• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

ائتلاف مجلس علیرغم اشکالات، ائتلاف موفقی بود/ دو سال آخر دولت دهم با احمدی نژاد همکاری نکردم

  • کد خبر : 3548
  • 02 شهریور 1395 - 23:32
ائتلاف مجلس علیرغم اشکالات، ائتلاف موفقی بود/ دو سال آخر دولت دهم با احمدی نژاد همکاری نکردم

صادق محصولی در ابتدای سخنرانی خود در دانشگاه یزد گفت: آینده انقلاب اسلامی از دو مفهوم آینده و انقلاب اسلامی تشکیل شده و آینده پژوهی اگر با نگاه دیدن صرف باشد این می شود نگاه انفعالی به آینده و پیامبران هم آینده را با ساختن تعریف می کنند نه با دیدن صرف که این می […]

صادق محصولی در ابتدای سخنرانی خود در دانشگاه یزد گفت: آینده انقلاب اسلامی از دو مفهوم آینده و انقلاب اسلامی تشکیل شده و آینده پژوهی اگر با نگاه دیدن صرف باشد این می شود نگاه انفعالی به آینده و پیامبران هم آینده را با ساختن تعریف می کنند نه با دیدن صرف که این می شود یک برخورد فعال به آینده ی انقلاب.

وی با اشاره به فرمایشات امام در مورد آینده ی انقلاب گفت: ایشان آینده ی انقلاب را با بحث صدور انقلاب اسلامی به کل جهان مطرح می کردند.

IMG_1242

محصولی تصریح کرد: اصل قدرتی که انقلاب دارد برای استمرارش در آینده قدرت نرم انقلاب است و این به آن معنا نیست که منکر قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران شده ایم، نه بلکه این نیاز است ولی آنچه دشمن از آن بیشتر می ترسد قدرت نرم است و این در واقع همان قدرت مردم و قدرت نفوذ اسلام در کارهاست؛ از این جهت دشمن در این حوزه تلاشش را برای تغییر ذائقه ها گذاشته است. نکته ی مهم در اینجا این است که تفاوت در بحث مدیریت و رهبری این است که رهبر در دل ها نفوز می کند با اینکه جایگاه و پست سازمانی دارد ولی مدیر کارهایش را صرفا با پست و جایگاه سازمانی که دارد پیش می برد.
وی ادامه داد: نکته ای که در فرمایشات امام(ره) باید به آن توجه کرد این است که ایشان همواره به بسیجیان تاکید داشتند که تلاش برای استمرار انقلاب برای رسیدن به بسیج جهانی است. و خود بسیج جهانی هم نکته ی مهمی است. اگر مردم در جهت اهداف انقلاب تلاش کنند می توانند به سمت ظهور حیات ظیبه پیش بروند و بسیجی ها باید هسته های حکومت جهانی را بوجود آورند اما امروزه شاهد گسترش بسیج به کل جهان هستیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند پذچم اسلام ان شاء الله همه را نجات خواهد داد.

IMG_1254
محصولی همچنین با طرح این سوال که ما چه مسئولیتی داریم، صحبت هایش را پی گرفت و گفت: برای اینکه بخواهیم آینده ی انقلاب را بسازیم باید ماهیت آنرا بشناسیم و می توانیم ماهیت انقلاب را دینی و مردمی معرفی کنیم.

وی در ادامه به تشریح دیدگاه شهید مطهری در رابطه با آینده ی انقلاب پرداخت و گفت رمز بقای انقلاب از دیدگاه ایشان عبارت است از:

۱- اسلام و ارزشهای اسلامی: انقلاب تا جایی پیروز است که مکتبان را آنگونه که هست به دنیا معرفی کنیم نه بعنوان یک مکتب التقاطی و مشکل اصلی نظام امروز مکتب التقاطی است.

۲- عدالت اجتماعی: با وجود ماهیت اسلامی انقلاب به شرطی این انقلاب محفوظ خواهد ماند که قطعا مسیر عدالتخواهی را برای همیشه ادامه دهند. اینجاست که نقش شما فعالان سیاسی بسیار حساس می شود و آن نقش اینست که شما وظیفه دارید برای اینکه انتخاب صحیح صورت بگیرد، بصیرت افزایی کنید و این تلاشی جهاد گونه می خواهد و به فرموده ی حضرت آقا به تحقیق نگاه جوانان امروزی به انقلاب کمتر نباشد بیشتر است.
۳- حفظ آزادی

۴- حفظ معنویت

۵- جلوگیری از نفوذ اندیشه های بیگانه با مارک اسلامی اعم ازینکه با سوء نیت باشد یا بدون سوءنیت

۶- تجدد گرایی افراطی به معنای آراستن اسلام به انچه که متعلق به اسلام نیست و پیراستن آن از انچه که متعلق به آن است.

۷- رخنه کردن فرصت طلبان

۸- از دست دادن خلوص نیت و انگیزه ی الهی

IMG_1258

محصولی همچنین رمز بقای انقلاب را از دیدگاه امام خمینی اینگونه بیان کرد: ۱- انگیزه ی الهی و مقصد عالی در حکومت اسلامی و ۲- اجتماع ملت با وحدت کلمه

وی تصریح کرد: دو قطبی هایی مثل رسیدگی به محرومین و مبارزه با فساد مهم هستند و ما باید از این ظرفیتهای دوقطبی استفاده کنیم.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: دانشجویان برای استمرار انقلاب نقشی بی بدیل دلرند ولی به این نکات باید توجه داشته باشند:
۱- جدی بودن و عزم راسخ داشتن . شما باید مطالبه گر و موثر باشید
۲- در مورد مسائل کلی کشور اعتماد به نفس داشته باشید
۳- توجه به آرمانگرایی . قشر جوان و دانشگاهی بایستی پیگیر آرمانها باشد
۴- عدم بی تفاوتی و خونسردی . اگر دانشجو مطالبه گری نکند و به دنبال آرمانها نباشد دانشجوی انقلابی نیست
۵- خود را از سربازان امام و ولایت دانستن
۶- جلو دار بودن جوانان

 

IMG_1259

محصولی سپس به راهکارهای استکبار در رابطه با از بین بردن انقلاب اشاره کرد:
۱- تبلیغ اسلام امریکایی و سکولار ، تبلیغ اسلام راحت طلبی . حضرت آقا می فرمایند محافظه کاری قتله گاه انقلاب است
۲- ترویج ابتذال
۳- تغییر سبک زندگی و ذائقه ها
۴- ایجاد ترس و وحشت
۵- علمهای نظام یافته ها را با عنوان علوم انسانی به خورد ما می دهند

وی همچنین راهکارهای مقابله را اینگونه عنوان کرد:
۱- محکم کاری دین مدارانه
۲- دین مداری روشن فکرانه
۳- نظریه پردازی و تولید دانش
۴- توجه به ظرفیتهای درونی، پیشرفت برون زا و برون گرا
۵- عملکرد عدالتخواه مسئولین
۶- هوشیاری و بصیرت و استقامت مردم
۷- ایجاد تناسب با سه مولفه ی محتوای انقلاب، ساختار انقلاب و کارگزاران نظام

وی افزود: جمهوری اسلامی در واقع مولود انقلاب اسلامی است و چون دین نظام مردم سالاری دینی است مبتنی بر نظر مردم است. اما صادق(ع) می قرماید، خداوند سبحان قوم واهلش را برای رساندن پیام اسلام قائم مقام حضرت می گرداند و دانش از شرق و غرب می آید و انگاه قائم (ع) ظهور می کند.

محصولی تاکید کرد: اگر جهاد و تلاش بکنید خداوند یاریتان می کند به قله های به سعادت ، اگر خدا را یاری کنی خدا یاریتان خواهد کرد . به تحقیق خدا و پیامبرانش به مخالفان این مسیر غلبه خواهند کرد و پیروز خواهند بود.

در ادامه دانشجویان به پرسش و پاسخ پرداختند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف اصولگرایان در انتخابات پاسخ هایی را داد.
وی تاکید کرد: وحدت وسیله ایست در جهت برقراری حاکمیت ارزشها، بنابراین ما نمی توانیم لیستی اراده دهیم که مردم بگویند شما هم همانند آن طرفی ها هستید. واقعیت این است که افرادی که اعلام آمادگی کرده اند برای رضای خدا آمده اند. بله درست است، گذشت هم لازم است ولی وحدت مستلزم عدول از سلیقه هاست، نه کنار گذاشتن ارزش ها. اگر ما تصمیمی در انجمن بگیریم، حزب یا نهادی سیاسی و بعد این وحدت وجود نداشته باشد به نتیجه نمی رسیم، باید با همفکری گزینشی را انجام داد و علاوه بر ساز و کار مشترک به یک نفر واحد رسید، ائتلاف مجلس علیرغم اشکالاتی که به آن وارد بود ائتلاف موفقی بود و ما نتیجه کار آن را فقط ظاهری و در شهر تهران نمی بینیم.

اگر این ائتلاف در مجلس وجود نداشت مجلسی بدتر از مجلس ششم می شد، صفحه اول روزناه های اعتماد و شرق دستاورد همان ائتلاف بود البته باید آسیب شناسی کرد و در دوره های آینده ائتلاف را بهتر کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگر دانشجویان که “با توجه به اینکه شما در دولت نهم و دهم مسئولیت اداره دو وزارتخانه را بر عهده داشتید نظر شما و جبهه پایداری در مورد کاندید شدن آقای احمدی نزاد در انتخابات سال ۹۶ چیست و آیا از ایشان حمایت می کنید؟” بود پاسخ هایی را ارائه داد.

وی در مورد شناختش از احمدی نزاد گفت آشنایی شان در دوران جنگ آغاز شده و تا دوران دانشگاه استمرار یافته ودر این دوران اوقات بیشتری را با ایشان گذرانده است. محصولی با اشاره به مواضع احمدی نزاد در سال ۸۴ که رای مردم را جمع کرد گفت: دوسال آخر دولت دهم را با او همکاری نداشته و مباحثی پیش آمده که فکرمی کند ایشان دیگر در مواضع سال ۸۴ نیستند، همچنین افزود اگر کسی از خلاف مواضع اصولگرایی عمل کرد باید متذکر شد اگر توجه نکرد باید مقابله کرد ولی اگر بنا به نقد شد نباید طوری باشد که مورد سوء استفاده اافراد مغرض قرار نگیرد.

محصولی همچنین افزود اسلام می گوید بروید سراغ آدم اصلح، همان طور که آیت الله خوشوقت می گفت از آدم اصلح بخواهید اگر قبول نکرد اصرار کنید و سر کارش بیاورید در آیات روایی هم تاکید بر اصلح است، وی در مورد انتخابات سال آینده گفت از الان نگوییم بین بد و بدتر کدام را انتخاب کنیم از همین الان هدف را بالا بگیریم، بگردیم دنبال خوب ترین، اگر نبود خوب تر، اگر آن هم نبود خوب و الی آخر.
وی تاکید کرد اگر بین بد و بدتر انتخاب کردیم از استکبار سیلی محکمی خورده ایم از الان باید برویم دنبال کسی که ولایتمداری را در گفتار و عمل داشته باشد و ان شاءالله محقق شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.