• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مرتضی دهقان

آرمانهای جنبش دانشجویی در خطر خاموشی

  • کد خبر : 4763
  • 30 آذر 1395 - 13:00
آرمانهای جنبش دانشجویی در خطر خاموشی

مهم ترین ویژگی برای “جنبش دانشجویی مسلمان” استقلال فکری و آزادی عمل می باشد و در مقابل، وابستگی و گرایش به افراد و احزاب سیاسی خارج از دانشگاه همچون سم مهلکی است که جریان دانشجویی را تهدید می‌کند. از آنجا که دانشگاه پیشانی است و دانشجو موذن جامعه، لذا جنبش دانشجویی بواسطه دارا بودن پیوند […]

مهم ترین ویژگی برای “جنبش دانشجویی مسلمان” استقلال فکری و آزادی عمل می باشد و در مقابل، وابستگی و گرایش به افراد و احزاب سیاسی خارج از دانشگاه همچون سم مهلکی است که جریان دانشجویی را تهدید می‌کند.

از آنجا که دانشگاه پیشانی است و دانشجو موذن جامعه، لذا جنبش دانشجویی بواسطه دارا بودن پیوند عمیق با جامعه و ملت همیشه در خطر سو استفاده سیاسیون و احزاب مختلف قرار دارد. همچنان که در دولت های مختلف هم معمولا شاهد بوده ایم که دولت وقت از سویى با ایجاد تشکل های همسو و وابسته به خود و در برخی موارد هم یکبار مصرف سعی در تاثیر گذاری مستقیم بر دانشگاه ها دارند و از سوی دیگر نیز سعی می کنند فعالیت های تشکل های منتقد خود را که دلسوزانه و با هدف روشنگری به این نظام و انقلاب اسلامی خدمت می کنند محدود سازند!

متاسفانه اخیرا نیز شاهد آن بودیم که تفکری در کشور سعی کرد تا در دانشگاه نفوذ کرده و با برگزاری برنامه های بی محتوا و تحریف “روز دانشجو”، دانشجوی امروز را نسبت به هویت و اصالت حقیقی این روز بزرگ که جز عدالت خواهی، استکبارستیزی و استقلال طلبی نیست غافل کند و همچنین با سنگ اندازی در فعالیت های دانشجویان و تشکل های انقلابی از روشنگری آنها درخصوص مسائل مهم کشور همچون انتقاد نسبت به اعتماد به شیطان بزرگ و انفعال دولت در قبال بدعهدی آمریکا در مسئله برجام و عدم اقدام قابل قبول با فیش های نجومی و… جلوگیری کند.

جای بسی تاسف است که صاحبان این تفکر خود شعار “زنده باد مخالف من می دهند” اما در عمل سعی دارند هویت و اصالت دانشجویان انقلابی و “روز دانشجو” را جعل سازند و بر این خیال خام هستند که بر موج مقدس جنبش دانشجویی سوار شده و مقاصد خود را دنبال کنند، زهی خیال باطل!

جنبش دانشجویی مسلمان ان شاءالله به حول و قوه الهی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری مد ظله العالی همچنان در پیش قراول جبهه جنگ نرم در مقابل استکبار زمانه و دلدادگان داخلی اش خواهد ایستاد و انقلاب اسلامی را تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی یاری خواهد کرد.

والسلام علی عبادالله الصالحین

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.