• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اجرای اقتصاد مقاومتی به همت واقعی مسئولین نیاز دارد

  • کد خبر : 2783
  • 11 فروردین 1395 - 16:04
اجرای اقتصاد مقاومتی به همت واقعی مسئولین نیاز دارد

  ابوذر صفره، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی گفت: طی سال های گذشته در دو دهه اخیر تاکید مقام معظم رهبری به صورت خاص در مسئله اقتصاد که درشعار سال عنوان می شود،به گونه ای نسخه علاج اقتصاد بیمار کشور در برهه های مختلف تعبیر می شود. وی افزود: اما آنچه که درشعار […]

 

ابوذر صفره، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی گفت: طی سال های گذشته در دو دهه اخیر تاکید مقام معظم رهبری به صورت خاص در مسئله اقتصاد که درشعار سال عنوان می شود،به گونه ای نسخه علاج اقتصاد بیمار کشور در برهه های مختلف تعبیر می شود.

وی افزود: اما آنچه که درشعار سال جدید مطرح شد فراتر از یک نسخه درمان بود چراکه وقتی از اقدام و عمل صحبت می شود به این معناست که مفهوم نظری و تئوریک آن پیش از این بیان شده است،تبلیغ شده است وچکش کاری های لازم برای رسیدن به مرحله اجرا انجام گرفته است.

صفره تصریح کرد: دولت به عنوان زمامدار قوه مجریه در سراسر کشور،این را به خوبی میداند که الگوی اقتصاد مقاومتی که یک برنامه جامع و کلان است ودرطرح و تدوین آن کارشناسان خبره امر حضور داشته اند برای اجرای آن نیاز به اولا همت واقعی مسئولین و ثانیا بسترسازی برای اجرای این مدل کلان در جای جای کشور است،بنابراین باید بتواند از طریق ایجاد شبکه ها و گروه هایی نظام مند در تمام نهادهای ذیربط در مرحله اول به تبیین ابعاد مختلف مدل ودرمرحله بعد به اجرا درآوردن آن همت بگمارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی گفت: از آنجایی که مبانی نظری دولت یازدهم در مسئله اقتصاد الگوگیری از مدل توسعه است و در این راهبرد،اتکا و اطمینان به ظرفیت های داخلی، افزایش کمی و کیفی تولید، توجه بیش از پیش به صنایع مادر، استفاده از فرصت های سرمایه گذاری برای رسیدن به یک اقتصاد مولد مطلقا در انزوا قرار دارد و ازقضا بند به بند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مؤید موارد فوق است. دولت باید تکلیف خودرا دراین موضوع جامع مشخص کند و پیشرفت و آبادانی مملکت را که کارشناسان امر مدل آن را پیاده کرده اند به تاخیر نیندازد.

وی در پایان اضافه کرد: تشکل های دانشجویی نیز در سراسر کشور باید جدیت خاصی در این امر داشته باشند وبتوانند از طریق ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی درجامعه،بخش ها و ابعاد مختلف کار را برای آحاد مردم جامعه روشن سازی نمایند چراکه مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی به فرهنگ و سبک زندگی مردمی برمی گردد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.