• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
20
اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس:

گویا بلاتکلیفی وزارت علوم مسئله مهمی برای رئیس جمهور نیست

  • کد خبر : 6946
  • 17 مهر 1396 - 21:40
گویا بلاتکلیفی وزارت علوم مسئله مهمی برای رئیس جمهور نیست

امیرحسین اسماعیلی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از معرفی وزیر علوم، گفت: آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در حالی با حضور رئیس جمهور و دیگر مسئولان در دانشگاه تهران برگزار شد که آقای روحانی به جای صحبت درباره وزارت علوم و گزینه پیشنهادی آن صلاح […]

امیرحسین اسماعیلی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از معرفی وزیر علوم، گفت: آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در حالی با حضور رئیس جمهور و دیگر مسئولان در دانشگاه تهران برگزار شد که آقای روحانی به جای صحبت درباره وزارت علوم و گزینه پیشنهادی آن صلاح را بر آن دید که از پیروزی اخلاقی برجام، کلاهی که در مذاکرات بر سر طرف مقابل گذاشتیم، ناراحتی از نهادهای امنیتی و موضوعات دیگر سخن بگوید.

وی افزود: گویا بلاتکلیفی وزارت علوم، مسئله مهمی برای رئیس جمهور نبود که وی بخواهد درباره آن با دانشجویان صحبت کند.

اسماعیلی ادامه داد: از طرفی هم برنامه آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در حالی برگزار شد که مهم‌ترین بخش آن یعنی صحبت مستقیم و رو در رو نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رئیس جمهور پیش بینی نشده بود.

وی تصریح کرد: گویا خاطر رئیس جمهور از سخنان مراسم روز دانشجوی سال گذشته هنوز مکدر است یا مسئولان برگزاری دیگر راضی به این امر نبودند و به قولی حوصله صحبت‌های این طیف از دانشجویان که در پی نقد و مطالبه هستند را ندارند یا شاید هم همان اتفاقی که باعث عدم دعوت نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی انقلابی در ضیافت افطاری ماه رمضان رئیس جمهور شد، رخ داده باشد.

وی افزود: رئیس جمهور در روزی که به دانشجویان اجازه سخنرانی داده نشد گفت: « نقد باید مخصوصا در دانشگاه آزاد باشد.» گویا وی از فشار نهادهای خارج دانشگاه بر جنبش دانشجویی استان آذربایجان شرقی و یا صدور قرار مجرمیت برای چهار تن از عدالتخواهان شیراز و مواردیگر اطلاع نداشته و این را گفته است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: احتمالا از اهتمام بعضی از مسئولان به آرام نگه داشتن فضای سیاسی و عدم خروج صدای مخالف بر رسیدگی به مشکلات و پاسخگویی انتقادها آگاهی ندارند. گویا از اینکه بعضی اوقات جای شاکی و متشاکی عوض شده و دانشجو به خاطر مطالبه و نقد در جایگاه متهم قرار می گیرد،اطلاع ندارند.

وی گفت: بهتر است مسئولان بدانند فضای باز و آزاد برای نقد همیشه مورد طبع و نظر آنها نیست و در مواردی دانشجو جدای از قالبهای منحرف کننده و کاذب موجود در فضای سیاسی، سیاست‌های موجود حاکمیتی شما را مورد انتقاد و اعتراض قرار می‌دهد. اینجاست که باید اگر بواقع خواهان حضور فعال و با نشاط دانشجو در تمام صحنه‌ها هستیم، با صبر و تحمل به صدای او گوش دهیم زیرا به قولی آرمان طلبی و عدالتخواهی دانشجو مانند شمشیری دولبه است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.