• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما یک تحریم جدید است/ انفعال وزارت خارجه باعث پایمال شدن حق ملت می‌شود

  • کد خبر : 1758
  • 29 آذر 1394 - 10:53
ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما یک تحریم جدید است/ انفعال وزارت خارجه باعث پایمال شدن حق ملت می‌شود

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما، اظهارداشت: همانطور که می‌دانیم بر اساس این قانون شهروندان ۳۸ کشور اگر در ۵ سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر نمی‌توانند […]

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما، اظهارداشت: همانطور که می‌دانیم بر اساس این قانون شهروندان ۳۸ کشور اگر در ۵ سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر نمی‌توانند مانند قبل بدون روادید وارد آمریکا شوند.

وی افزود: این کار اوباما و آمریکا مسلما یک تحریم جدید است و نمی‌توان منکر آن شد و گفت تحریم نیست، تحریم که شاخ و دم ندارد. یک زمان بانک و نفت را تحریم می‌کنند، امروز هم به نوعی دیگر باعث محدود کردن ما می‌شوند.

نجابت اظهارداشت: از لحاظ قوانین بین‌المللی این کار آمریکا نقض برجام به حساب می‌آید، و به نظر می‌رسد طرف مقابل از راه‌های جدید بدنبال تحریم ایران است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه با اینکه این اقدام علیه ایران صورت گرفته است، ولی شاهد انفعال مسئولان وزارت خارجه هستیم. این نگاه که « باید جایگاه کدخدا را درنظر بگیریم» باعث شده استکبار جهانی حق ملت ما را ضایع کند و صدای مسئولان هم درنیاد و عکس‌العمل مناسبی از دستگاه دیپلماسی مشاهده نشود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: البته وزیر امورخارجه در این رابطه یک اظهار نظری داشت ولی در صورتیکه آمریکایی‌ها علیه ما اقدام عملی دارند تنها اظهار نظر صرف چه فایده‌ای دارد؟

نجابت گفت: قانونی که اخیرا توسط اوباما ابلاغ شد باعث افت شدید در صنعت توریست ما می‌شود. مسلما وقتی گردشگران خارجی با سفر به ایران دچار مشکل شوند، از سفر به کشور ما خودداری می‌کنند و این به صنعت گردشگری ما آسیب می‌زند.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه مسئولان وزارت خارجه در رویای پیروزی برجام هستند و از آن طرف حقوق ملت ایران توسط مستکبران پایمال می‌شود. رئیس جمهور هم که می‌گوید برجام تمام شده و دیگر نباید انتقاد کرد، البته دولت زمانی هم که برجام تمام نشده بود اجازه انتقاد نمی‌داد.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.