• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره اظهارات اخیر وزیر ارشاد:

کسی که آینده دانشجویان را به گروهک‌های تروریستی گره زده، خود در فتنه ۸۸ همنوا با آنها نامه‌نگاری می‌کرد

  • کد خبر : 4690
  • 23 آذر 1395 - 18:17
کسی که آینده دانشجویان را به گروهک‌های تروریستی گره زده، خود در فتنه ۸۸ همنوا با آنها نامه‌نگاری می‌کرد

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امیدواریم صحبت های دانشجویان در رسانه ملی پخش شود تا مردم نسبت به ادبیات و موارد مطرح شده در این دیدار قضاوت کنند. ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگویی باخبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره اظهارات تازه وزیر ارشاد درباره تشکل […]

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امیدواریم صحبت های دانشجویان در رسانه ملی پخش شود تا مردم نسبت به ادبیات و موارد مطرح شده در این دیدار قضاوت کنند.

ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگویی باخبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره اظهارات تازه وزیر ارشاد درباره تشکل های دانشجویی منتقد گفت: یادداشت وزیر ارشاد و مقایسه تشکل های دانشجویی با گروهک فرقان و فرقه رجوی، توهین آشکار به دانشجویان و تشکل های دانشجویی است و صالحی امیری باید از این بابت از دانشجویان عذرخواهی نماید.

مظاهری ادامه داد: کسی این مقایسه را انجام داده است که در فتنه ۸۸ کارنامه روشنی دارد، و هم نوا با همین گروهک های تروریستی باعث خدشه وارد شدن به اصل نظام شد.

وی ضمن انتقاد از موضع وزیر ارشاد گفت: تنها جلسات نقد عملکرد دولت یازدهم در طول حدود چهار سال گذشته، جلسات شانزده آذر امسال و سال گذشته بوده و دانشجویان بر اساس رسالت های خود نظرات مردم را به گوش رئیس ممهور رسادند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: سوال روشن ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است برچسب زنی به منتقدان عملکرد دولت چه نسبتی با مرز های اخلاق و اعتدال داشته است؟!

مظاهری گفت: اظهارات دانشجویان صریح بود و مطالبات مردم را در چهارمین سال فعالیت دولت روحانی مطرح کرد اما صحبت های رئیس  جمهور در مراسم روز دانشجوی امسال، تناقضات آشکاری با برخی صحبت ایشان در ماه های اخیر و حتی شرایط امروز جامعه دارد.

وی در پایان ضمن انتقاد از منعکس نشدن صحبت های دانشجویان در حضور رئیس جمهور گفت: امیدواریم صحبت های دانشجویان در رسانه ملی پخش شود تا مردم نسبت به ادبیات و موارد مطرح شده در این دیدار قضاوت کنند.

خاطر نشان می شود، شنبه هفته جاری بود که وزیر ارشاد در سرمقاله روزنامه ایران ضمن شهادت به مشی اعتدالی رئیس جمهور  از انتقادهای تعدادی از دانشجویان از رئیس جمهور در مراسم روز ۱۶ آذر با ادبیاتی عجیب یاد کرد.

صالحی امیری در بخشی ازتحلیل خود آورده است: عمده سخنان منتقدان از روی احساس بود و در این میان سخنی از لزوم حرکت در مسیر اعتدال و کاستن از اختلافات و مناقشه‌های بی‌حاصل گفته نشد و در مراسم دانشگاه تهران هم بیش از ۸۰ دقیقه به دولت و رئیس جمهوری محترم تاختند.

اما مهمترین بخش اظهارات وی در مقایسه این سخنرانی دانشجویان با گروهک های تروریستی هست، وی مینویسد: “اما آن چه مرا از این وضعیت بیشتر نگران کرد، خشونت جاری بر زبان کسانی بود که باید آینده‌ساز این کشور باشند و با تحمل سلایق مختلف به پیشرفت و تعالی کشور بیندیشند، نه اینکه علیه یکدیگر و هر دو علیه دولت شمشیر بکشند. فراموش نکنیم که بلای خانمانسوز رادیکالیسم (فرقه رجوی، گروهک فرقان و…) انسان‌هایی بزرگ همچون شهیدمطهری، شهیدبهشتی و شهیدمفتح را که از نمادهای اصلی و هویتی دانشگاه بودند، هدف قرار داد.روحانی وگفتمان اعتدال او نیز از تبار همین بزرگان و تفکر آنان است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.