• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

«آمریکا را تبدیل به جمهوری اسلامی می‌کنیم» شعار نیست، وعده الهی است

  • کد خبر : 1678
  • 17 آذر 1394 - 13:41
«آمریکا را تبدیل به جمهوری اسلامی می‌کنیم» شعار نیست، وعده الهی است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسن عباسی تحلیلگر مسائل استراتژیک امروز در برنامه ای که به مناسبت روز ۱۶ آذر و به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد ضمن گرامی داشت روز ۱۶ آذر گفت: ۱۶ آذر روزی است که محیط دانشجویی شرایطی […]

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسن عباسی تحلیلگر مسائل استراتژیک امروز در برنامه ای که به مناسبت روز ۱۶ آذر و به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد ضمن گرامی داشت روز ۱۶ آذر گفت: ۱۶ آذر روزی است که محیط دانشجویی شرایطی را به دست آورد که محیطی برای ارائه دیدگاه ها و نظرها در افق دور و عاملی برای تبیین محیط عمومی، منطقه ای و بین المللی باشد. خدا را شکر هر ساله شادابی و نشاطی که در ایام ۱۶ آذر در دانشگاه های کشور شاهد هستیم پرشورتر می شود.

وی طرح دیدگاه های مختلف را یکی از ضرورت های کلیدی در دانشگاه ها دانست و افزود: ما در زمینه پیرو خط مطهری هستیم که می گفت خود مارکسیست ها باید دپارتمان مارکسیست در دانشگاه ها را بزنند امروز اسلام پاسخ هر مکتبی را دارد و قابلیت آن را پیدا کرده که در حیطه تضارب آرا و حیطه اخلاقیات با دو منبع عظیم اسلام و قرآن و عقل پاسخگوی همه سوالات و ابهامات باشد.

عباسی یکی از عوامل رفع کشمکش ها در ایام ۱۶ آذر در دانشگاه ها را ایجاد ویترینی متشکل از نظرات مختلف دانشجویان عنوان کرد و گفت: باید ویترینی را تشکیل دهیم تا همه دانشجویان فرصت آن را پیدا کنند که نظرات خود را آزادانه بیان دارند چرا که ما دانشجویان خود را در آن سطح از بلوغ ذهنی می بینیم که اختیار تصمیم گیری داشته باشند متاسفانه امروز صحبت های برخی دانشجویان را مبنی براینکه فرصت و مجال حرف زدن و ارائه نظرات به آن ها داده نشده را شنیده ام.

تحلیلگر مسائل استراتژیک در خصوص این حرف که آمریکا را تبدیل به جمهوری اسلامی می کنیم خاطر نشان کرد: این حرف یک شعار یا بلوف نیست بلکه یک وعده الهی است چرا که وقتی امام زمان (عج) ظهور کند ۷ و نیم میلیارد آدم در این کره خاکی نیاز به این فطرت پاک را دارند باید بدانید که نئولیبرالیزم آخرین نفس های خود را می کشد و ساختار جهان به گونه ای شده که ما در کشور خود می بینیم پیکرهای پاک جوانان مدافع حرم هر روز به میهن بازمی گردد و تنها هدفشان مقابله با استکبارستیزی و ظلم و ستم در کشورهای مظلوم جهان است آن ها ۵۵ ماه است که در رزمگاه سوریه می جنگند و توانستند دشمن را به عقب برانند.به همین خاطر دشمن باید بداند که این مقابله به معنی جنگ سخت افزاری است و دیگر تهدید در خاک ایران به شکل گذشته وجود ندارد.

استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود ضمن تاکید براینکه دامنه مبارزه بین ما و دشمن تبدیل به یک ساختار گریز از مرکز شده اظهار داشت: این بدین معناست که در این ساختار هر چه که می خواستند به سر ما بیاورند به سمت خودشان باز خواهد گشت. اندیشمندان غربی بیش از هزار مجلد کتاب را درباره فروپاشی نظام اقتصادی غرب و اروپا نوشتند و حالا همه دنیا منتظرند تا ببیینند الگوی اقتصادی اسلام چیست. آیا ما در سطح دانشگاه های خود نمی توانیم جلوی حرف های کسانی که نسخه ده لیبرالیست را برای ذهن دانشجویان مطرح می کنند بگیریم؟ نئولیبرالیستی که امروز در یونان زمین زمین خورده است و به کمک اتحادیه اروپا و پول هایی که از آن می گیرد به سختی ایستاده است.

وی با اشاره به ۳۵۵ واقعه خشونت آمیز در غرب عنوان کرد: اوباما در خصوص این وقایع اذعان داشت در هیچ جای دنیا چنین وقایع خشونت باری رخ نداده که من علت آن را انحطاط اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی جامعه می دانم چرا که لیبرالیسمی که غرب به آن متکی و معتقد بود امروز به بن بست رسیده است و انقلاب اسلامی پاتکی به مدرنیته بود.

عباسی خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: امروز که ۱۶ آذر را گرامی می داریم باید در کنارش این ظرفیت را در خودتان ایجاد کنید که سعه صدر و تحمل بیشتری در مقابله با تفکرات مختلف و حتی مخالف خود داشته باشید.

تحلیلگر مسادل استراتژیک در ادامه سخنان خود یادآور شد: یکی از کسانی که طی ۵۰ سال گذشته درگیر این مفاهیم بوده دکتر علی شریعتی بود و امروز باید گزارشی در خصوص اتفاقاتی که طی ۳۸ سال گذشته بعد از فوت شریعتی رخ داده به او بدهیم همان طور که روزی شریعتی می گفت اندیشه ما را برده کرده اند امروز نیز این حرف محقق شده و پنتاگون می گوید هدف ما تسخیر و سلطه بر قلب و ذهن هاست تا اراده های مردم را تسلیم کنیم آن چه که شریعتی از آن به عنوان بردگی مدرن یاد می کرد امروز به عنوان قدرت نرم روی کار آمده است امروز زامبیزاسیوم را ایجاد می کنند تا افراد را از درون به انحطاط و تهی بودن برسانند.

استاد دانشگاه با اشاره به قبر علی شریعتی در سوریه خاطر نشان کرد: او امروز در جایی آرمیده است که شاهد گلوله های ناتو و تکفیری هاست که نه به بناهای تاریخی و نه به قبور انبیا اعتقاد و باوری دارند به همین خاطر کنار مرقد مطهر زینب کبری قبر شریعتی نیز در تهدید تروریست ها تکفیری است؛ به همین خاطر است که می گویم باید گزارشی از اتفاقات ۳۸ سال گذشته به او بدهم و به او بگویم که آری این چنین شد برادر، بگویم بعد از تو انقلاب پیروز شد و تو که پیر جماران را ولی خود داشتی حرکتت تبدیل به انقلاب اسلامی شد به او بگویم که کسانی که روزی تو و طالقانی را در حسینیه ارشاد مصادره کردند امروز شما را ایدئولوژی خود می خوانند. تو، طالقانی، مطهری و مفتح همه هدف یک گلوله قرار گرفتید و ظلمی دو سویه به شما شد. ظلمی که منجر شد ۱۶ هزار شهید ترور برای ما رقم بخورد و از بهشتی تا صیاد شیرازی را بکشند و همین افراد که باعث کشته شدن این افراد شدند گریختند و در فرانسه در کنار شانزلیزه و برج ایفل قیطوطه کردند و پرچم دار اسلام منهای روحانیت شدند.

وی ادامه داد: باید به شریعتی بگویم که از تو بریدند و با چادر از این مملکت گریختند و امام زمانی که در بیمارستان بود نوار قلبش به دست CIA می رسید. بگویم که در ۳۰۰ سالی که بر ایران گذشت هر کسی که به جنگ با او آمد یک قطعه از آن کند اما در هشت سال مقاومت وجبی از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

عباسی در ادامه گزارش خود به دکتر شریعتی یادآور شد: اما آرزوی تو برادر تحول در علوم انسانی بود بهتر است بدانی که چنین چیزی در کشور محقق شد اما در کنارش اساتیدی در دانشگاه تهران دور هم نشستند و گفتند شریعتی هیچ پروژه ای نداشته اما تو بدان پروژه تمدن شناسی کلید خورد و امروز گفتمان جوانان انقلابی تمدن سازی شده است بدان که در سال گذشته ۱۶۰ تن از اساتید دانشگاه های کل کشور به یکی از مقامات عالی رتبه نامه زدند که جلوی تحول علوم انسانی را بگیرید چرا که می خواهند آن را ایدئولوژیک کنند که این ادعا بیشتر شبیه یک جوک بود تا یک حقیقت چرا که تمامی علوم انسانی از فلسفه و منطق و فقه و حقوق گرفته تا ادبیات و…. دارای مفاهیم ایدئولوژیکی هستند.

تحلیلگر مسادل استراتژیک در گزارشی که خطاب به شریعتی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران می خواند عنوان کرد راستی چند سال پیش از جلوی حسینیه ارشاد با ماشین رد می شدم دلم برایت تنگ شد نگاهی انداختم به آگهی های روی دیوار آنجا و دیدم پر است از اعلام آگهی های کلاس هایی گلدوزی و قلاب بافی باید به تو بگویم شریعتی که استادهای مدعی پیرو خط تو به جای ایجاد کرسی های دانشجویی و تشریح مبانی فکری ات در حسینیه ارشاد کارشان به کجا رسیده به منجوق دوزی و قلاب بافی!

استاد دانشگاه ادامه داد: گفتمان اصلی این شده است که برایت می گویم برخی مدعی اند مبنای علوم انسانی و نگاهش به انسان، حیوان است طی تاریخ هیچ گاه علوم انسانی به اندازه امروز بی اعتبار و بی آبرو نشده بود، شریعتی بدان که بردگی را تئوریزه کردند و نامش را قدرت نرم گذاشتند. برادر امروز جای اسطوره را آواتار گرفته است اگر اسطوره پدیده ای درونی بود.

وی تصریح کرد: اگر اسطوره در گذشته پدیده ای درونی بود امروز آواتار پدیده ای خود محور است و هر کسی می تواند قهرمان بازی خود را طراحی کند و میزان فاصله هر فرد با اسطوره اش دیگر مثل سابق نیست و هر کس در فضای بازی های آنلاین می تواند قهرمان خود را به صورت آواتار برای خود ترسم کند این تبیینی بود که شریعتی به آن اشاره کرده بود که اگر علی حقیقتی بر گونه اساطیر است مهدی حقیقتی بر گونه آواتارهاست.

عباسی در خصوص کتاب فاطمه فاطمه است شریعتی عنوان کرد: تو می گفتی فاطمه فاطمه است و آنچه امروز غرب را می ترساند حجاب فاطمی دختران است که باید می بودی و می دیدی که مادران این سرزمین در مراسم شیرخوارگان حسینی چگونه نوزادان خود را با الگوی علی اصغر بزرگ می کنند تا در جوانی به الگوی علی اکبری برسند بدان که امسال در اعتکاف ۷۰۰ هزار جوان شرکت کردند که من آن را یک پدیده عجیب فرهنگی می دانم عجیب است که ده ها میلیون نفر به سمت کربلا می روند که باید گفت مغناطیس حسین چه می کند.

تحلیلگر مسائل استراتژیک در ادامه افزود: این در حالی است که برخی اساتید دانشگاه ها تلاش می کنند حضور حسین را با دهان خود در ذهن و قلب جوانان ما خاموش کنند اما به لطف الهی ۲۷ میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت می کنند و جوان های ما اسطوره های خود را برمبنای حقیقت جویی انتخاب می کنند.

استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: امروز دوست و دشمن در جهان اعتراف کرده اند مستقل ترین کشور سیاسی، ایران است، جوانانی که امروز به عنوان مدافعین حرم به سوریه می آیند ممکن است گاهی به قبر تو نیز سر بزنند و فاتحه ای بخوانند بدان که آن ها با خون خود امنیت را برای آنجا ضمانت کرده اند.

وی خطاب به دکتر شریعتی در نامه خود گفت: فرانسه را که می شناسی انفجار چند ترقه این کشور را چنان لرزاند که سه ماه حالت آماده باش در آنجا اعلام شد. برادر از همه این ها مهمتر هجوم فرهنگی است که بی امان است؛ اما تو از نجات بردگی نوین در تمسک به ولایت و تملک به علی سخن می گفتی پس بدان که امروز این مفهوم نهادینه شده و تبدیل به گفتمان مردمی ایران شده است امروز گفتمان انقلابیون مقابله با نفوذ بر اندیشه هاست.

عباسی در بخش دیگر نامه خود به دکتر شریعتی افزود: آیا باور می کنی که جوانان انقلابی از جامعه شناسی به جامعه سازی رسیده اند؟

وی در پایان سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: امروز که ۱۶ آذر را گرامی می داریم باید به شما بگویم که دلم می خواست در نامه خود به شریعتی این را هم بگویم که عده ای از خدا بریدند و به کدخدا رسیدند اما صنایی جواب این ایده را به زبان شعر زیبا توصیف می کند: کدخدایی هم هوس است/ کف رها کن تو را خدای بس است؛ شما جوانان باید همیشه در زندگی تان خدا را به یاد داشته باشید و او را فراموش نکنید تا خدا نیز شما را فراموش نکند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام
    حالا بنده این اقای عباسی رو نمیشناسم ولی امیدوارم از برداشتی ک از مکتب شریعتی کردند خود شریعتی بهت زده نشه.شعارای خیلی قشنگی دادند امیدوارم خودشون هم دغدغشو علی وار زیستن و علی وار مردن باشه ک فکر نمیکنم ایطور باشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.