• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد:

دهمین دوره از اردوی آموزشی_تشکیلاتی(میثاق) +گزارش تصویری

  • کد خبر : 9810
  • 07 اردیبهشت 1397 - 16:25
دهمین دوره از اردوی آموزشی_تشکیلاتی(میثاق) +گزارش تصویری

دهمین دوره از اردوی آموزشی-تشکیلاتی (میثاق) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با شعار بانوی تشکیلاتی، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی، پرچمدار حکومت مهدوی در شیراز برگزار شد. در این اردو که از ۲۲ الی ۲۵ فروردین ماه با حضور بیست نفر از اعضای فعال خواهران برگزار شد، اساتید مختلفی با محوریت های متفاوتی حضور داشتند […]

دهمین دوره از اردوی آموزشی-تشکیلاتی (میثاق) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با شعار بانوی تشکیلاتی، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی، پرچمدار حکومت مهدوی در شیراز برگزار شد.

در این اردو که از ۲۲ الی ۲۵ فروردین ماه با حضور بیست نفر از اعضای فعال خواهران برگزار شد، اساتید مختلفی با محوریت های متفاوتی حضور داشتند از جمله:
محمد علی غیبی، کارشناس ادیان و عرفان و مدرس موسسه مهدویت شیراز در افتتاحیه که در سالن کوثر حرم شاهچراغ برگذارشد، بیان داشت:
«ارزش هر فرد به اندازه شناخت او از امام زمانش است. مشکل اصلی ما در زندگی این است که به امام زمان خود نه اعتماد داریم و نه معرفت.
ایشان همچنین اظهار داشتند اولویت اصلی ما باید ولی خدا باشد وگرنه به بن بست می رسیم»

مصطفی مرادی، مدیریت موسسه مطالعات فرهنگی راه منجی، پژوهشگر و مدرس مباحث حوزوی و دانشگاهی، در اولین روز از اردو بیان داشتند:
« قبل از اینکه هر چیزی را وارد جامعه کنیم ابتدا باید آن مورد، فرهنگ سازی شود.
فرهنگ یعنی پیوستن از فرد گرایی به جمع گرایی. اگر بذرهای معرفتی را از منابع اصیل اسلامی استخراج کنیم،وآنها را با فرهنگ ادغام کنیم آن گاه میتوانیم تمدن اسلامی را راه اندازی کنیم»

دکتر شیرازی، دکترای علوم سیاسی و استاد دانشگاه شیراز، ضمن تاکید کردن برلزوم اخلاق عملی اظهار داشت:
سیاست بر دو نوع است. سیاست الهی و سیاست انسانی. سیاستی که بر مبنای الهی باشد، درست و سیاستی که بر مبنای انسانی باشد، غلط است و این ملاک بصیرت و تشخیص حق و باطل در سیاست است»

دکتر کریمی، مربی و مشاور و مدرس مسائل خانواده در نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر نقش بانوی تشکیلاتی در خانواده و ویژگی های او اظهار داشت:
« تربیت سه نوع است. منفعل، منحرف، سالم و سازنده. منابع ارزشگذاری زن علوم تجربی، عقل و دین می باشند»
ایشان هم چنین نکاتی را در باب ازدواج و انتخاب صحیح بیان کردند.

پیام درخشانفر،عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد ضمن بیان تاریخچه ای از انجمن اسلامی دانشجویان، به ارائه نکاتی پیرامون مباحث تشکیلاتی پرداخت و بیان داشت:
«یک دانشجویی تشکیلاتی باید از لحاظ جسمی، فکری و معنوی خود را بسازد و مهم ترین مسأله برای او خودسازی است»

حجت الاسلام انجوی نژاد، مدیریت کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در اختتامیه اردو:
ایشان با بیان داشت ویژگی های فرد تشکیلاتی تاکید کردند افرادی که میخواهند کار فرهنگی کنند ابتدا باید خود را بسازند و به وسیله اخلاق پسندیده خود باید تاثیر گذاری داشته باشند .

در این اردو همچنین سرکار خانم سالمیان(مسؤول سابق خواهران اتحادیه انجمن دانش‌آموزی شیراز) با موضوع نقش خلاقیت در زندگی، سرکار خانم اسدی (مربی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی) با موضوع اهمیت اقتصاد در زندگی، سرکار خانم لهبی( دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز) با موضوع نقش بانوی تشکیلاتی در مباحث علمی واسلامی کردن آن وسرکار خانم فرهادی( دانشجوی حوزه علوم اسلامی) با موضوع خود سازی در زندگی نیزحضور داشتند.

همچنین در بین برنامه ها و کلاس های اردو فعالیت های جانبی از جمله گعده های شبانه با حضور مسوول اردو و پیشکسوت واحد خواهران انجمن اسلامی دانشگاه یزد، رفتن به گلزار شهدا و حضور برسر مزار شهیده افضل از شهدای ترور با روایت گری خانواده ایشان و همچنین بازدید از حافظیه شیراز نیز وجود داشت.

در حاشیه ی این اردو غرفه ای برای فروش محصولات ایرانی و کتاب برپا شد.



لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.