• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
فتح نیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

آزادی بیان فقط مختص افراد جریانات خاص شده است

  • کد خبر : 4854
  • 06 دی 1395 - 18:28
آزادی بیان فقط مختص افراد جریانات خاص شده است

صادق فتح نیا، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که فتنه‌ سال ۸۸ را شروع کردند؛ اینها دشمنان را امیدوار کردند و روحیه دادند به کسانی که علیه نظام اسلامی جبهه‌بندی کرده‌اند و یک جبهه‌ای […]

صادق فتح نیا، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که فتنه‌ سال ۸۸ را شروع کردند؛ اینها دشمنان را امیدوار کردند و روحیه دادند به کسانی که علیه نظام اسلامی جبهه‌بندی کرده‌اند و یک جبهه‌ای تشکیل داده‌اند، بیان داشت: متاسفانه آزادی بیان که شعار این دولت بود {البته فقط شعار بود}، فقط مختص افراد جریانات خاص شده است. مسئولین دانشگاه باید در مورد اجازه ندادن برای برگزاری سخنرانی پاسخگو باشند و باید در این زمینه دلیل قانع کننده ای داشته باشند. چرا عده ای می خواهند دانشگاه را از هدف اصلی خودش که محیط تبیین و تضارب آرا است، دور کنند؟
وی افزود: مسئولین دانشگاه از یک طرف در رسانه ها و مصاحبه ها می گویند که برگزاری سخنرانی های سیاسی از هر طیف و جناحی در چارچوب قانون بلامانع است و از طرف دیگر سخنرانی برخی از اساتید را با دلیل های توهین کننده به مردم استان آن هم با این دلیل که شرایط استان خاص و ویژه است اجازه برگزاری نمی دهند. مگر مردم این استان چه شرایطی دارند؟ شرایط استان چگونه است؟ مردم زحمتکش و ولایت مدار این استان با دیگر مردم کشور چه تفاوتی دارند؟

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مسلما که این مردم همان مردم ولایت مدار و انقلابی سابق هستند، اما اینظور به نظر می آید که آگاه سازی مردم و بخصوص قشر دانشجو اهداف و برنامه های شما را مختل می کند.
فتح نیا ادامه داد: چرا با توجه به فرمایش رهبری که فرمودند: «از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید؛ مطلقاً استفاده نکنید. همین‌هایی که سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده‌ در مقابل آدم های باانصاف. اینها نامطمئنند؛ من استفاده‌ی از اینها را مطلقاً توصیه نمی کنم، به‌هیچ‌وجه؛ نه به شماها و نه به هیچ دانشجویی و نه به هیچ دانشگاهی توصیه نمی کنم،» در دانشگاه باید پای فتنه گرانی که در سال ۸۸، دین و امام و رهبری را ناجوانمردانه زیر سئوال می برند باید باز باشد؛ اما برای افرادی که حرف نظام و رهبری را می زنند، استان دارای شرایط ویژه و خاص می شود.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: حال مسئولین دانشگاه می گویند که ما این مراسم را لغو نکرده ایم؛ بلکه از اول آنرا تایید نکرده ایم خوب چه دلیلی داشته اید که تایید نشود؟ از چه ترس دارید!؟ از به خطر افتادن پست و مسئولیتتان می ترسید و اینکه مورد سرزنش مسئولین بالادستیتان قرار بگیرید؟
فتح نیا گفت: آیا با سخنرانی که در همین هفته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می خواهد سخنرانی کند مشکل داشته اید یا شرایط ویژه و خاص استان که دلیلی کاملا ابداع شده از خودتان می باشد، نگذاشته که تایید کنید. حال باید پرسید چرا در دانشگاه، که یک نهاد انقلابی باید باشد، مسئولینش مانع از برگزاری سخنرانی شوند و چرا می خواهند مانع از روشنگری و بیان حقیقت های موجود شوند؟

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.