• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

آقایان با این همه فساد سازی ادعای اخلاق دارند! / به راستی در این دوسال کدام خبر امیدوار کننده علمی به جامعه منتقل شده است؟

  • کد خبر : 308
  • 06 مرداد 1394 - 9:28
آقایان با این همه فساد سازی ادعای اخلاق دارند! / به راستی در این دوسال کدام خبر امیدوار کننده علمی به جامعه منتقل شده است؟

بسم الله الرحمن الرحیم الحق لا یعرف با لرجال, اعرف حق تعرف اهله دو سال از عمر پر حاشیه ی دولت یازدهم سپری شد و در این میان ، گذار عمر وزارت علوم به یکی از پربحث ترین مسائل سیاسی مبدل گشت. دورانی که افراد مسئله دار و غیرقابل اطمینان صرفا سیاسی در اثر فضای […]

بسم الله الرحمن الرحیم

الحق لا یعرف با لرجال, اعرف حق تعرف اهله

دو سال از عمر پر حاشیه ی دولت یازدهم سپری شد و در این میان ، گذار عمر وزارت علوم به یکی از پربحث ترین مسائل سیاسی مبدل گشت. دورانی که افراد مسئله دار و غیرقابل اطمینان صرفا سیاسی در اثر فضای پیش آمده ، به منصب های مدیریتی و اجرایی وزارت علوم راه یافتند و در راستای عملیاتی کردن اهداف خود، منافع حزبی و جناحی را بر مصالح ملی تقدم داشتند.

 در این جا بود که پای بورسیه ها به میدان تهمت زنی و حذف جناح مقابل باز شد و متاسفانه ماجرای بورسیه ها به دستاویزی برای سرکوب منتقدین و نیرو های متعهد دانشگاهی تبدیل گشت، اما سوالی از وزارت علوم بی جواب ماند که چرا بورسیه های بی ضابطه ی دولت های  قبل از نهم و دهم بررسی نشد؟ وچرا وزارت علوم در صورت اطمینان از تخلف بورسیه ها، پرونده های مربوطه را به محاکم قضایی و دیوان عدالت اداری ارجاع نداد و خود مسئولیت رسیدگی را بر عهده گرفت؟ با این همه رفتار خلاف قانون، وزارت فخیمه علوم مدعی قانونمنداری نیز می شود؟

در این گذشت دو ساله از عمر وزارت علوم، در حرکتی جدید دانشگاه ها از رسالت اصیل خود فاصله گرفتند و رشد علمی کشور با افت ۲٫۵ درصد مواجه شد و ارابه ی احزاب با سیاسی کاری  فضای علمی دانشگاه ها را به فضای حزبی و جناحی سوق داد. به راستی در این دوسال کدام خبر امیدوار کننده علمی به جامعه منتقل شده است؟ وزارت علوم و دستگاههای پرطمطراق مدعی علمی در دولت کاری کرده اند که مردم علاوه بر شادی برای والیبال و فوتبال و هیجان سازی کاذب بعد از توافق، برای پیشرفت علمی کشور شادی کنند؟ متن مذاکراتی که جنگ روانی دولت مردم را برای شادی کردن به خاطر آن تشویق و تحریک کرد، آیا ما را از رشد علمی بازنمی دارد؟ آیا این حقیقت دارد که تا هشت سال حتی حق آزمایش فناوری های موشکی و فضایی را نداریم؟ آقایان با این همه هنوز مدعی تلاش برای پیشرفت کشور هستند!

دانشگاه  ها در انحراف از مسیر اصلی خویش پیش می رفتند و سوالی که باز هم از جانب وزارت علوم بی جواب می ماند این بود که ایا هدف دانشجو از آمدن به دانشگاه، برپایی و اجرای کنسرت است؟

کج فهمی از مسئله کار فرهنگی و برداشت غلط از واگذاری امور فرهنگی به دانشجویان و عدم توجه به آثار تخریبی که  فرایندهای بی ضابطه و بی نظارت بر فضای دانشگاهی می گذارد چه بسا تهدیدات عمده ای برای دانشجویان به وجود آورد. مشکلات اخلاقی، زمینه های ایجاد فساد که رهبری معظم به آن اشاره کردند، متاسفانه از سوی مسئولانی بی فکر در بدنه وزارت علوم پی گیری می شود. همان بدنه ای که با وقاحت و بی آبرویی، آبروی هزاران جوان نخبه علمی را پای بازی های سیاسی خود قربانی کرد. بازی سیاسی که منتشر کننده لیست بورسیه ها در نامه افشاگرانه خود به صدیقی( مسئول امور دانشجویان ومطرح کننده موضوع ۳۰۰۰بورسیه) ریز و درشت آن را شرح داد. آقایان با این همه فساد سازی هنوز ادعای اخلاق دارند؟

پرونده ی زرین وزارت علوم و عملکردهای مدیریتی معاونانش کار را به جایی رساند که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در رمضان ۹۴ فرمودند: “از افرادی که نا مطمئن بودن خودشان را اثبات کردند، مطلقا استفاده نکنید. بعضی ها هستند که نشان دادند و ثابت کردند که عناصر نا مطمئنی هستند. بی اعتمادی خودشان را برای جمهوری اسلامی ثابت کرده اند، هم برای اسلامیتش هم برای جمهوریتش. همین هایی که در سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، این ها با جمهوریت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند”

در پایان از وزارت محترم علوم خواستاریم که به سیاست های انتقام جویانه و تسویه حساب های سیاسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خاتمه دهند و از تزریق سم مهلک قطبی سازی سیاسی به وزارت علوم جلوگیری به عمل آورند تا بیش از این شاهد چشیدن میوه ی تلخ افت علمی کشور و به حاشیه رانده شدن تشکل های ارزشی در جامعه نباشیم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.