• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

آقای هاشمی شما به عنوان وزیر بهداشت موظف به بیان حقایق هستید

  • کد خبر : 4088
  • 03 آبان 1395 - 16:39
آقای هاشمی شما به عنوان وزیر بهداشت موظف به بیان حقایق هستید

متن کامل این نامه بدین شرح است:   بسم الله الرحمن الرحیم و ذَکِّر فانَّ الذِّکری * تَنفَعُ المُؤمنینَ تذکر بده زیرا تذکر برای مؤمنان سودمند است.سوره ذاریات آیه ۵۵   استاد گرامی، جناب اقای دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت،درمان و اموزش پزشکی با عرض سلام و تحیات الهی،   جناب وزیر شما […]

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و ذَکِّر فانَّ الذِّکری * تَنفَعُ المُؤمنینَ
تذکر بده زیرا تذکر برای مؤمنان سودمند است.سوره ذاریات آیه ۵۵

 

استاد گرامی، جناب اقای دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت،درمان و اموزش پزشکی

با عرض سلام و تحیات الهی،

 

جناب وزیر شما با توجه به موقعیت خود الگو و سرمشق جوانان و عوام هستید و در چشم عوام منزلت یافته اید. پس تکلیف شما بسیار سنگین و حساس است؛ به طوری که حرف و بیان شما می تواند زندگی عوام را تحت تاثیر قرار دهد.

 

نگاه دانشجویان به مرتبه علمی شماست. پس حرکات و گفتار شما میتواند سبب خوشبختی و یا گمراهی ما شود و اگر در این بین دچار لغزشی شوید ما و شما در دریایی بی کران از گمراهی غرق خواهیم شد. خداوند به داد همه  ما برسد که خداوند فریادرس درماندگان است.

 

خداوند ما و شما را شکرگذار نعمت ها و رتبه ها و منصب ها گرداند؛ چراکه خداوند انسان را در شکرگزاری ازمایش می کند انجا که می فرماید”لیِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکم و لَین کَفَرتُم اِنَّ عَذابی لَشدید”اگر شکر گزاری کردید،حتما نعمت شما را افزون می سازم و اگر ناسپاسی کردید بی شک عذاب من سخت است. سوره ابراهیم آیه ۷

 

پس همه ما باید پیوسته بیاندیشیم که فردا روزی در پیشگاه خداوند ایستاده ایم و پروردگار از ما خواهد پرسید که شکر نعمت های او را چگونه گزاردیم؟ و در برابر حجت‌های او چگونه به وظایف خود عمل کرده ایم؟ وضع ما چگونه خواهد بود! این گمان نمی رود که خداوند عذر ما پس از مرگ را قبول کند و از سر تقصیرات ما بگذرد. هرگز!

 

خداوند در قران از علما پیمان گرفته است که حقایق را برای مردم بیان کنند. انجا که فرموده است:”لِتُبَیِّنُنّهُ للنّاسِ و لا تَکْتُمُونَهُ”آن (کتاب اسمانی)را برای مردم بیان کنید و کتمان نکنید. سوره آل عمران ایه ۸۷

 

حال جناب دکتر هاشمی از شما در خواست داریم که به روشنگری در مورد صحبت های اخیرتان بپردازید؛ چرا که این صحبت ها حاوی مفاهیمی است که شایسته وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران نیست و جایگاه استادی و پدرانه حضرتعالی را دچار تزلزل می نماید.

 

وزیر محترم بهداشت با توجه به ایه ذکر شده شما به عنوان عالم و نماینده مردم موظف به بیان حقایق بوده و علاوه بر شما وظیفه مهم ائمه جمعه، سرداران حرم و قلم و علم نیز بیان حقیقت ها و روشنگری است و اینها به معنای بازی کردن با اعصاب مردم نمیتواند باشد. زیرا که یاد خدا ارامش بخش دلهاست و همین خدای ارامش دهنده از علما خواسته است تا حقایق را بیان کنند. تاریخ هم گواه همین مسئله است. آیا امام سجاد (ع) که بعد از واقعه عاشورا به روشنگری مردم پرداختند و خطبه‌هایی را در شام ایراد کردند اعصاب مردم را به بازی گرفتند؟!العیاذ بالله.یا اینکه باعث شدند  که مردم به راه راست هدایت شوند؟؟!!!!

 

آیا شهدای مدافع حرم که با جانشان از دین و امنیت ما دفاع می کنند نباید صحبت کنند و روشنگری کنند؟! آیا با دادن جانشان حرفی را به ما اموخته اند که اشتباه است و مارا گمراه میسازد؟!

 

تاریخ هم بیان می کند که شهدای کربلا برای بیان هدف بزرگشان و روشنگری مردم در رابطه با حکومت به ظاهر اسلامی و در باطن گمراه کننده شعارهایی را حتی در معرکه جنگ میدادند و رجز میخواندند؟!

 

مگر جز آن است که ائمه جمعه وظیفه دارند تحلیل سیاسی کنند؟! اصلا مگر نماز جمعه یک نماز سیاسی و اجتماعی نیست؟!

 

قطعا حضرتعالی بعنوان یک پزشک بهتر از بقیه می دانید که بسیاری از بیماری های اکتسابی روان پزشکی، ناشی از اضطراباتی است که در نتیجه دنیا محوری و عدم حرکت افراد در راه آرامش الهی ایجاد میشود.

 

جناب وزیر مسئول سلامت عوام هستید پس باید تمام سعی و تلاشتان در این راستا باشد؛ زیرا که حجت خداوند با توجه به علم و دانش و ایمان شما تمام شده است. پس مانند الگوهای زندگی بشر ائمه معصومین با عمل صادقانه به وظایفتان مانند گذشته شکرگزار این نعمت خداوند باشید که شما را حامل این علوم قرار داده است.

 

اِنّا للّه و اِنّا اِلیهِ راجِعون

این زندگانی ما جاوید نیست. زندگی سرای اخرت جاودان و پایدار  خواهد بود. ان شاء الله که ما بتوانیم هدف خود را در تمام امور رضای خداوند قدار دهیم تا مورد رحمت خداوند قرار گیریم

 

خداوند ما و شما را از فتنه ها دور نگه دارد…
و السلام علی من اتبع الهدی

 

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز
واحد سیاسی

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.