• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به مناسبت 22 بهمن:

اساس انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی (ص) و مردمی بودن آن است.

  • کد خبر : 8764
  • 21 بهمن 1396 - 22:57
اساس انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی (ص) و مردمی بودن آن است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم والفجر * و لیال عشر *و الشفع و الوتر بی‌شک بیست و دوم بهمن‌ماه نقطه عطفی در تاریخ بشریت است که توانست استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردمی به ارمغان آورد که سال‌های سال تحت استبداد و استعمار بودند و شاید کسی امروز را برای ایران تصور نمی‌کرد و […]

بسم‌الله الرحمن الرحیم
والفجر * و لیال عشر *و الشفع و الوتر
بی‌شک بیست و دوم بهمن‌ماه نقطه عطفی در تاریخ بشریت است که توانست استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردمی به ارمغان آورد که سال‌های سال تحت استبداد و استعمار بودند و شاید کسی امروز را برای ایران تصور نمی‌کرد و حتی فکر نمی‌کرد که حرکت و بیداری انسان‌هایی که بااراده‌ها و مجاهدت‌ها و رشادت‌هایشان ۳۹ سال پیش با رهبری امام خمینی (ره) و با الگوبرداری از عاشورای امام حسین (ع) صورت گرفت بتوانند اسلام را احیا کنند و از ثمره‌ی خون آن مجاهدان راه حق جمهوری اسلامی در ایران متولد شود و اکنون این انقلاب پایدار نزدیک به چهار دهه است به حیات خود ادامه می‌دهد، روزبه‌روز جوان‌تر می‌شود، استعدادهایش شکوفاتر می‌گردد و از طریق بیداری اسلامی به الگویی برای مقاومت کشورهای مظلوم منطقه در برابر نظام‌های دیکتاتوری جهان تبدیل‌شده است همان‌طور که پیروزی لبنان و غزه و دیگر کشورها و علی‌الخصوص پیروزی‌های مستمر انتفاضه فلسطین الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
آنچه انقلاب اسلامی ایران را از بقیه انقلاب‌های جهان متمایز کرده است پایه و اساس این انقلاب است که اساسش اسلام ناب محمدی (ص) و مردمی بودن این انقلاب است.
دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا اتصال ناگسستنی بین این دو را قطع کند و ما را به دوران وابستگی و عقب‌ماندگی بازگرداند و بر ما سلطه پیدا کند و از این طریق ما را نابود گرداند اما ما در قبال جهان مسئولیم و باید حلاوت این پیروزی را به کشورهای دیگر هم بچشانیم چراکه وعده صادق الهی است که «حزب‌الله هم الغالبون» و اگر کوتاهی کنیم باید در آخرت جوابگو باشیم.

در حالی به استقبال ۳۹ امین بهار انقلاب می‌رویم که لازم است به چندین نکته توجه کنیم:
۱٫ شکست و نابودی داعش، این شجره خبیثه زاییده دست استعمار، نشانه‌ای دیگر از حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و درست بودن برخورد و مواجهه ما در قبال حوادث منطقه است می‌طلبد تا پس‌ازاین قدرتمندانه‌تر در عرصه‌های بین‌المللی در مقام دفاع از مظلوم حاضر شویم.
۲٫ متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی افراد و گروه‌ها هم‌صدا با دشمنان این مرزوبوم با ادعای خیرخواهی در جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند مردم فهیم با حضور خود درصحنه مشت محکمی بر دهان همه بدخواهان خواهند زد.
۳٫ با توجه به شرایط سخت اقتصادی مردم از بی‌عدالتی و حقوق نجومی و رانت‌خواری و گرانی‌های اخیر و فساد و تبعیض و تورم گله‌مندند نباید مطالبات به‌حق مردم در فضای غبارآلود سیاسی‌کاری برخی افراد و برخی مسئولین نادیده گرفته شود. مردم در سخت‌ترین شرایط پای این نظام مقدس ایستاده و می‌ایستند اما دست دزدان را نیز از بیت‌المال قطع خواهند کرد.
۴٫ ضریب جینی متأسفانه افزایش‌یافته و این به معنای افزایش شکاف طبقاتی و نادیده گرفته شدن شعار محوری انقلاب اسلامی یعنی عدالت است همه مسئولین باید این جمله امام راحل را که می‌فرمایند: «به مستضعفان و مستمندان و زاغه‌نشینان که ولی‌نعمت ما هستند خدمت کنید.» را نصب العین خود گردانند.
۵٫ باوجود تأکیدات چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر روی مفهوم اقتصاد مقاومتی به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی شاهد اقدام جدی از سوی مسئولین در این رابطه نیستیم و همچنان پروژه‌های نمایشی و ویترینی با لعاب اقتصاد مقاومتی در صدر افتتاح‌های هفته دولت می‌درخشند.

۶٫ باوجود نقض چندین‌باره برجام از سوی آمریکا همچنان اصرار بی‌مورد و پایبندی دست‌اندرکاران آن در داخل را شاهد هستیم سؤال این است که قرار است این بازی برد برد تا به کی ادامه داشته باشد شیطان بزرگ و ایادی آن بدانند جمهوری اسلامی ایران دیگر پای هیچ میز مذاکره‌ای با شما نخواهد نشست این را در گوش خود فروکنید!
۷٫ برگزاری راهپیمایی‌های مردم در حمایت از انقلاب اسلامی در این دهه هر بار پرشورتر از قبل نشان از حیات و پویایی این نظام مقدس دارد.
یقیناً همه به این نکته واقف هستیم که در نظام اسلامی مشکل غیرقابل‌حل نداریم و هر عیب که هست از مسلمانی ماست. مسئولین باید در حوزه اختیاراتشان با عمل به قانون نگذارند تا مشکلات و ضعف‌های مدیریتی دشمن را جری‌تر کند و به خود اجازه موج‌سواری روی مشکلات را بدهد و مردم را نسبت به مسئولین بی‌اعتماد کند و بین مردم و مسئولین بی‌اعتمادی را رواج دهد تا به مقاصد شوم خود دست یابد.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به‌عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویی ضمن گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی این عید بزرگ – به معنای واقعی کلمه- را به همه‌ی ملت ایران تبریک می‌گوید و از همه‌ی مردم و به‌خصوص جامعه‌ی دانشگاهی دعوت می‌کند که با بانگ تکبیر و مرگ بر آمریکا توطئه‌ی کسانی را که به دنبال کمرنگ کردن انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن هستند خنثی کنند.
والعاقبه للمتقین

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.