• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

آرمان‌خواهی و استقلال طلبی دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی است

  • کد خبر : 1670
  • 17 آذر 1394 - 12:07
آرمان‌خواهی و استقلال طلبی دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی است

میکائیل دیانی در مصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی»، رادیو گفت وگو  با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های جنبش دانشجویی، گفت: این دانشجویان برای مقابله با استکبار جهانی و سلطه آمریکا حرکت کردند  و تلاش داشتند که نظام عادلانه‌ای در سطح جهان ایجاد شود و نظم موجود که بر اساس سلطه بود را تغییر دهند. […]

میکائیل دیانی در مصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی»، رادیو گفت وگو  با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های جنبش دانشجویی، گفت: این دانشجویان برای مقابله با استکبار جهانی و سلطه آمریکا حرکت کردند  و تلاش داشتند که نظام عادلانه‌ای در سطح جهان ایجاد شود و نظم موجود که بر اساس سلطه بود را تغییر دهند.

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی در حال حاضر نیز تلاش دارد که در همین مسیر استکبارستیزی حرکت کند، ادامه داد: آرمان‌خواهی و استقلال طلبی دو ویژگی مهم جنبش دانشجویی است.

وی به توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر اهمیت ایجاد کرسی‌‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرده‌اند ولی این موضوع در حد مطلوب در دانشگاه‌ها محقق نشده است  که یکی از دلایل آن به کاهلی دانشجویان مربوط می شود و دیگری به نگاه سلیقه‌ای که نسبت به این موضوع وجود دارد ، مرتبط است .

این عضو اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه در دانشگاه یاسوج و پیام نور اصفهان انجمن‌های اسلامی این دانشگاه با همکاری مسئولان دانشگاه‌شان به مدل مطلوبی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی رسیده‌اند خاطرنشان کرد: در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز ایجاد کمیته آزاداندیشی به صورت ساختاری در  آیین‌نامه این تشکل تعریف شده است.

وی افزود: مهمترین پیام ۱۶ آذر به دانشجویان این است که ما هر چقدر اعتماد بیشتری به آمریکا داشته باشیم خسران زیادی متوجه کشور خواهد بود و اگر از آن فاصله بگیریم و در مسیر استکبارستیزی حرکت کنیم پیشرفت کشور بیش از گذشته تأمین می‌شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.