631
  • 11 آذر 1396 - 19:27
استفاده ابزاری آقای رئیس‌جمهور از تشکل‌های دانشجویی

  محمدرضا گلرومفرد از اجازه‌ ندادن برای سخنرانی در مقابل رئیس‌جمهوری انتقاد کرد و به خبرنگار آنا گفت: عدم حضور دانشجویان منتقد در مراسم روز دانشجو در حالی است که آقای روحانی همیشه مدعی ایجاد فضای باز در دانشگاه و برگزاریِ روز ۱۶ آذرِ متفاوت است. او در تحلیل رویکرد رئیس‌جمهوری نسبت به تشکل‌های دانشجویی […]

 

محمدرضا گلرومفرد از اجازه‌ ندادن برای سخنرانی در مقابل رئیس‌جمهوری انتقاد کرد و به خبرنگار آنا گفت: عدم حضور دانشجویان منتقد در مراسم روز دانشجو در حالی است که آقای روحانی همیشه مدعی ایجاد فضای باز در دانشگاه و برگزاریِ روز ۱۶ آذرِ متفاوت است.

او در تحلیل رویکرد رئیس‌جمهوری نسبت به تشکل‌های دانشجویی ادامه داد: در دولت یازدهم چندبار اجازه سخنرانی به نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی و نمایندگان نشریات و انجمن‌های علمی و صنفی داده شد که آقای روحانی پس از آن با ادعای نمایندگی کردن گفتمان آزادی، بهره‌برداری‌های سیاسی خود را از این جلسات کرد. به طوری که حتی سخنان دانشجویان در ۱۶آذر مقابل رئیس جمهور در فیلم تبلیغاتی آقای روحانی آمد. اما ظاهرا پس از انتخابات ریاست جمهوری، خیال آقای روحانی راحت شده و دیگر نیازی ندارد که خود را در بوته نقد دانشجویان قرار دهد.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: البته از همان سال‌های ابتدایی دولت یازدهم نگاه سیاست‌زده دولت به آموزش عالی مشخص بود و برگزاری برنامه‌های روز دانشجو مقابل رئیس‌جمهوری در سال‌های گذشته بیشتر یک شوی تبلیغاتی بود و دولت به انتقادات دانشجویان اهمیتی نمی‌داد.
گلرومفرد درباره زدن برچسب‌های سیاسی به تشکل‌های دانشجویی گفت: سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان مانیفست فکری این اتحادیه دانشجویی است. براساس این سند، ما ضمن قبول هر دو گفتمان، خود را خارج از این دو جریان تعریف می‌کنیم و فعالیت در قالب یکی از این عناوین را قبول نداریم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.