• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
صادقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

کدخداگری‌ها را بارها در دانشگاه صنعتی شیراز شاهد بودیم

  • کد خبر : 5055
  • 04 بهمن 1395 - 23:31
کدخداگری‌ها را بارها در دانشگاه صنعتی شیراز شاهد بودیم

صادقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، بیان داشت: بر اساس آیین نامه اردوهای دانشجویی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مصوب جلسه ۲۹۷ مورخ ۹۵/۶/۱۵ که از سوی وزارت علوم ماه ها قبل به کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ابلاغ شده است […]

صادقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، بیان داشت: بر اساس آیین نامه اردوهای دانشجویی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مصوب جلسه ۲۹۷ مورخ ۹۵/۶/۱۵ که از سوی وزارت علوم ماه ها قبل به کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ابلاغ شده است و ما خودمان هم در شورای فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز آن را بررسی کردیم، در بخش اول، تعاریف، ماده اول اردوی دانشجویی تعریف شده است، ” اردوی دانشجویی به سفر جمعی گروهی از دانشجویان است که با مجوز دانشگاه برگزار می شود ” که در مورد برنامه شب یلدا هم صادق است.

وی افزود: حال با توجه به اردو بودن این برنامه، بر اساس بخش چهارم، مجوز برگزاری اردو ماده ۲۲، برگزاری هر اردو یا سفر دانشجویی با شرایط زیر مستلزم اخذ مجوز از شورای فرهنگی دانشگاه است. ” که طبق مدرک موجود، معاونت فرهنگی دانشگاه بدون مجوز شورای فرهنگی و به رای خود و طریقه کدخدا منشی کلیه مجوزهای لازم از جمله مجوز ثبت نام دختر و پسر در جلوی سلف دانشگاه و در اختیار قرار دادن اتوبوس دانشگاه و حمایت مالی را صادر کردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز ادامه داد: لیستی ۸۰ نفره متشکل از ۴۰ دختر و ۴۰ پسر در جلوی سلف دانشگاه پر می شود که هزینه هر نفر نیز ۲۵ هزار تومان بوده است که در عصر سه شنبه ۳۰ آذرماه هنگام اذان مغرب سوار اتوبوس شده و به تالار محل برگزاری رفته اند. تالار محل برگزاری در جاده سپیدان واقع است که در صورت لزوم ادرس آن را نیز خواهم گفت.

صادقی گفت: در این اردوی مختلط تعدادی از کودکان بی سرپرست بوده اند، نه بیماران سرطانی و همچنین خانواده ای در آن محل حضور نداشته است و طبق بررسی‌ها و شواهد هیچ کس از سوی مسئولین یا کارمندان دانشگاه در تالار برگزاری حضور نداشته اند.

وی افزود: انکارهای صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه کاملا طبیعی است؛ چراکه در طی این سه سال و نیم حضور در دانشگاه صنعتی شیراز و یک سال و نیم دبیری تشکل انجمن اسلامی از این موارد که می خواهند با اغماض برخورد کنند، زیاد دیده شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز گفت: دیده شده است که تنها برای یک تقلب در امتحان یک دانشجوی ارشد برای بار دوم مشروط و اخراج می شود؛ اما در مسائل فرهنگی و انضباطی هیچ برخوردی صورت نمی گیرد که واقعا جای تاسف دارد.

صادقی تصریح کرد: حال سئوالی که پیش می آید این است که بیماران سرطانی و والدین آن ها، باغ نزدیک دانشگاه، حضور نماینده دانشگاه را آقایان مقدسی و حسام الدینی از کجا آورده اند؟؟

وی گفت: سخن آخر اینکه این قبیل بی قانونی ها و عدم تمکین به قانون و کدخداگری ها برای بار اول نبوده است و ما این قبیل موارد را در سال های اخیر به دفعات دیده ایم از جمله هفته خوابگاه های سال جاری و با اینگونه برخوردارها، آقایان عملا شان و شخصیت شورای فرهنگی و همچنین دانشگاه و دانشجویان را زیر سئوال برده اند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.