• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19
طی بیانیه ای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند:

آمریکا دیروز از طریق سفارتخانه‌اش و امروز با نشستن پشت میز مذاکره قصد نفوذ در کشور را دارد

  • کد خبر : 7188
  • 13 آبان 1396 - 16:12
آمریکا دیروز از طریق سفارتخانه‌اش و امروز با نشستن پشت میز مذاکره قصد نفوذ در کشور را دارد

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان به شرح زیر منتشر شد: ۱۳ آبان سالروز تبعید حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) از ایران به ترکیه، کشتار وحشیانه‌ی دانش‌آموزان انقلابی توسط رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (رحمت‌الله علیه) که در سه […]

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان به شرح زیر منتشر شد:

۱۳ آبان سالروز تبعید حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) از ایران به ترکیه، کشتار وحشیانه‌ی دانش‌آموزان انقلابی توسط رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (رحمت‌الله علیه) که در سه مقطع زمانی متفاوت اما باهدف مشترک و به‌هم‌پیوسته‌ی تاریخی‌ رقم خوردند، تجلی‌گاه استکبارستیزی و مظهر مقاومت و ایستادگی مردم ایران برابر استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه‌گر به شمار می‌رود.

ضمن گرامی داشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبارستیزی اعلام می‌داریم؛ این مبارزه، مبارزه‌ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است که با شور انقلابی این ملت همراه شده است و تا ظهور یگانه منجی عالم بشریت خاموش نخواهد شد. در چهل سال گذشته شاهد بودیم که هرگاه مسئولین داخلی براثر عدم فهم درست از استکبار به استکبار لبخند زدند با نیرنگ و خدعه آن‌ها به‌خصوص آمریکا جنایت‌کار مواجه شدند.

 در چهار سال گذشته نیز به یاد می‌آوریم روزهایی را که عده‌ای راحتی و سرنوشت خود را در کنار آمدن و سازش با شیطان می‌دیدند و البته نام‌های مختلفی را بر آن گذاشتند. تا شاید خودشان را گول بزنند که آینده‌ی ما در این کار است، اما حالا که تشت رسوایی ابلیس زمان دوباره بر زمین افتاد و گوش همگان از صدای آن پرشده است کاش به این نتیجه برسیم که آینده و سرفرازی ما زمانی تضمین می‌شود که به ریسمان خدا چنگ زنیم و چشم امیدمان نخست به پروردگار سپس به دستان پرتوان خودمان باشد و به ظرفیت‌های داخلی کشور خود توجه کنیم.

ای مردم، آگاه باشید که عَلم استکبار و ظلم عَلم برافراشته‌ای است که نه‌تنها آمریکا بلکه اتحادیه اروپا هم زیر آن به فتنه‌گری مشغول است پس اعتماد به اروپا اشتباهی سنگین‌تر از اشتباه اعتماد به آمریکا است، کاش عده‌ای از سیاسیون کشور زودتر به این نتیجه می‌رسیدند که «مگر ما دیوانه‌ایم که به آمریکا اعتماد کنیم».

این عده اگر از سرنوشت امثال مصدق درس می‌گرفتند لازم نبود که چهار سال زیر بیرق برجام سینه زنند و بعدازآن دستاوردهای برجام را با واژه‌ی آشنای «تقریباً هیچ» توصیف کنند. حال که بعد از برجام بارها آمریکا پیمان‌شکنی کرده و نمونه اخیرش را در تحریم‌های موسوم به کاتسا دیدیم لازم و واجب است که مسئولین دست از شعارهای بی‌فایده بردارند و اقدامات عملی در واکنش به این پیمان‌شکنی‌ها انجام دهند.

متأسفانه عده‌ای روشنفکرنما به دنبال آن هستند که حساب ترامپ را از آمریکا جدا کنند و به گونه ای سخن می رانند که گویا مردم جیبوتی به ترامپ رأی داده‌اند و رئیس‌جمهور شده است نه آمریکایی‌ها. مردم آگاه باشید که ترامپ، آمریکاست و آمریکا، ترامپ. این دو هیچ تفاوتی باهم ندارند. ترامپ نماد شکم پارگی، وحشی‌گری و زیاده‌خواهی آمریکاست. هر رئیس‌جمهوری از هر حزبی ریاست ایالات‌متحده را بر عهده می‌گرفت همانی را می‌کرد که اینک ترامپ با ما کرد البته شاید مؤدبانه‌تر. شاید دیگر مادر تروریسم، ما را متهم به ملت تروریسم نمی‌کرد.

حق بدهید که منزجر باشیم از آمریکا زیرا هیچ‌وقت دخالت‌های ۲۸ مرداد، کمک به صدام، سی سال تحریم که ما را از کمترین حقوق بین‌المللی منع می‌کرد، حمایت بی‌واسطه از منافقین و تمام گروهک‌های تروریستی که نظام را هدف قرار می‌داد فراموش نمی‌کنیم؛ و به همین علت است که مردم ما یادآور این موضوع می‌شوند که یا خود آمریکا را نابود می‌کنیم و یا آن‌قدر مبارزه‌ می‌کنیم تا مهدی موعود با ظهور خود ظلم تمامی ظالمان گیتی را پایان ببخشد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویی، ضمن گرامیداشت این روز، اعلام می‌دارد که آمریکای امروز، همان آمریکای سال ۱۳۵۷ است حتی رفتارش بسیار خصمانه تر شده است. آمریکا اگر دیروز از طریق سفارتخانه‌اش به دنبال نفوذ در ایران بود، امروز سعی دارد با نشستن پشت میز مذاکره به کشور ما نفوذ کند.

و العاقبه للمتقین

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.